Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Kiwiaa schreef:Je moet er inderdaad wel echt voor zijn heIk heb uiteindelijk een lusitano gekocht, maar wel vergelijkbaar type als de PRE dus. Heb meerdere warmbloeden proefgereden (mijn ouders pushten me sowieso wel erg richting: koop een écht dressuurpaard waar je prijzen mee kan winnen
) maar was toch nooit echt overtuigd ook al was er objectief gezien niets mis met die dieren. En zet je me op een PRE of lusitano is het meteen prijs
Ik kom echt uit het KWPN wereldje, maar toen ik voor het eerst op een PRE/Lusi stapte, was ik verkocht en wil ik eigenlijk niet meer terug naar een standaard warmbloed![]()
De Iberiërs zijn zo fijngevoelig, zo slim, je hoeft er veel minder aan te rijden om er iets uit te halen. Ik ben een handige maar luie ruiter, ik wil zo min mogelijk doen voor zoveel mogelijk resultaat en dat is heerlijk met een Iberiër
Evamarie schreef:Ze is nog heel jong. De heel jonkies zijn vaak braaf. Soms gaan ze pas draken als ze wat meer volgroeid zijn. Dit hoort in een ander topicMaar vooruit. Als ze heel net een b proef loopt, zit ik op de 7,5 wortels. 7,5 K dus in deze tijd.
StalNollie schreef:Poh de pony prijzen zijn afgelopen dagen nog meer gestegen ik twijfel voortaan wat ik moet vragen. Ik zit er vaak onder.
Wat vinden jullie reeel
Merrie 3.5 jaar nu 142(zal nog groeien.)
Onwijs braaf en rijden kinderen vanaf 7 jaar beginners zo mee weg! Geen papier. Klinisch rapport aanwezig gezond geen gebreken en op orde met enten, tandarts etc. Netjes bevestigd dressuur. Springen niet gedaan alleen balkjes wegens jonge leeftijd. Al jaar in bezit overige geschiedenis volledig bekend contact vorige eigenaar mogelijk, ik ben op fokker na pas 2de eigenaar )
Ik zie een vergelijkbare online staan weliswaar ruin en röntgen gekeurd (staat niet of er op of aanmerkingen over zijn) vragen gewoon 11000!!
_Tarzan schreef:Earth schreef:
Ik kom echt uit het KWPN wereldje, maar toen ik voor het eerst op een PRE/Lusi stapte, was ik verkocht en wil ik eigenlijk niet meer terug naar een standaard warmbloed![]()
De Iberiërs zijn zo fijngevoelig, zo slim, je hoeft er veel minder aan te rijden om er iets uit te halen. Ik ben een handige maar luie ruiter, ik wil zo min mogelijk doen voor zoveel mogelijk resultaat en dat is heerlijk met een Iberiër
Helemaal mee eens. Ondanks ik onder het zadel niks mee kan () Hebben de Iberiërs een geweldig karakter. Ik hoef maar iets te denken of wat dan ook, die knol wéét het gewoon, zo ook dat hij te koop staat, niet handig als je twijfelt en een spiegelend en fijngevoelig paard hebt
Hij prikt er gewoon doorheen en zorgt er juist voor dat ik nog meer ga twijfelen. Ik kom van een liever lui dan moe paard, voor mij is het dus echt heel anders en daardoor voor mij moeilijk te rijden, ligt aan mijn (on)kunde, niet aan die van m'n paard overigens.
Ik zal in de toekomst (waarschijnlijk) nooit meer voor een Spanjaard gaan, juist vanwege dat karakter en ik mijzelf daar niet handig genoeg voor vind in het zadel, maar ze hebben gewoon iets wat mij aantrekt!
StalNollie schreef:3500 is dan echt weer te weinig daar komen handelaren al op af.
Ze heeft al online gestaan maar wegens overlijden van een hele naaste van mijn uit verkoop gehaald. Er zijn toen wel al mensen geweest maar 2 waren al handel en dat zoek ik niet. Deden zich anders voor!
En ik hoef niet het onderste maar wil ook nu alleen nog maar particulieren hebben. Vind dat veel leuker daar doe ik het echt voor. Maar merk als je te laag zit dat mensen twijfelen ( dat is wat in dit topic dan ook word gezegd.)
Babbootje ze is prima dressuur basis bevestigd.