Ilka is vanaf begin december fanatiek gaan lessen (eigenlijk zijn we gewone "bos-en-weide-ruiters") en vanaf midden Dec. t/m midden Jan. heeft ze Helania in training gegeven. Zelf reed ze 3 x per week naar die manege, om ook te lessen, in de kerstvakantie zelfs iedere dag (60 km heen én terug!!!). We zijn nu in Jan/Feb naar een stal met binnenbak verhuisd, zodat zij nog meer kan oefenen en ik ook braaf weer les kan nemen.
Het probleem is echter, dat Helania niet helemaal mee doet

Helania is vroeger een heel moeilijk paard geweest (om niet te zeggen "levensgevaarlijk" !!) en sinds Ilka haar gekocht heeft, is het gewoon een leuk, sociaal paard geworden

Haar man wil eigenlijk een paard kopen wat goed voor de koets loopt en er moet binnenkort natuurlijk ook een pony voor de therapie lessen komen. Omdat Ilka zelf nu natuurlijk de smaak te pakken heeft gekregen van een goed te rijden paard, wil ze dat nu ook!! Ik was echt behoorlijk pissig op haar vanavond

Sorry hoor,wat wil ze in gods-naam met een "beter" paard ??? wedstrijden rijden? Wanneer dan, als ze met koets heeft gereden, als ze de kinderen naar alle clubjes/artsen heeft gebracht, als ze net gewerkt heeft....

Sorry voor dit ellenlange verhaal.. pfff.. het zit me echt gigantisch dwars

Eerlijk zeggen: zie ik het allemaal verkeerd en heb ik ongelijk of... ??