Bij ons op stal staat een kleine kwpn merrie, van ergens in de 20. De eigenaresse kijkt het laatste jaar wat minder naar haar om, maar er is een ontzettend lief leuk meisje, dat weer of geen weer, langskomt, en de oude merrie zoveel liefde geeft....
Tis gewoon zo'n lief meisje, een jaar of 10, klaagt nooit dat ze niet kan rijden, zoals de anderen, klaagt nooit over het weer, over het mesten....
De paardje en zij zijn helemaal gek van elkaar, spelenderwijs heeft ze de merrie, donja, heel wat kunstjes geleerd. Zo hinnikte ze om commando, geeft ze kusjes en dat soort dingen...hoewel Donja al een flinke tijd aan het kwakkelen is, een overmatige (zelfs zomers) vacht heeft bleef ze nog redelijk gezond...maar vnadaag

Het arme beesje kon niet meer osptaan, ik heb uren zitten helpen, zitten troosten en steunen, maar je kan zo weinig doen. Het arme kind was ook behoorlijk aan het huilen, het is gewoon zo zielig v oor haar. Donja probeerde op te staan, mar verder dan halverwege kwam ze niet .
Tis gewoon zo moeilijk, ja kan niks v oor haar doen. De DA heeft g ezegt afwachten, en als er morgen 8 uur geenverbetering is, krijgt ze een spuitje. Het meisje, die v erzorgster dus, heeft zich zo dapper gedragen, door haar tranen heen heeft ze aan alle kanten geholpen, uren met donja's hoofd in haar armen gezeten. Ze meot morgen ook nog eens de CITO done....ik heb zoveel medelijden

Ik kon mijn ogen ook niet droog houden.....
Door zoiets weet je weer de werkelijkheid...okee, tiko is jong en gezond, en dat was een oudere merrie, maar toch....als tiko daar zo hulpeloos had gelegen...alleen al bij die gedachte

Nee...daar moet ik totaal niet aan denken!