Paardenvrouwen en het huishouden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:14

Sjuimpje schreef:
Ben ik dan erger of juist niet aangezien het wel uit het zicht staat Cool

Och, dat is bij mij voldoende! Ik ben er ook zo een die niet op plaatsen stoft of stofzuigt waar je niet goed bij kan en die je ook niet goed kunt zien. Allemaal te veel moeite. En waarvoor? je moet dus bij mij niet boven op de kasten kijken, grinnik.

Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 13:16

Pffff, wat een opluchting, ik ben nog niet zo erg!

Manlief doet de boodschappen en stofzuigt. Ik doe het toilet en de badkamer en de was. Ook strijken helaas, maar ik word daar wel steeds makkelijker in Knipoog
Uiteraard hebben we een vaatwasser maar zelfs dan staat het aanrecht nog wel eens vol.
Ik heb 2 kamers ter beschikking en daar is het echt een pestzooi. De ene ligt vol met mijn kleren (dat heet officieel de logeerkamer) en de andere vol met paardenspullen. Die deur kan beter dichtblijven, ook ivm de paardenlucht die daar hangt }>

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:29

Waarom een stofzuiger ergens moet komen waar ik zelf nooit kom, dat heb ik dus echt nog nooit gesnapt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:35

Jantien schreef:
Waarom een stofzuiger ergens moet komen waar ik zelf nooit kom, dat heb ik dus echt nog nooit gesnapt.



Begrijp Haha! Haha!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:42

Jantien schreef:
Waarom een stofzuiger ergens moet komen waar ik zelf nooit kom, dat heb ik dus echt nog nooit gesnapt.


*LOL* *LOL* verwante ziel Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:48

*LOL* en de schrik die daarbij komt als je vriendje ineens de meubels gaat verplaatsen Bloos Dan ligt het stof dus weer ooooooveral Boos!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:58

Tjonge en ik dacht nog wel dat ik een Remi was wat betreft het huishouden, maar dit topic is een feest van herkenning Haha! Haha!

Ga door ga door, dan ga ik me steeds minder schuldig voelen over mijn eigen huishouden.
Ik geloof dat ik dit topic maar eens uitprint en aan manlief en moeder ga laten lezen, zie je wel dat het bij ons nog best meevalt Schijnheilig Schijnheilig Haha!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:08

irene, dat was ik ook al van plan Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:47

Sonja schreef:
Wassen: als de wasmand en de vloer van de badkamer vol zijn.
Stoffen: als iemand zo stom is geweest om iets te verplaatsen of met z'n vingers door het stof te gaan, want dan zie je 't pas echt goed.
Ramen zemen: als ze nog maar erg weinig licht doorlaten.
Vloeren dweilen: als het TE hard gaat knarsen onder m'n voeten.
Afwassen: doet de vaatwasser, die doe je vol als er niks schoons meer in de kastjes staat en alles op het aanrecht rondzwerft.

Welkom in de wereld van twee paardeneigenaren....

Het enige dat ik altijd doe is elke week m'n boodschappen en minimaal 4x per week gezond koken, want dat vind ik belangrijk. Huishouden niet, da's een noodzakelijk kwaad. Ook bij mij de tip om niet onverwacht langs te komen, verrrrry shocking.... Haha!


Jij blij dat ik vrijdag niet blijf eten! Hoef je ook niet op te ruimen Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:50

Ik eet vrijdags altijd frietjes! en dat is ook niet zoveel werk. Ik maak wat sla klaar, vlees en lekkere frietjes in de frietpan. Is in een half uurtje klaar! grijnsz! want ook koken mag niet te veel tijd in beslag nemen. is ook onderdeel huishouden he.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:50

Helaas vindt mijn vriend het niet zo erg als het een rommel is. Bij ons is het één keer in de week heel netjes en dat is als de schoonmaakster is geweest. Als zij op vakantie is dan hebben we ook veel meer ruzie thuis.,

Misschien moeten we een keer een bokt slonzen meeting houden? In het meest rommelige huis?

Eigenlijk kan ik helemaal niet zo goed tegen rommel. Maar als je mijn auto ziet, dan zou je dat ook niet geloven!

Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 14:53

Manon 2 schreef:

Misschien moeten we een keer een bokt slonzen meeting houden? In het meest rommelige huis?



Jullie zijn van harte welkom!! Haha!
Heerlijk, mensen die begrip hebben voor mijn rommel Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 14:58

Fitzroy schreef:
Heerlijk, mensen die begrip hebben voor mijn rommel Knipoog

begrip? ach, ik vind dat heel normaal! Haha! Ik kijk daar echt niet van op hoor! Toch durf ik bij mij niet uit te nodigen want ik ben nog altijd bang dat ik de grootste slons ben.

Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 15:03

Trouwens, mijn auto ziet er ook niet uit!!
Nissan Patrol op grijs kenteken dus een gigantische bagageruimte om troep in te maken.
Volgens mij vroeg een medebokker nog eens aan mij of ik soms in die auto woonde Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 15:04

ik is blij, ben dus niet de enige ! Haha!
Op het moment heb ik het dus relax, ik heb nu mijn schouder in de kreukels en de dokter en fysio hebben mij verboden schoon te maken, daarbij moet je kracht zetten en dat mag dus niet Haha! (oh wat erg Lips are sealed Lips are sealed )
Nu hebben we het nog lekker, mijn moeder woont hier nog die gaat per maart naar de stad verhuizen en dan blijven niels en ik hier wonen, dus dan moeten we het echt samen doen.
Een werkster wil ik wel, maar ik wil geen vreemde in mijn huis.
Verder hebben we 3 honden en 7 katten (3 jonkies) die er echt een klerezooi van maken Boos! , dus dat is wel minder.
Groetjes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 15:04

Fitzroy schreef:
Trouwens, mijn auto ziet er ook niet uit!!
Nissan Patrol op grijs kenteken dus een gigantische bagageruimte om troep in te maken.
Volgens mij vroeg een medebokker nog eens aan mij of ik soms in die auto woonde Haha!


HAHAHAHA! hier idem dito! Ik heb een renault laguna grijs kenteken en heel veel laadvermogen. En een zooi! heb een keer mijn auto uit staan te mesten, ik trok daarmee veel bekijks. vond nog een oud nummerbord, een oud boekje, vieze handoeken, rubberen laarzen met modder, veel plastic zakken war van alles in zat, ook rommel..... en ga zo maar door.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 15:08

Ik besteed zo min mogelijk tijd aan het huishouden. Haha! Vandaar dat wij een vaatwasser hebben aangeschaft. Ik doe de boodschappen en de was. Mijn vriend doet de "buitendienst" Haha! En verder heb ik een hulp die 1x per 2 weken mijn huis helemaal doorwerkt Clown

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 15:40

Mijn auto is niet eens op grijs kenteken, maar je wilt niet weten hoe mijn achterbank eruit ziet.
De achterklep ligt vol met schone en vieze dekens en dekjes. Er ligt nog wel eens 25 kg peen en 5 granenmix bij., De achterbank is de plaats voor mijn hele mooie longeerzweep met zanderig touwtje. Er zitten hele zandbergen op mijn achterbank. De matjes waarop je je voeten zet zijn overal zanderig en verder is mijn auto zo stoffig als ik weet niet wat.

Nogmaals, ik vind het niet prettig maar schoonmaken vind ik ook niet prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 16:00

Ik heb geprobeerd van m'n auto een binnenbak te maken, maar m'n paard wil er niet in Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 16:01

Vroeger, heel vroeger maakte je je huis schoon met vim en andy. Iets minder lang geleden deed je dat met spuitbussen met mooie plaatjes en een fris bloemig geurtje, tegenwoordig heb je alleen nog maar doekjes nodig, zeggen ze Verward.

Ik zal het zand in de gang binnenkort eens terugbrengen naar de bak waar het eigenlijk thuis hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 16:04

Zal ik maar komen helpen met m'n bus dan? Dat red je nooit met een gewone personenauto.... *LOL*

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 16:11

Wij hebben gewoon geen tijd voor het huishouden Schijnheilig

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 16:13

Ik heb een zandbak in m'n auto Haha!
En verder ligt m'n slaapkamer ook vol met paardenspul.

Ik heb ook een hekel aan strijken. HEt heeft totaal geen nut. 2 minuten je kleren aan en de kreukels zitten waar ze horen. gestreken of niet.
Ik heb zlefs een hekel aan was ophangen. Met warm weer kwak ik het in een tobbe en zet het buiten. 's avonds is het wel droog. Waarom dan al die moeite doen om het sneller te laten drogen Verward

prompter

Berichten: 11156
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 16:16

Hee, ik doe het nog niet eens zo slecht geloof ik. Dat scheelt weer verschrikkelijk veel schuldgevoel...

Ik heb 8 uur per week hulp, anders zou ik het - met full time baan en 2 paarden - niet redden. Wat ook scheelt: we hebben geen huisdieren op een vogel na, en paardenschoeisel komt niet verder dan de gang.

Koken doet mijn man (die kan dat goed en vindt het leuk), strijken doet de hulp, maar ik ben nog steeds stikjaloers op die mensen waar je ongeacht de tijd van de dag in een stralend schoon en opgeruimd huis binnen loopt. Schoon is het bij ons wel, maar ik kom als ik niet uitkijk om in de stapels kranten, reclameblaadjes en (paarden)tijdschriften. Ik moet wel zeggen dat het in de loop der jaren steeds beter is gegaan, vroeger sloeg de paniek toe als de deurbel onverwacht ging, tegenwoordig volstaat het om snel wat spullen netjes op te stapelen. En we hebben nu een groot huis, dus wasrommel en dergelijke kan keurig op de zolder blijven...

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 16:19

wat een prettig topic dit...

Mijn leasegolfje fungeert ook als opbergplaats voor dekens, wortels, zakken voer, handdoeken en ziet eruit alsof ik er een of andere off-roadrace mee heb gereden. Het verschil tussen de binnen- en buitenkant is niet zo groot trouwens: de deuren hebben aan de binnenkant allemaal opgedroogde moddervegen zitten en de matten herbergen een dusdanige hoeveelheid zand dat dat ik ook de bak er mee kan ophogen.

De gang thuis is ook regelmatig de dupe van mijn paardenactiviteiten, want daar zwerven jassen, dekens en laarzen rond die altijd de nodige geuren, haren, zand en strootjes met zich meebrengen.

Het huishouden in het algemeen is niet echt onze hobby, maar ik heb een goed voornemen: sinds deze week werk ik nog maar vier dagen en ga ik proberen om iedere vrijdagmiddag de boodschappen te doen (ik geloof dat ik dat nog erger vind dan soppen!) en steeds een etage van het huis schoon te maken. In het weekend kan dan de andere etage 'met de franse slag' gedaan worden...
En onverwacht bij mij langskomen: als je het niet erg vindt om in een rommelig huis te komen, ben je welkom!