Grrr...wonen aan een toeristische route

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:28

Jahoor, we hebben hier ook rustig bosbes- plukkers en picknickers op ons terrein gehad Boos! Door het openstaande hek, het bos in......
Of in de zomer 'savonds, auto met vrijend stel voor ons gesloten hek....leuk is het wel, we kunnen met een cameraatje live meegenieten, Lachen. De honden hebben alle problemen opgelost trouwens.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:32

Luxeprobleem!!!!!!!!!! Ruilen?????????? Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:50

Dus in de bossen is het ook al zo erg Haha!
Hier in de binnenstad ook! Voor onze voorgevel langs loopt namelijk een stoep en een straat en dan heb je constant van die mensen die uitgebreid naar binnen loeren. Soms lig je ´s zondag ff lekker in de bank... komen er weer van die toeristen langs. Die gaan dan uitgebreid voor de ruiten staan en gaan dan even uitgebreid staan kijken hoe ons huis er van binnen uitziet Koe Niet dat ik me daar nog iets van aantrek Haha! Maar het is toch irritant Scheve mond

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:53

Wij hebben gelukkig op 5 meter afstand van ons huis de stoomtrein
die langs komt. Deze trein gaat van medemblik naar hoorn, af en toe
denken de mensen die erin zitten dat ze in Artis rond rijden ofzo.
Ik voel me net zo'n aap, die mensen blijven maar naar je zwaaien
en in de zomer komt dat ding ongeveer 10x per dag langs denken
die mensen nou echt dat ik nog behoefte heb om te gaan zwaaien Haha!

Maar ja dit is lang niet zo erg als dat er mensen lopen die je paarden
gaan voeren enzo

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:07

Mijn ouders wonen in Siberie in Drenthe. Wat een lol tijdens de drentse fietsvierdaagse. De paarden van mijn zusje staan om de hoek in een stuk land met stallen. Ladingen met toeristen op fietsen komen voorbij en zodra ze heb bordje Siberie zijn hangen ze eraan voor de foto van de dag (we zijn in Siberie geweest, zie maar.....). Gelukkig werken de borden op het hek voor de waarschuwingen voor schrikdraad en er ligt een sloot om het land. Anders hadden we de paarden tijdens de vierdaagse weggehaald. Wat een toeristen, denken dat ze allen kunnen en mogen.... En toch zou ik drente graag willen verruilen met het grijze grauwe westen hoor, incl de toeristen. Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:19

Dit alles heeft nog niet zozeer met toerisme te maken...
Meer met brutaliteit.

Wij zitten niet in een bijzonder toeristisch gebied, wel op zondag veel fietsers die er dan op uittrekken Verward
Die kwamen vroeger nog wel eens de dam op om paardjes te aaien...
Nu hebben we een hek wat opent mbv afstandsbediening en automatisch sluit na 20 seconden
Dus ook nooit geen loslopende paarden meer op de weg, nee, nu vertrappen ze alleen maar de dure Skimnia's van mams Haha!

Verder hadden we voorheen ook mensen uit de aangrenzende nieuwbouwwijk die tussen het prikkeldraad van de buurman doorkropen om lekker in het weiland de honden uit te laten of te golven...
Vervolgens werden ook de meest gekke dingen in ons lang gegooid wat de hond vervolgens weigerde te apporteren zodat onze paarden er fijn de nek over konden breken.
We hebben nu samen met de buurman een Heras hekwerk laten plaatsen, gaas met 2 draden prikkeldraad er bovenop. Totaal 1.50 hoog. Dat scheelt nog wel aardig.
Toch vraag ik me altijd weer af waar mensen de brutaliteit vandaan halen!
Gewoon voor de kinderen het prikkeldraad omhoog houden: "Ga maar hoor!" Boos!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:28

Wij zitten vlak bij Amsterdam en hebben zomers horder fietser die langs komen. Vlak bij het huis loopt een splisting.....dus daar moet je kaart lezen. Het gevolg; die staan bij ons op de dam de kaart te lezen...tja, je denkt toch niet dat die lui hun fietsen weg halen of even op zij gaan als jij met je paard of auto de werft af wil he? Ik kan me hier zo aan ergeren Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 14:26

Oh, ik kan hier wel een heel boek over schrijven onderhand. Ik wordt kotsziek van alle wandelaars die hier langskomen.
Van de week nog weer iets meegemaakt: kindje prikt oude broodjes op het uiteinde van een paraplu en laat dan paard het broodje er af happen. De ouders waren helemaal beledigd toen er iemandboos wat van zei dat ze dat moesten laten:"we passen anders heel goed op hoor!". Achterlijke idioten!!!!
Het erf is hier heel open, je kan zo naar binnen lopenen het ligt aan de weg waar je over loopt om naar de kinderbeorderij en het bos te gaan.
er hanegn wel brodjes dat bezoekers zich moeten melden bij het personeel maar niemand doet dat en de directie jaagt niemand weg.