Ik heb iedere maandag avond privéles, maar dat was vorige week niet door gegaan omdat ik dus eerst die drukkingen weg wilde hebben. Dus ze stond alweer 2 weken stil ofzo. Ik heb haar die tijd dat ze stil stond gelongeert met slof en dat ging heel goed, ze ontspande haar rug lekker en ging lekker laag met haar neusje. Gister middag belde mijn instructrice hoe het ging en of ik alweer kon rijden of niet. De drukkingen waren zondag al weg dus ik heb gezegd dat ik het wel wilde proberen, aan de longeerlijn. Ik heb haar eerst lekker lang staan te poetsen omdat dat mij toch altijd wat meer vertrouwen geeft.. Ze was heel lief dus dat scheelde ook een hoop. Met opzadelen ook niks aan de hand en toen ben ik haar ongeveer 20 minuutjes gaan longeren, gewoon los. Er was helemaal niets aan de hand, alleen 1 keer een vreugdesprongetje maar geen bokken door pijn ofzo, ze was ook heel vrolijk.
Toen was mijn instructrice er en klom ik erop, ik was best wel bang.. maar had voor de zekerheid een halstertouw om haar nek gedaan en mn veiligheidscappie op!

Ik heb een half uurtje gereden, vooral veel gestapt en gedraafd want ik vond het toch nog best eng. Ik heb haar flink voorwaarts gereden (was wel nodig anders viel ze zo stil

Ik heb ook nog een galopje gedaan, beide handen en dat ging ook goed.
Daarna heb ik nog 2 rondjes los gedraafd en ook toen was er niks aan de hand. Ik ben gelijk niet meer bang en durf er nu weer op denk ik.

Mijn zadel zit echt véél fijner nu ook, dan voordat ie opgevuld was.
Moest het echt ff kwijt want ben echt heel blij.