Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:42

Poh de pony prijzen zijn afgelopen dagen nog meer gestegen ik twijfel voortaan wat ik moet vragen. Ik zit er vaak onder.

Wat vinden jullie reeel

Merrie 3.5 jaar nu 142(zal nog groeien.)
Onwijs braaf en rijden kinderen vanaf 7 jaar beginners zo mee weg! Geen papier. Klinisch rapport aanwezig gezond geen gebreken en op orde met enten, tandarts etc. Netjes bevestigd dressuur. Springen niet gedaan alleen balkjes wegens jonge leeftijd. Al jaar in bezit overige geschiedenis volledig bekend contact vorige eigenaar mogelijk, ik ben op fokker na pas 2de eigenaar )
Ik zie een vergelijkbare online staan weliswaar ruin en röntgen gekeurd (staat niet of er op of aanmerkingen over zijn) vragen gewoon 11000!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:49

Ze is nog heel jong. De heel jonkies zijn vaak braaf. Soms gaan ze pas draken als ze wat meer volgroeid zijn. Dit hoort in een ander topic ;) Maar vooruit. Als ze heel net een b proef loopt, zit ik op de 7,5 wortels. 7,5 K dus in deze tijd.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:50

Earth schreef:
Kiwiaa schreef:
Je moet er inderdaad wel echt voor zijn he :D Ik heb uiteindelijk een lusitano gekocht, maar wel vergelijkbaar type als de PRE dus. Heb meerdere warmbloeden proefgereden (mijn ouders pushten me sowieso wel erg richting: koop een écht dressuurpaard waar je prijzen mee kan winnen := ) maar was toch nooit echt overtuigd ook al was er objectief gezien niets mis met die dieren. En zet je me op een PRE of lusitano is het meteen prijs :+:

Ik kom echt uit het KWPN wereldje, maar toen ik voor het eerst op een PRE/Lusi stapte, was ik verkocht en wil ik eigenlijk niet meer terug naar een standaard warmbloed :P
De Iberiërs zijn zo fijngevoelig, zo slim, je hoeft er veel minder aan te rijden om er iets uit te halen. Ik ben een handige maar luie ruiter, ik wil zo min mogelijk doen voor zoveel mogelijk resultaat en dat is heerlijk met een Iberiër <3

Helemaal mee eens. Ondanks ik onder het zadel niks mee kan ( :') ) Hebben de Iberiërs een geweldig karakter. Ik hoef maar iets te denken of wat dan ook, die knol wéét het gewoon, zo ook dat hij te koop staat, niet handig als je twijfelt en een spiegelend en fijngevoelig paard hebt :Y) Hij prikt er gewoon doorheen en zorgt er juist voor dat ik nog meer ga twijfelen. Ik kom van een liever lui dan moe paard, voor mij is het dus echt heel anders en daardoor voor mij moeilijk te rijden, ligt aan mijn (on)kunde, niet aan die van m'n paard overigens.

Ik zal in de toekomst (waarschijnlijk) nooit meer voor een Spanjaard gaan, juist vanwege dat karakter en ik mijzelf daar niet handig genoeg voor vind in het zadel, maar ze hebben gewoon iets wat mij aantrekt!

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:51

Aan mij heb je niks.. ik heb achteraf gezien mijn pony veel te goedkoop verkocht :') maar staat daarin tegen wel bij super mensen

StalNollie

Evamarie schreef:
Ze is nog heel jong. De heel jonkies zijn vaak braaf. Soms gaan ze pas draken als ze wat meer volgroeid zijn. Dit hoort in een ander topic ;) Maar vooruit. Als ze heel net een b proef loopt, zit ik op de 7,5 wortels. 7,5 K dus in deze tijd.

Puberen geloof ik niet in. Zeker niet met een gedegen rustige opleiding. Als je ze overvraagt dan komt het er een keer uit maar bij mijn worden ze rustig klaar gemaakt en wat er verkocht is heeft nog nooit gepuberd

tita

Geen idee Nollie ik vind de prijzen ook mega heb gereageerd op paar jonkies maar echt alleen vanaf 15000

Mijn vader zei schei uit met die paarden, stop ermee of koop een Haflinger.
:=

Nu overweeg ik het moet wel een grove haf zijn met goed gangwerk
Ik heb ook geen idee wat ik voor mijn KWPN moet vragen omdat ik bang ben dat er raar volk komt wat eigenlijk geen paard kan betalen wordt ze >10000€
Maar of ze het waard is …. Denk het niet wellicht is 5000€ beter maar denk dat ze dan snel weg is.
Naar de verkeerde

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:52

StalNollie schreef:
Poh de pony prijzen zijn afgelopen dagen nog meer gestegen ik twijfel voortaan wat ik moet vragen. Ik zit er vaak onder.

Wat vinden jullie reeel

Merrie 3.5 jaar nu 142(zal nog groeien.)
Onwijs braaf en rijden kinderen vanaf 7 jaar beginners zo mee weg! Geen papier. Klinisch rapport aanwezig gezond geen gebreken en op orde met enten, tandarts etc. Netjes bevestigd dressuur. Springen niet gedaan alleen balkjes wegens jonge leeftijd. Al jaar in bezit overige geschiedenis volledig bekend contact vorige eigenaar mogelijk, ik ben op fokker na pas 2de eigenaar )
Ik zie een vergelijkbare online staan weliswaar ruin en röntgen gekeurd (staat niet of er op of aanmerkingen over zijn) vragen gewoon 11000!!

Dat zou ik er beslist niet voor geven. 3,5 jaar is echt verre van bevestigd dressuur en voor een kind nog veel te groen. Geen papieren erbij. 5000 zou ik nog teveel vinden.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 08-01-22 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:55

Een reële prijs zou ik 3500 euro vinden. 5000 echt al veel te veel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:56

Ineke2 schreef:
Een reële prijs zou ik 3500 euro vinden. 5000 echt al veel te veel.

Ik ook

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:58

Charmaine schreef:
Lieser ea, er staat ook weer een leuke betaalbare ISH op sh ;-)

ik heb hem gezien!! wel in Belgie...stukje rijden...vond hem leuk, maar qua uitstraling niet helemaal dat ik denk <3

absque_dubio

Dat vind ik ook veel te veel voor een jonge kleine zonder papieren. :=
Tel er een paar K bij op en je zit op de prijs voor mijn valk stermerrie met heel mooi papier, welke M1 loopt.

StalNollie

3500 is dan echt weer te weinig daar komen handelaren al op af.

Ze heeft al online gestaan maar wegens overlijden van een hele naaste van mijn uit verkoop gehaald. Er zijn toen wel al mensen geweest maar 2 waren al handel en dat zoek ik niet. Deden zich anders voor!
En ik hoef niet het onderste maar wil ook nu alleen nog maar particulieren hebben. Vind dat veel leuker daar doe ik het echt voor. Maar merk als je te laag zit dat mensen twijfelen ( dat is wat in dit topic dan ook word gezegd.)

Babbootje ze is prima dressuur basis bevestigd.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 08-01-22 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

De haflingers zijn ook niet meer zo goedkoop als vroeger.

Dan zit ik toch een beetje hoog met mijn 7000.

Echt goed bevestigd in de rijbak is krap aan voor een 3,5 jarige. De basis kan prima maar ik ben toch een voorstander van later beginnen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-22 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:59

_Tarzan schreef:
Earth schreef:

Ik kom echt uit het KWPN wereldje, maar toen ik voor het eerst op een PRE/Lusi stapte, was ik verkocht en wil ik eigenlijk niet meer terug naar een standaard warmbloed :P
De Iberiërs zijn zo fijngevoelig, zo slim, je hoeft er veel minder aan te rijden om er iets uit te halen. Ik ben een handige maar luie ruiter, ik wil zo min mogelijk doen voor zoveel mogelijk resultaat en dat is heerlijk met een Iberiër <3

Helemaal mee eens. Ondanks ik onder het zadel niks mee kan ( :') ) Hebben de Iberiërs een geweldig karakter. Ik hoef maar iets te denken of wat dan ook, die knol wéét het gewoon, zo ook dat hij te koop staat, niet handig als je twijfelt en een spiegelend en fijngevoelig paard hebt :Y) Hij prikt er gewoon doorheen en zorgt er juist voor dat ik nog meer ga twijfelen. Ik kom van een liever lui dan moe paard, voor mij is het dus echt heel anders en daardoor voor mij moeilijk te rijden, ligt aan mijn (on)kunde, niet aan die van m'n paard overigens.

Ik zal in de toekomst (waarschijnlijk) nooit meer voor een Spanjaard gaan, juist vanwege dat karakter en ik mijzelf daar niet handig genoeg voor vind in het zadel, maar ze hebben gewoon iets wat mij aantrekt!

Oh dat is wel jammer zeg! Is dat die knappe hengst in je profiel? Hij is dus niet geschikt voor een wat afwachtende ruiter?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:00

Ja dat is die mega knappe <3
Hij is waanzinnig maar ik ben echt té onzeker en bang met rijden -O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:00

Evamarie schreef:
De haflingers zijn ook niet meer zo goedkoop als vroeger.

Dan zit ik toch een beetje hoog met mijn 7000.

Hoef niet goedkoop.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:01

Tita ik zou echt als ik jou was kijken naar je doel en je niet blind staren op een kwpner
Waarschijnlijk kun je met iets anders ook veel beter uit de voeten en ga je gewoon veel plezier beleven aan je paard.
We worden allemaal een dagje ouder hè :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 19:02

Ja, inderdaad Alja.. Want wat is je doel precies Tita. :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:02

_Tarzan schreef:
Ja dat is die mega knappe <3
Hij is waanzinnig maar ik ben echt té onzeker en bang met rijden -O-

Ah zo zonde, hij is zo knap. Ik pb je even.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:04

upendo schreef:
Ja, inderdaad Alja.. Want wat is je doel precies Tita. :)

Het bos in en ontspannen rijden gok ik
Dat lukt tenminste niet met haar merrie als je haar berichten wel eens leest :)
Laatst bijgewerkt door Alja op 08-01-22 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:06

StalNollie schreef:
3500 is dan echt weer te weinig daar komen handelaren al op af.

Ze heeft al online gestaan maar wegens overlijden van een hele naaste van mijn uit verkoop gehaald. Er zijn toen wel al mensen geweest maar 2 waren al handel en dat zoek ik niet. Deden zich anders voor!
En ik hoef niet het onderste maar wil ook nu alleen nog maar particulieren hebben. Vind dat veel leuker daar doe ik het echt voor. Maar merk als je te laag zit dat mensen twijfelen ( dat is wat in dit topic dan ook word gezegd.)

Babbootje ze is prima dressuur basis bevestigd.

StalNollie 3,5 en dressuur bevestigd is echt onmogelijk. Tenzij je met 2 bent begonnen met rijden, maar zo'n pony zou ik dan niet willen hebben. Dus ik zou dat zeker niet in de advertentie zetten.
Als je jonge pony's verkoopt krijg je ongetwijfeld handelaren op de stoep. Dat is niet per se slecht. Die zoeken dan pony's om op te leiden en dan te verkopen. Daar zit het grote geld in namelijk. De meeste mensen die een pony zoeken voor hun kind, zoeken een ervaren pony. Niet in een 3,5 jarige onbevestigde pony. Kinderen hebben onvoldoende ruitergevoel nog om een jonge pony te beleren. Dus handelaren op de stoep zou ik niet als probleem zien.
Wil het echt geld opleveren, moet de pony ook nog een beetje apart bewegen.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:11

Voor een jonge maar brave pony zou ik zo op €6500 inzetten!

Nou voor mij is de zoektocht dit jaar alweer afgelopen! Wij hebben vandaag onze nieuwe aanwinst opgehaald, een 5,5 jarige Zangersheide ruin van 1,75, springen bevestigd, verder nog redelijk groen in omgang.

Afbeelding
Afbeelding

Dit was dus het 6e paard wat we hebben laten keuren, en de eerste met een echt duidelijk positief aankoop advies.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:13

Ah, ik had je al gefeliciteerd maar wist boktnaam niet meer, dus nogmaals gefeliciteerd! Wat fijn en wat een vriendelijke uitstraling heeft hij zeg

Kiwiaa

Hij is zo schattig <3 dan vergeet ik maar even dat ie 175 is :') huge! Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, ben blij dat het eindelijk gelukt is! *\o/*

Babootje

Gefeliciteerd Aatrox. Stoer paard zo te zien.