Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

als je dier je lief is, dan bel je toch gelijk de DA??
Zwerte schreef:om heel eerlijk te zijn is dit een van de redenen waarom ik de gezelschapsdieren kant op ben gegaan met mn studie en niet voor paard heb gekozen... Paardeneigenaren denken het vaak beter te weten dan de dierenarts. (kleine huisdieren eigenaren ook maar toch een stuk minder, bij paarden word erg veel zelf gedoktert, het gevolg van het overschot aan informatie en de toegenomen mondigheid van de mens, hetgeen ook zeer zeker positieve kanten heeft)
Op zich top dat mensen mondiger zijn en zelf eerst inlezen en opzoeken of het wel werkelijk nodig is... maar het nadeel hiervan is dus dat ook bij belangrijke zaken de DA te laat word ingeschakeld of zelfs niet. Ik zie regelmatig topics langskomen waarin bokkers wel eventjes vertellen wat het paardje heeft want "mijn paard had dit en dit en vertoonde dezelfde symptomen". Tja beetje jammer dat er bij elk symptoom een enorme lijst aan mogelijke ziektes hangt... Voor een diagnose moet je bij de DA zijn, niet op internet. Jammergenoeg denken veel mensen hier te simpel over... blijkbaar zijn die 6 jaar studie niet nodig.... die indruk krijg ik af en toe iig wel!
suleilitha schreef:Nou, dat bedoel ik, bij twijfel kun je altijd beter even bellen!
Ik heb ook al kreten voorbij zien komen dat een dierenarts geld kost, her en der, maar wat voor kostenpost heb je met een dood paard dan wel niet.
stef schreef:laatst werd geadviseerd om een slokdarm verstopping met een tuinslang door te spoelen.... tja, daar gaan idd ook mijn nekharen van overeind staan.
). stef schreef:laatst werd geadviseerd om een slokdarm verstopping met een tuinslang door te spoelen.... tja, daar gaan idd ook mijn nekharen van overeind staan.
Ik heb zelfs in de regels van mijn forum staan: "Bedenk dat het een forum is, waar iedereen antwoorden kan geven op je vraag. In sommige gevallen kan het wijzer zijn direct contact op te nemen met bijvoorbeeld een vereniging of dierenarts. "