Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hebben ook nooit problemen gehad met ze, en hadden geen verborgen gebreken! Eponastable schreef:Laat ze eens een buigproef doen ter plaatse dat is niet zo moeilijk, dan kan je zien of ze daar op manken...
Hmm wat nog, kijken of de tanden met de leeftijd overeenkomen (ongeveer) indien volwassen paard.
kijken of hij geen afgeschuurde manen heeft ivm zomerschurft...
en de andere dingen laat ik aan de medebokkers over
sarosxx schreef:Eponastable schreef:Laat ze eens een buigproef doen ter plaatse dat is niet zo moeilijk, dan kan je zien of ze daar op manken...
Hmm wat nog, kijken of de tanden met de leeftijd overeenkomen (ongeveer) indien volwassen paard.
kijken of hij geen afgeschuurde manen heeft ivm zomerschurft...
en de andere dingen laat ik aan de medebokkers over
Buigproef moet je wel weten hoe je deze moet uitvoeren. Als ze deze niet goed doen heb je er weinig aan.
Iemand meenemen die er verstand van heeft. Verder heb ik geen ervaring met de markt. Ik koop zelf eigenlijk liever een paard bij een particulier of goede stal. En ik laat er dan een dierenarts naar kijken als het paard me wel wat lijkt. Als je een paard op een markt koopt kun je er volgens mij niet meer mee terug. Maar ik weet wel dat je er ook geluk mee kan hebben, iemand die ik ken had er ook twee paarden vandaan, waren hele leuke paardjes hoor. Maar deze heeft een manege dus kan het risico nemen.
suleilitha schreef:Dan moet de handelaar wel toestaan dat je een buigproef uitvoert. je kunt een paard er ook mee vernielen. Stel dat ik een paard te koop zou hebben, dan is de enige die een buigproef mag doen de dierenarts. Trouwens een buigproef biedt verder ook geen garantie.
denk dat die man (was een particulier die hier 10 km verderop woonde
) echt niet wist wat ie in huis had... heb nooit wat verkeerds kunnen vinden aan het beest...