Ze heeft dus al vanaf het begin dat ik haar reed een soort van tik, waar we de ene dag bijna geen last van hebben, maar een andere keer weer het gehele uur zoet mee zijn. Ze loopt dan opzich heel fijn ontspannen in de mond en dan opeens vanuit het niets gooit ze d´r kop omhoog, gaat een stuk langzamer lopen, een beetje hippend en je kan doen wat je wil, maar alle controle is kwijt, drijven komt niet door, op de zweep wordt ze alleen maar wilder, ik word alle kanten op gesmeten en uit het zadel getrokken.
Een stalgenoot zei tegen me dat we misschien een iets te scherp bit hadden, waar ze gevoelig op is (we hebben een dubbel gebroken koperen bustrens, waarvan ik dacht dat ie juist zacht in de mond was). Dit is het bit wat we meegekregen hadden van de vorige eigenaar, maar misschien moeten we inderdaad maar eens een simpel enkel gebroken bustrens proberen, wie weet dat het scheelt.
Boos worden helpt ook niet (tis een echte merrie, ik gestrest, zij nog gestrester), maar met heel rustig zijn blijft ze ook aan de gang. Hebben de ervaren ruiters, die veel ervaring hebben met goene paarden nog tips??
Dinsdag heb ik weer les, dus dan gaan we er weer mee aan de slag, maar tot die tijd wil ik nog wel het een en ander proberen.
groet, Maureen