wie doet z,n veulen naar de eifelopfok ????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

wie doet z,n veulen naar de eifelopfok ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 12:53

hai,

voor mijn hengstje heb ik een plekje geboekt bij http://www.eifelopfok.com

wie doet dat nog meer ???? vervoer heb ik, zoek alleen evt een maatje om mee te reizen. voor de paardjes wel zo gezellig natuurlijk

bij interesse een pm etje

sas

Pantykous

Re: wie doet z,n veulen naar de eifelopfok ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:00

Mijn toekomstige veulie staat ook op de lijst. Ja Maar goed, dat word pas oktober 2009.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 16:41

zo die heb je snel ingeschreven voor de chreche, maar goed we gaan vast eens kijken dus een lift is zo geregeld natuurlijk

enne volgend jaar hebben we ook weer veulies, kunnen ze mischien alsnog samen heen en weer

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:38

Helaas, mijn monster staat er al en ik heb geen plannen om er dit of volgend jaar weer een hengstveulen bij te kopen.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:14

zier er best leuk uit, maar waarom daar helemaal?? En daarnaast vind ik het nog niet eens echt goedkoop.

Wij hebben 2 veulens in de opfok, maar daar betalen we per veulen voor de hele herfst/ winter net zoveel voor als daar per mnd.
Nu is dit wel bij een bekende van ons, maar wij betalen qua stalling voor onze andere paarden ook niet veel meer. Dan vind ik 100euro per mnd best veel voor alleen buiten in een stuk gras lopen.

Dat moet toch goedkoper kunnen lijkt mij.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 11:56

goedkoper zou kunnen, maar ik heb het graag goed voor elkaar Haha! , verder is klimmen voor de ontwikkeling geweldig, en ruimte natuurlijk ook

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:02

sassefras schreef:
goedkoper zou kunnen, maar ik heb het graag goed voor elkaar Haha! , verder is klimmen voor de ontwikkeling geweldig, en ruimte natuurlijk ook

En dat is de reden dat die van mij daar staan. Haha!
Niks beter voor de ontwikkeling van een paard/pony om zo te kunnen opgroeien.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:19

sassefras schreef:

klimmen is idd mooi meegenomen en ruimte ook. Alleen ik ben meer benieuwd waarom je precies voor deze opfok kiest. Heb je juist goede ervaringen hier, of zijn het de mooie foto's? Aangezien het niet naast de deur is, moet iets je over de drempel hebben getrokken.

Wij hebben onze 2 merrie veulens bij nog 3 andere veulens in staan en ze hebben met zn 5en een stuk van 12ha tot hun beschikking. Darnaast zijn er eventueel nog 2 stukken van 6/ 7ha. Ze worden tevens elke dag gevoerd. Ruimte is hier dus ook geen gebrek.

Wou alleen aangeven dat zulke opties in NL er ook wel zijn. Misschien hier in het noorden wat meer als elders, maar je kunt best goedkoop een veulen stallen s'winters. Vind 100 euro (per veulen ) gewoon een boel geld voor in feite een stukje grasland, en dan nog niet eens over de drachtige merrie prijs gesproken.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 13:06

sja ik kan hem ook hier thuis houden hoor, plek zat Haha!

ik ga vooral voor het klimmen, dit om hem goed sterk te laten worden, verder niets dan goede verhalen gehoord

en 100 euro in de maand vind ik het punt niet, zoiets kost hij hier thuis ook in de winter

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:42

voor mij was doorslaggevend dat ze door dat ze hoger staan de grond in de winter een stuk droger is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:59

TAO --> PP.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:29

PP ?????

het gaat toch over transport ????

of ben ik ehhh in de war

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:08

Ons veulen staat er ook sinds begin november en onze 2,5 jarige staat er tot 1 februari. Afgelopen zondag hebben we ook onze fokmerrie erheen gebracht totdat ze verkocht.

Wij hebben er heel bewust voor gekozen om osn veulen daar heen te sturen, omdat we willen dat ze opgroeit tot een hard paard met goede voeten en harde benen en ik ben van mening dat een veulen het beste kan opgroeien op een harde ondergrond en Nederland heeft dat gewoon niet te bieden. De ondergrond is hier ook niet overal vlak, zodat de pezen, banden en gewrichten optimaal getriggerd worden om uit te harden. Daarnaast moeten ze hier heuveltje op en af, waardoor ze een uitermate goede balans krijgen en zich bewust worden van alle4 hun benen en een goede coordinatie krijgen, want als ze niet goed coordineren vallen ze van de berg, dus ze leren het snel genoeg

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:43

Ons veulen staat er sinds een maandje nu. Ziet er super uit!
Heb zelf hier ook in de buurt gezocht maar zeer zeker niets goedkoper gevonden. Hier in omgeving betaal je al snel 125 tot 160 euro en dan nog ex smid enz. per maand.
Nu ben je hier in de zomermaanden wel goedkoper uit dus gemiddeld genomen zal je hetzelfde kwijt zijn.
Nu wil ik 's winters mijn veulen niet opgehokt hebben en mede door wat mijn voorgangers hierboven al vertelden heben wij ook voor deze schitterde plek gekozen.