wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19225
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:26

ik heb een friese hengst,deze staat overdag op de wei,wel een eigen wei,maar wel naast zijn wei andere paarden,ruinen en ook zijn moeder staat regelmatig naast hem.

mijn hengst dekt ook,wordt daar verder niet anders van.

verder staan hier nog 2 shethengstjes,die zijn gewoon grappig,die staan samen in een weitje,en savonds bij een oudere ruin in een loopstal...

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:01

Het is niet mijn hengst maar van een vriendin maar ik ga er wel veel mee om.

En die staat gewoon tussen de merries en jonge veulens op het weiland. Tong uitsteken
Het is een shetland dekhengst en goed opgevoed die zich weet te gedragen rond merries, en bij mensen. Echt, nog nooit zo'n brave hengst meegemaakt. Van de winter staat die op stal tussen 2 drachtige merries in.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:10

Wij hebben een 1,5 jarige hengst die ook al erg heftig is, hij is al 2 x over de staldeur gesprongen om bij een merrie te komen en hij sprong vanmiddag in de sloot voor een merrie. Dus hij moet of geruind worden, of we moeten zorgen dat hij in een stal staat waarbij hij zichzelf niet kan beschadigen

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 23:42

Jeetje, dat is al flink heftig. Die van ons vind de dames wel interessant genoeg om er op te springen maar verder weet hij er nog niet zoveel van. Hij heeft even een periode gehad dat hij soms stiekem wilde bijten maar dat is nu weer helemaal over. Ik hoop dat hij net zo braaf wordt als onze 6-jarige.

moniekk

Berichten: 1165
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Oostrum (lb)

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:42

mijn haflinger was eerst hengst, maar die heb ik laten castereren omdat hij echt te moeilijk was in de omgang, en nu hij ruin is heb ik er nog mijn handen aan vol!
Verder hebik nog een welsh a pony hengstje lopen, dat ding is hartstikke braaf dus die mag gewoon hengst blijven Lachen (zolang hij in de hand te houden is)

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 12:58

moniekk schreef:
mijn haflinger was eerst hengst, maar die heb ik laten castereren omdat hij echt te moeilijk was in de omgang, en nu hij ruin is heb ik er nog mijn handen aan vol!
Verder hebik nog een welsh a pony hengstje lopen, dat ding is hartstikke braaf dus die mag gewoon hengst blijven Lachen (zolang hij in de hand te houden is)

heb je hem in de wei staan of op stal?

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:06

Mjin 5-jarige merens hengst staat overdag in de wei en 's nachts op stal. Dit is puur omdat het eenmaal zo gaat bij deze pensionstalling.
Overdag staat hij met een ruin samen in de wei. Ernaast, gescheiden door 2 stroomdraadjes, staan 2 ruinen en 2 merries.
Hij heeft gedekt. Hij blijft netjes aan zijn zijde van het draad en kan ook rustig naast een merrie op de poetsplaatst staan.
Nu is ook een merrie naast hen in de wei hengstig; maar zelfs als zij aan de zijkant loopt te pissen; zijn kant uit, kijk hij wel en laat ook alles hangen Vork , maar onderneemt geen poging over de draad te springen.

Rent alleen af en toe een rondje door de wei Clown is goed voor zijn conditie...

lieverties
Berichten: 479
Geregistreerd: 19-07-06

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:39

mijn ruim 2.5 jarige haflingerhengst staat tussen de hengsten en ruinen ideaal want er staan geen merries dus lekker dag en nacht buiten en alleen met heel slecht weer op stal. in de buurt van merries (keuring en trainingsstal) alleen even zwaar geluid maken en voor de rest is hij super eerlijk alleen even kijken als hij goedgekeurd word op de hengstenkeuring en dekt hoe hij dan word Haha!

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:31

mijn 4 jarige hengst staat met zijn 2 jarige vriend, nu nog 24/7 buiten, straks overdag met zijn 2en in de bak. Maar hij is erg makkelijk met andere paarden.

Dennis

Berichten: 31478
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:33

Mijn 11 jarige hengst staat met 2 drachtige merries en 2 veulens dag en nacht op het land.

Van de winter gaat hij samen met m'n hengst veulen en blijven de merries samen lopen.

Hij loopt dus 27/4 buiten in een klein beetje wisselene groepen. Mijn veulen gaat van het voorjaar naar de opfok, en als hij terug komt gaat hij gewoon weer bij Dennis (als het veulen 2,5 is).

Als hij met meer volwassen hengsten of ruinen staat kan ik er geen merries naast zetten, dan is hij de hele dag bezig zijn plek te beschermen. Zijn er geen andere mannen in de buurt staat hij lekker bij de dame's.
Ik moet dus wel de keus maken, of hem bij de mannen hebben, of bij de dame's. Alles door elkaarheen gaat niet lukken.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: wie heeft er nog meer een hengst?en hoe houd jij hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:35

Ik heb een 2,5 jarige Kwpn hengst van nu ong 1.72m. Hij staat nog lekker in de opfok met 5 andere ruinen en hengsten. Daar laat ik heb tot hij 3,5 is en dan zie ik wel verder hoe zijn gedrag is.