[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 10:16

Nee geen bekenden van mij voor zover ik weet, wat een drama...
Ja ik hou zeker van groot en veel wit
Laatst bijgewerkt door Marus op 01-01-13 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 10:25

Evelijn schreef:
@JustLizz... het klinkt een beetje alsof je met je huidige paard niet kan wat je eigenlijk wil...

Ik kan met mijn huidige paard veel doen van mijn lijstje en het is ook echt een goedzak die mij het vertrouwen geeft en al veel geleerd heeft. Het is mijn eerste eigen paard en een beter paard kan ik me niet voorstellen om mee te beginnen. Ik ben er door hem achter gekomen dat ik dressuur erg leuk vindt om te doen alleen moet hij daar iets meer moeite voor doen omdat hij dat nooit zo veel gedaan heeft ( hij begint de laatste weken een stuk soepeler te worden en binnenkort gaan we weer lekker starten). Het is ook voor mij een grote uitdaging om te kijken hoe ver we samen nog kunnen komen (uiteraard inder begeleiding van een goede instructrice). Ben ook erg trots op wat we in 2 jaar tijd samen al bereikt hebben. Ook buitenrijden vindt hij heerlijk en zal onderweg geen rare streken uithalen als we met een groep op pad zijn. Hij is eigenlijk altijd de brave goedzak van het stel.

Het is dus niet zo dat ik niet tevreden ben met mijn huidige paard en dat ik niet met hem kan doen wat ik zou willen, het kost alleen best veel moeite en als ik dan een geschikt paard voorbij zie komen die de dingen van mijn lijstje makkelijker aankan, dan sta ik er wel voor open om er een bij te nemen. Ik zou mijn huidige paard niet wegdoen want er zijn nog veel leuke dingen die we samen kunnen beleven!

Needje

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 10:57

Iedereen de beste wensen!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:37

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:02

Marus schreef:

Dat paard zit zeer waarschijnlijk dicht bij de 1,65. Mijn Epilotje is 1,67. Kans is heel groot dat dat paard echt zo braaf is als beschreven wordt. Alles wat ik ken aan (half)broertjes en zusjes is braaf.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:13

@iKKE: Dat is fijn om te horen!! Het lijkt mij een heel erg leuk paardje..
Zal er eens achteraan

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:17

Marus schreef:
@iKKE: Dat is fijn om te horen!! Het lijkt mij een heel erg leuk paardje..
Zal er eens achteraan

betekent dit dat we weer op paarde jacht gaan zusje hahaah joepie zin aan!!!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:50

Iedereeb de beste wensen!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:51

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:05

[/quote]
betekent dit dat we weer op paarde jacht gaan zusje hahaah joepie zin aan!!!![/quote]

Wat vind je er van??Lijkt mij best een leuk aansprekend dier

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:08

*kruip even uit meeleesmodus* volg al een paar maanden omdat ik ook op zoek was, vooral naar een fijne braverd. Deze heb ik gevonden, is ook een Epilot (x G Ramiro Z). Ik ben erg blij met haar karakter in ieder geval!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:16

ilsevg schreef:
*kruip even uit meeleesmodus* volg al een paar maanden omdat ik ook op zoek was, vooral naar een fijne braverd. Deze heb ik gevonden, is ook een Epilot (x G Ramiro Z). Ik ben erg blij met haar karakter in ieder geval!

Wat leuk!heb je ook fotos?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:17

Iedereen een gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!
Daarbij: Degene met een nieuw paard gefeliciteerd en degene die hun paard hebben verkocht: Wat goed! Gefeliciteerd!

Hier gaat de verkoop ook best goed van Bhas, heb het erg druk qua bezichtigingen :D . Maar eerst eens zien hoe het verder loopt.. Tot nu toe in iedergeval erg leuke mensen gehad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:24

Marus schreef:
ilsevg schreef:

Wat leuk!heb je ook fotos?

Zie d'r profiel.
Ik zie wel wat overeenkomsten, al is de mijne bruin. Ik kan me ook niet helemaal aan de indruk onttrekken dat degelijk springgefokte lijnen vaak wat koeler in de kop zijn.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:31

staat er eentje in m'n profiel idd, hier eentje op stand:
Afbeelding
d'r enige aandachtspuntje zijn haar wat platte voeten, maar dat is een beetje een Ramiro-kwaaltje geloof ik... Ze is best kijkerig en een echte dame, maar tegelijkertijd doet ze wel alles wat ik vraag dat dat is echt super fijn. En er mag van mij ook best wel wat karakter inzitten, zolang ze hun voeten maar aan de grond houden...

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:40

@Ilse: wat een gaaf dier!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:45

Marus schreef:
@Ilse: wat een gaaf dier!

Nou, dan weet je het nu: op jacht naar een Epilot-kind. Succes want daar zijn er niet zoveel van beschikbaar........

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:49

@Ikke: :D zal morgen bellen!! Ben benieuwd naar de stokmaat want moet toch eerder teen de 1,65 dan de 1.60 aanzitten voor mij!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:50

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:55

@ Marus: vind ik nou ook ;-) Overigens is ze wel bijna alles wat ik NIET zocht... Ik wilde geen merrie, eentje die al een hoop kan en heeft gezien en niet te groot. En ik ben dus thuis gekomen met een 10 jarige merrie van 1.74 die nog weinig van de wereld heeft gezien... En ik ben er een partij blij mee! :-)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:02

Hahaha het kan soms zo anders lopen..Ben zeer benieuwd waar ik uit eindelijk mee thuis ga komen!
Ik hoop dat die Epilot merrie wat is, want ik heb er nu al zin om naar toe te gaan..We wachten nog even rustig af

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:06

Ik ook, blijf gewoon lekker meelezen, dan lees ik het vast vanzelf :-) Vind die Epilot wel erg gaaf, maar ben ook wel een beetje bevooroordeeld... ;-) Succes in ieder geval met je zoektocht!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:06

ilsevg schreef:
@ Marus: vind ik nou ook ;-) Overigens is ze wel bijna alles wat ik NIET zocht... Ik wilde geen merrie, eentje die al een hoop kan en heeft gezien en niet te groot. En ik ben dus thuis gekomen met een 10 jarige merrie van 1.74 die nog weinig van de wereld heeft gezien... En ik ben er een partij blij mee! :-)

Maar echt onder de indruk zijn ze maar zelden, is mijn ervaring. Zelfs landende Boeings 747 zijn niet echt een reden om het op een lopen te zetten, ook niet als je recht over je bol op 100mtr hoogte overkomen.

De eerste keer dat die van mij strand en zee zag, keek ie er eens naar en liep door. Er stond windkracht 7, dus door de branding lopen was een brug te ver, maar de watertjes tussen de zandbanken was geen punt, liep ie zo doorheen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:07

Marus schreef:
Lijkt me ook niet een rare, maar bij filmpje krijg ik een twijfel, zit hij wel lekker in zn lijf
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Wat willen ze voor die zwarte hebben?
Vind het een leuk paard. Zit waarschijnlijk wat schade aan (links achter, broekspier ingedeukt, dat lijkt op een beschadiging) maar beweegt verder best aardig. Beetje kort wellicht, maar zit ook behoorlijke scheut Gelders in en dat zijn vaak niet de ruimste bewegers. Wel prima braaf in de mond en wellicht een beetje stijf in de oefeningen maar ze is dan ook veel te dik.
Denk dat het wel een leuk paard is voor de basissport maar zeker ook voor recreatief.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:16

Iedereen hier ook van mij een hopelijk fijn nieuw jaar! Ik ga hopelijk veel plezier beleven aan special <3 hopelijk vinden de mensen die op zoek zijn hun topper in 2013, 2012 bracht mij des ondanks op laatst nog wat moois <3
Laatst bijgewerkt door Nicole op 01-01-13 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt