Paardenvrouwen en het huishouden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 01:13

Oh geweldig gewoon.Ik vond mezelf al zo'n sloddevos.
Maar gelukkig ben ik niet de enige.Op zaterdag is er bij ons meestal wel grote poetsdag,maar dat is met een uurtje of twee weer genoeg.Dan wil ik naar de paardjes.
Zoals op de foto bij Dolores is het nog niet maar soms kan het aardig in de buurt komen.Ook wij wonen pas 2 en een half jaar in ons huis,maar klaar is het nog lang niet.Ik koop liever paarden dingetjes dan dingetjes voor in huis!
Als ik nu ons super grote(een hele lange wand lang) computermeubel beschrijf dan schrik je.
Ik zit hier achter de pc en links van mij staat: een glas cola(ben aan de lijn Tong uitsteken ) daarnaast een mobieltje en een vast telefoon,een asbak,een leeg bord van vanmorgen,een scanner,twee verdwaalde cd's nog een leeg glas,een inhalator,en dan weer een computer met daar weer naast een hele berg rotzooi.Aan de andere kant van mijn pc vind men onder andere een pen,twee aan stekers,een berg krabbel papier,een schroevendraaier setje(de helft mist) een leeg kopje,een lege chipszak(ja doe nog steeds aan de lijn Tong uitsteken ) daarnaast weer een leeg bord weer een stapel krabbelpapier en daarnaast weer een kopje.
Ik zal je besparen wat er onder het bureau ligt voor rommel.
Dit is dus alleen nog maar de computerkamer. Haha!
Gelukkig ben ik thuis niet de enige luilak,hihi en als ik dit hierzo zie dan ben ik nog vrij opgeruimd.
Tib zijn auto bv is een grote varkensstal.Overal ligt rotzooi *LOL*
Of het nu echt door de paardjes komt weet ik nog zo net niet maar dat ik lui ben weet ik zeker!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:54

Geweheldig topic.

Zou mijn moeder moeten lezen, volgens mij krijgt ze nog een hartverzakking Haha! .

Tja, woon nog thuis, maar moet (heel) veel in het huishouden doen, zeker nu ik gestopt ben met school en op dit moment nog niet werk (gister sollicitatie gehad en ben aangenomen, dus binnenkort wel hoop ik, iig s'avonds als het niet overdag is).
Zaterdags moest ik altijd al het hele huis beneden schoonmaken (dwz afstoffen en stofzuigen, dweilen soms ook, anders doet mijn moeder dat zelf) en mijn ma moppert vaak dan na de tijd ook nogal wat af, dit is niet gedaan, dat heb je niet geraakt en dat is niet goed etc etc.
En door de week allerlei kleine dingetjes, zoals de was en de afwas en een keer extra stofzuigen enzo.

Van de was doen houd ik helemaal niet, van de wasmachine naar de droger gaat nog, net als van de droger naar de strijkplank of in een wasmand op de strijkplank gaat ook nog, maar opvouwen en strijken en de was sorteren en in de wasmachine doen is niet mijn pakkie an.
Maar gelukkig doet mijn moeder dat meestal.
Nu heeft ze weer een moment dat ik mijn eigen was maar moet strijken, dus dat gebeurt pas 5 minuten voordat ik het aan wil trekken, de rest ligt er nog Haha! .

Eten koken doe ik soms, al wil ik dan wel graag wat aparter koken ipv het gewone aardappel/groente/vlees eten, want dat is leuker.

En tja, mijn kamer, sinds eergister weer aardig netjes, want ik had een stofzuig en dweil-bui, alleen onder en op de mat is er niet veel veranderd, behalve dat onder de mat nu nog meer ligt Knipoog .
Nu nog een keer een afstof-bui.

En een maak-die-kast-nou-eens-een-keer-af bui, ben ik al geruime tijd mee bezig om die te schilderen, maar dat wil maar niet vlotten.
Zodra die klaar is, gaat die naar mijn kamer en dan kan ik mandjes gaan uitpakken.
Want sinds ik mijn kamer heb veranderd (delen geschilderd enzo) is de kast eruit om te worden geschilderd en staat alles opgeslagen in dozen en manden.

Maar als mijn kamer zoiets is als hoe het er later in mijn huis uit gaat zien, ai oei ai.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:25

Mijn moeder belde vandaag om te vertellen dat ze met Pasen langskomen!!! Heb ik in ieder geval voldoende tijd om het huis toonbaar te maken!

Met mijn auto valt het momenteel nog mee, maar ik heb hem net 2 maandjes. Over nog 2 maanden waan ik me weer in de stal.

Zalig dit Topic!!

Jola

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:44

Humm.. ben helaas nogal pia als het op huishouden aankomt.

Zit niet rustig als m'n tafel niet afgenomen is, zie dan ook echt elk korreltje Frusty .. ga dus elke dag met sopje door huis heen.

Kan er niet tegen om een bult afwas te hebben staan Frusty .. wordt braaf tijdens het koffiezetten na het eten direct afgewassen.

Wil 's ochtends niet te lang nadenken over welke combi ik aandoe, dus wil zoveel mogelijk kleren schoon hebben Frusty .. draai om de dag een was.

Heb last van stofallergie, plus dat ik overal parket heb liggen waar je dus alle kattenharen op ziet Frusty .. wordt elke dag gezogen.

Asbakken vind ik (jawel als roker!) stinken Frusty .. na elk sigaretje die ik 's avonds rook wordt de asbak afgespoeld.

Alles heeft wel ongeveer z'n eigen plekkie, waar het ook weer neergelegd wordt als ik ermee klaar ben.

Kan bij mij altijd onverwacht visite langskomen, het huis is aan kant, maar soms wordt ik bijna moe Gaaaap van mezelf en denk dan 'kon ik de boel maar de boel laten'.
Maarja, is helaas niet de aard van het beessie, dus we laten het maar zo.

.. enne, opgeruimd staat netjes nietwaar? Pling

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:08

over de was gesproken, de schone was haalt bij ons de kast niet eens, blijft dus gewoon aan de lijn hangen, todat we het nodig hebben Haha!

Heb net zeer kritisch mijn keukenvloer bewonderd, gewoon zonde van al het zand uit de bak wat daar terecht komt, maar ja, het is niet anders.

Ben voortdurend vorken kwijt, aja, weet het al, we hebben zoveel aanloop poezen die wat te eten moeten hebben, dus blikje met vork, snel naar buiten en poezen voeren.
Blikje incl. vork blijft dan gewoon buiten achter Haha!

Ook nog even tijd gehad een kritische blik op mijn ramen te werpen, oeps, beetje lastig om naar buiten te kijken, zeker nu de zon zo heldhaftig aan het schijnen was. Ach ik haal mijn schouders maar weer op en denk er zijn leukere dingen te doen in deze wereld, niet dan.

Echtgenoot komt om even voor zessen thuis, snel eten en hups de traktor pakken, snel de bak vlakken, want stel je voor dat we morgen door de vorst niet kunnen rijden.
Samen bekijken we het resultaat na afloop, hoi hoi we kunnen de hele week al gewoon in onze bak rijden. Kijk dat is nou belangrijker dan het hele huishouden bij elkaar Haha!