Dit is de Haflinger Margot die ik al 4 jaar verzorg en waar ik echt een band mee heb. Ik heb haar in die 4 jaar echt leren kennen, en ik zie haar al 2 jaar als mijn echte "eigen" pony.
Ik wist toen al eigenlijk dat ze later van mij zou worden, en zelfs de eigenaar ook en hij heeft zelfs al 2 geintreseerde kopers laten weten dat ze aan niemand anders zou verkocht worden dan aan mij

En nu is de tijd aangebroken dat ze toch te koop staat, al was het voor mij heel onverwachts, omdat hij met de merries fokt en hij dacht nog een paar jaar mee te gaan.
Maar helaas moet hij daat weg met de paarden, want het land wordt verkocht.
Dus eigelijk staan al zijn paarden nu te koop:
Een hengstje van bijna 2
Een hengst van bijna 3
De dochter van Margot, Tosca die dit jaar 5 wordt
en Margot zelf dus.
Toen hij vertelde dat hij daar weg moest en dat ik Margot mocht kopen, schrok ik even, want ik had het nog helemaal niet verwacht dat ze nu al te koop stond.
Maar omdat hij al zijn paarden kwijt moet, mocht ik ook nog kiezen.
Margot of Tosca.
Natuurlijk zei ik dat ik Margot nam, omdat zij nou eenmaal me allesje is, en ik haar niet aan iemand anders over wou laten. Daar moest ik niet aan denken.
Toen moest ik even denken wat ik dan precies met haar wou doen als ze eenmaal van mij was; Western omdat ik daar erg van hou.
Nadeel is dan dat ik les moet nemen bij een andere stal en de uitrusting is nou niet bepaald goedkoop.
Of Engels omdat ik op de manege werk waar ze niks anders doen, gratis les krijg en ik op dit moment niet anders rij.
Maar gister was ik aan het rijden met Margot en ik had totaal geen zegge over haar. Ze is best hard geworden in d'r mond en ze accepteerd het bit niet meer. (ik rij met een D-trens)
Ik heb haar gister gelongeerd met bijzet, maar ze zit alleen maar terug te trekken

Na gister ben ik dus gaan denken of ik haar wil hebben.
Als zij zo blijft kan ik er eigelijk weinig mee, en blijft ze alleen nog maar leuk voor buitenritten. Echt wedstrijden rijden wordt niks.
In tegenstelling tot Margot is Tosca nog "rijp", ze is op haar 4e pas ingereden, en kent het bit nog nauwelijks.
Met haar zou ik veel meer kanten op kunnen.
Jullie snappen mijn Dillema denk wel?
Het wordt nu kiezen tussen een pony waar ik verliefd op ben, maar eigenlijk weinig kanten mee op kan. Of een rijpere pony waar ik nog mee kan beginnen.
Ik zou graag jullie mening willen weten, want ik zit hier echt mee