(Nu moet ik eerlijk zeggen dat hij niet de einge is

Ik zat me vanochtend al helemaal lekker te maken met het vooruitzicht van een buitenrit met Laiser in de heerlijke middagzon. Ik heb de kinderen nog net niet de klas uitgekeken, maar ik kon niet wachten.
Maar toen ik om een uurtje of half twee naar huis ging stond er toch een behoorlijk windje.
Ik hoopte maar dat het stalgenootje met wie ik afgesproken had zich er niet door liet weerhouden. Want wat had ik zin in dat ritje, en Laiser niet minder volgens mij.
Gelukkig wilde zij ook nog gewoon een leuke staprit maken ivm de bevroren grond. Dus zadelden we onze paarden. Ik had zaterdag een borsttuig met martingaal gekocht speciaal voor de buitenritten. (Ik had een martingaal, maar die is inmiddels gekrompen of Laiser's nek is veel breder geworden

In verband met de wind besloten we om nog maar een zweetdeken over het zadel te gooien, zodat de wind alleen rechtstreeks op de benen en op de hals kon komen. Kortom niet alleen wij waren goed ingepakt, ook onze paarden

Omdat Laiser zo goed ingepakt was kon ik er moeilijk op komen en pakte dus snel het krukje, maar een springruiter bij ons op stal hield Laiser even vast en gaf me even een extra duwtje.

Laiser had er zin in en zette er stevig de pas in

Daarna liep Laiser weer heerlijk relaxed verder. Renaat en ik herinnerden ons weer hoe dat zo'n actie twee jaar geleden zou eindigen. Laiser zou dan helemaal over de rooie zijn gegaan en helemaal doorflippen compleet met steigerpartuijen. Hij heeft in de afgelopen twee jaar inmiddels zoveel zelfvertrouwen weten op te bouwen. Dat hij nu eventjes schrikt en staat te shaken (Letterlijk

Een stukje verder tijdens de rit is hij nog een keer zich een hoedje geschrokken en stond helemaal te shaken. Ik kon er niet aan doen, maar schoot keihard in de lach. Het was ook zo komisch zoals hij daar schrok. Na een diepe zucht liep hij toch maar weer verder.
Renaat en ik werden ondanks de kou steeds meliger en ik vertelde haar over het meisje wat eens haar pony vastgebonden had bij de supermarkt. Zo kwamen we op het

We hadden weer zo'n ponyclubgevoel (van een ver en grijs verleden) en begonnen ook de liedjes van toen te zingen. En natuurlijk opzettelijk heel hard en oerlelijk

Eenmaal op stal aangekomen zag ik aan Laiser dat het hem goed had gedaan dat ritje. (Waarvan ik hem driekwart van de tijd met lange teugel kan rijden