Op stal 1 blik op Cas geworpen en direct de veearts gebeld, die was er gelukkig met 15 minuten. Veearts heeft geluisterd, temperatuur opgenomen en nog wat dingen gecontroleerd, was niet echt wat mis maar hij vertrouwde het toch niet omdat Cas echt een hele zieke indruk maakte. Hij besloot hem op te voelen, en ja hoor, een verstopping

Hij kreeg pijnstillers en daarna is hij doorgespoeld met parafine, helaas kreeg hij ook nog een bloedneus, gadver wat is dat naar om te zien, arm beest. Cas mocht absoluut niet meer op stro, want daar lijkt het aan gelegen te hebben (vreet echt zijn stal leeg), dus mot in de box. Hele dag geen eten en ieder uur 10 minuutjes stappen. Het leek goed te gaan, alleen de mest wilde maar niet komen, eindelijk rond een uur of 8 's avonds mest! maar toen besloot meneer dat hij het mot maar moest gaan eten, grrr, omdat de veearts had gemeld dat dit zeer gevaarlijk kon zijn, maar besloten om hem vannacht in een kale box te zetten

Vanmorgen om 6.30 was ik er weer, gelukkig lagen er 4 grote hopen mest op de kale vloer! Plukkie hooi aan hem gegeven en ondertussen zijn mot met een vies spullie besprenkeld, toen even met hem wezen stappen en daarna weer in zijn warme box met mot gezet, weer naar huis, omkleden, op weg naar mijn werk weer even langs, en toen stond hij heerlijk van zijn zemeltjes te eten die hij van het stalpersoneel had gehad. Hoop dat het nu achter de rug is, vanmiddag komt de veearts controleren, maar ik heb goede hoop dat het beter is!
Maar wat is dat toch naar als je paard ziek is.