Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen dus heb ik het hier geplaatst, hoop dat dit goed is?

Vandaag reed ik over de weg naar de manege toe, het is een klein stukje van nog geen 10 minuten stappen. Een boerenlandweggetje waar je 60 mag, maar waar veel mensen snel veel te hard rijden.
Gelukkig vind dat paard waar ik op rijd dat helemaal niet eng en kan ik zo lekker door blijven lopen, hoewel ik het zelf soms wel wat eng vind. Toch geeft dit paard mij een rustig en vetrouwd gevoel.
Zo ook weer vandaag en godzijdank is er niets gebeurd.
Net toen ik van stal weg reed en op de weg liep (aan de kant natuurlijk niet midden op de weg!) kwam er een kleine auto langs met twee meisjes erin, ze zien mij en het meisje achter het stuur geeft flink wat gas en met dat ze langs mij en het paard rijd slaat ze flink hard en lang op de toeter. Meisjes helemaal lachen in die auto, ik schrik me een ongeluk. Gelukkig deed het Jikke niets en liep ze gewoon net als anders door en gaf geen kik, wat een heerlijk paard!
Naast dat ik het ongelooflijk asociaal vind, is het ook nog eens erg gevaarlijk. Wat doe je op zo'n moment, nu bleef Jikke gelukkig doorlopen, maar ik kan me ook voorstellen dat er paarden zijn die er flink van schrikken.. aan de kant springen, een sprint nemen met alle gevolgen van dien.
Zou je bijvoorbeeld aangifte kunnen doen? Omdat het toch gevaarlijk is (of ze er wat mee doen is een tweede, je weet maar nooit)
Doe je in zo'n geval helemaal niets en stel je paard heeft er wat aan over gehouden; ik noem maar wat; botbreuk, kneuzing spier verrekt, kreupelheid.
Ik heb er nooit bij stilgestaan, tot vanmiddag.
Wat kan je in zo'n geval?

(al is het nog nooit zo erg geweest dat ik hem heb moeten gebruiken gelukkig)
Auto rijd achter mij en paard, auto toetert.. Paard tilt staart op en poept gewoon vlak voor de bumper van auto..