Tijd terug: ik kom 's morgens op stal om te voeren, staat Tinka midden in de schuur, stal open, hele schuur overhoop, overal hooi, stro en mest een verdacht schijnheilig koppie...
("hey waarom kijk je zo boos die troep lag er al hoor"

Nu controleer ik de staldeur altijd extra.
Toen kwam de Gelderse merrie van onze stalhouder weer op stal. Na een tijdje bleek dat het halve 'dak' weggevreten was. "MMMM best lekker dat hout

Toen kwam er een nieuwe pony op stal afgelopen zondag, een Welsh Cob. Hij kreeg de stal van de Gelderse merrie, zij verhuisde naar de stal naast meneer de Haf. De Haf die altijd probeert om de ladder omver te gooien als ik op de hooizolder ben "Leuk zo'n trap, eens kijken of ze ook zonder dat ding naar beneden kan komen

Deze Haf heeft ook al eens de eigenaresse geplet tussen het hek en een paal, waardoor zij een blessure aan haar arm kreeg en daardoor haar werk als kapster op kon geven.

Gister: de bijna 3-jarige vos die mij al eens een gekneusde duim bezorgde bij het naar buiten zetten heeft gister zijn eigenaresse tegen de knie getrapt. Ziekenhuis bezoekje, er zijn foto's gemaakt en ze kan er nauwelijks op lopen.
("goh we zijn echt grappig met z'n allen"

En vanmorgen kom ik op stal, weer diezelfde chaos als toen Tinka uit haar stal was gesneakt. De stal van de Haf is leeg en hij staat bij een enorme berg biks en muesli zijn buikje rond te eten. De tonnen zijn omgegooid en alles ligt op een hoop in de schuur. Dit was al een paar keer eerder gebeurd deze week, en toen bleek dat hij niet zelf de deur openmaakte maar de nieuwe Gelderse buurvrouw

Vandaag komt er een nieuw slot op de stal van de Haf.
Ben benieuwd wat ze vanavond in de (besloten) vergadering (alleen voor viervoeters) weer gaan bekokstoven