ik zat net met mijn vriendin te msnen er vertelde dat ze arabieren niet mooi vond. ik vraag zo: waarom niet? Omdat die van die dunne hoofden hebben. Ik zeg zo als het een arabier is of er arabier in het bloed zit wil nog niet zeggen dat ze metteen een dun hoofd hebben.
daarna kwam ze er bij dat een vriendin van haar pony's verzorgt waar een beetje bloed in zit en dat dat ze daar ook op lijken. Net alsof als er wat bloed van in zit er meteen er ook zo uit zien..
verkeerde forum dus ik tem even, maar het is wel vaak zo dat het uiterlijk samenspeelt met het ras, omdat paarden met hetzelfde ras ook hetzelfde karakter hebben
Nee hoor dat is idd niet waar. Als een arabier speciaal gefokt is op dat dan idd zal die het hebben maar als dat niet het punt is waar de fokker voor fokt. En sommige doen het alleen voor hobby en willen die kenmerken juist niet, natuurlijk zul je nooit een ab zien met een mega hoofd (zo'n shire hoofd bijv. ) .
Ik vind een extreem arabieren hoofd ook niet mooi. Dat er zo'n extreme deuk in zit. Het ligt maar net hoe het erin gefokt is. Ik heb ook een arab, die heeft wel klein hoofd, maar geen deuk erin.
Offtopic: Ik vind zo'n bokke kop zoals zo'n shire heeft bv. ook niet mooi.
Ik heb zelf niet heel veel met arabieren, en al helemaal niet met die extreme knikjes, totdat ik een arabiertje op stal leerde kennen, geen extreme knik, en al helemaal geen opgefokt ding (ja temperament, maar dat mag!) en deze vind ik toch wel erg leuk hoor! Ik denk dat je vriendin een extreme knik bedoelt?..
Dat klopt inderdaad niet, arabieren kunnen ook wel een breed hoofd hebben. Vooral als er ook nog ander bloed doorheen zit kan het uiterlijk van een ''arabier'' (een paard wat gedeeltelijk arabier is noem je een NRPS'er) erg verschillen.
Offtopic: Zelf houd ik erg van arabieren, vooral met zo'n deuk(je) erin! Dat vind ik echt prachtig, maar dat is echt persoonlijk, als ik die meningen hier al lees
Mijn 75% arabier heeft een heel klein snoetje. Volbloed Arabieren heb ik persoonlijk nog nooit met een groot hoofd gezien, altijd wel fijntjes. Toch heeft de mijne een cob halster om, met weinig 'dish'. Van die overdreven hoofden ben ik ook niet gek, van het ras wel.
Tja over smaak valt niet te twisten! De een houdt van grof gebouwd, de ander van slank.. Ik heb nu een arab, maar hiervoor had ik een Haflinger en ik vind ze allbei even mooi
Het valt reuze mee hoor, hangt af waar ze voor gefokt zijn!! ik rijd zelf elke week op arabieren, en er loopt er misschien 1tje bij wat klein beetje zown ingedeukt koppie heeft, maar de rest heb gewoon een mooi koppie.. ikzelf vind bijvoorbeelt zown 'bult' weer niet mooi, mmaar extreem arabier ook niet,
Mij is altijd geleerd dat een arabier juist een breed (voorhoofd) moet hebben. Sierlijk en rank is in mijn ogen iets anders dan dun. Maar heb ook nog nooit een paard met een dun hoofd gezien Wel met een dunne buik enzo...
Ik vind arabieren niet heel mooi maar elk paard is zoals die is net als bij mensen . ik zeg toch ook niet die familie vind ik lelijk maarja das mijn mening
Neehoor je bent niet verkeerd aan het denken. Mijn vriendin heeft een paardje met ook wat arabieren bloed, misschien heeft tie wel een karakter beetje van een arabier maar dat paardje lijkt er echt totaal niet op.
Ik heb julllie reacties niet gelezen, dus als ik iets dubbel schrijf.. M'n exuces :p
Ja het is maar net waar je van houdt, ik vind het opzich wel mooie paarden met dat knikje in hun hoofd. Volgens mij hebben ze geen dun hoofd hoor, anders, maar niet dun.. Ze zien er altijd sierlijk uit, maarja het ligt ook maar net hoe ze gefokt zijn natuurlijk.
M_EL_ISSA
Geplaatst: 17-01-09 16:02
De een houdt er meer van dan de ander. Ik heb toch echt wel een zwak voor arabiertjes Andere vinden alles wat met arabieren te maken hebben, maar rare paarden, ja ach, ieders mening
Ik hou ook wel echt van zo'n arabisch hoofdje, maar ik verzorg een NRPS en die heeft toch ook niet zo'n echt arabisch hoofdje, en toch zit daar ook aardig wat arabier in Verschilt gewoon per paard, en ook naar de menig van personen
eigenlijk hebben Arabieren juist géén dun hoofd. Arabieren hebben juist een breed voorhoofd. Maar de neus, die is wel dun. Ik heb thuis ook o.a. een kwpn paard, en een arabier. Als je hun hoofden met elkaar vergelijkt, zie je dat het kwpn paard een dunner hoofd heeft dan de arabier, maar als je naar de neuzen kijkt... Bij mijn arabier past zijn neus in een kopje, zo klein. Het kwpn paard heeft een veel grotere neus.
Oja, als ik op het kwpn paard zit, zie je zijn ogen niet als je erop zit (behalve als je stelling vraagt natuurlijk) Maar als ik op mijn arabier zit, zie ik aan beide kanten een stuk oog. Dat duid dus duidelijk op een breed voorhoofd.