. Toen ik lekker met hem aan het uitstappen was kwam en over de weg een auto mat trailer met daarop een boot aangereden. De trailer maakte behoorlijk wat geluid door het gekleppen van allerlei touwen en zeil. Lois stak onmiddelijk zijn neus in de lucht, groeide 20 cm, ging op zijn kont zitten en sprong als een kangeroe 3 passen naar voren
. Daarna zette hij het snurkend en briesend op een draven. Nou ja draven het was eigenlijk passageren, zijn staart ging de lucht in en hij begon vreselijk te showen en van de grond te draven
. Hij doet dat vaak aan de longe of in de wei wanneer hij spannende dingen ziet en dan sta ik altijd te kikken
. Ik was zo trots
dat ik er gewoon op kon blijven zitten ik heb er ook niets aan gedaan om hem weer normaal te laten draven. Het was echt super gaaf
Een jaar terug was hij misschien wel helemaal door het lint gegaan maar nu voelde ik dat ik me daar absoluut geen zorgen om hoefde te maken, ik had zo veel vertrouwen in hem. Ik ben zo trots op mijn paard
en ook op mezelf. Vier jaar terug verklaarde iedereen in mijn omgeving me helemaal voor gek dat ik per se met Lois verder wilde. Lois zou niet deugen tussen zijn oren en de slager zou de beste optie zijn
. Ik heb hele diepe dalen gekent met Lois maar het is het allemaal dubbel en dwars waard geweest!! Vooral na een avond als vanavond besef ik dan weer wat een bijzondere band ik met hem heb. Want het gekke is dat hij zich nog steeds niet laat rijden door iemand anders, ach maakt ook niet uit, Lois blijft voor altijd bij mij!!