Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:27

anjali schreef:
Ja de oude pony Dolly van Ursula van der Leyen is door een wolf gedood. Daardoor begrijpt zij het probleem. En is het wat dit betreft goed dat zij is herkozen, omdat ze nu meer macht heeft dan iemand anders om maatregelen te treffen.Ik hoop dat ze doorpakt.

Het stukje ook, dat ze haar pony liet vermoorden, kan je wel weer zien met welke insteek het bericht is geschreven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:31

DuoPenotti schreef:
Ja ik ben stiekem ook "blij" (zie de haakjes) dat juist haar pony is gepakt.
Want alle dieren van ons had geen donder uitgemaakt.

Ook voor Dolly was dit heel erg.(Ik weet wel dat jullie dat ook vinden, maar hopen dat uit haar dood iets goeds voortkomt omdat zij een machtige eigenaresse had). Ik zou veel "blijer" zijn als een van de pro-wolfers (mensen) gepakt zou worden door een of meer van zijn eigen wolven. Dat is heus niet denkbeeldig want vaker worden liefhebbers van tijgers etc. gegrepen door hun eigen dieren. En dan is het hun eigen schuld. I.p.v. er de dieren (en kinderen) van anderen aan op te voeren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:37

Daarom ook de haakjes, want ben niet echt blij. Voor geen enkel dier dat door de wolf zo wreed verwond of gedood word.
Maar wat voor woord moet je er dan aanhangen?

Ja ik zou het heel grappig vinden als hij bij een paar zelf benoemde experts eens aport deed op het balletje....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:06

Dat pro wolf het onderling ook niet altijd goed met elkaar kan vinden is niks nieuws.
Maar hier doet Animal Rights nog even een flinke sneer uit de pan na alle ecologen die de wolf opnieuw schuw willen maken. Animal Rights noemt ze hier denigrerend De advies-, zender- en paintball-clubjes.

https://www.animalrights.nl/wolf-schade ... 4TVOYqFwmQ

Onderling zijn die "deskundigen" het trouwens ook niet met elkaar eens. Vorige week had Rick Mallisen nog een opmerking in groep wolf over Glenn Lelieveld met zijn zender. Tja, Rick Mallsen is meer van het paintballen.

Ik snap wel dat Animal Rights klaagt over het feit dat die ecologen alleen maar uit zijn op geld verdienen. Dat argument klopt ook en daar wijst anti wolf ook op. Maar laten we vooral niet vergeten dat Animal Rights tot de meest radicale wolvenbeschermers behoort. Animal Rights behoort tot de club van PVDD die de wolf echt alle ruimte wil geven. Waarbij ook een kind grijpen geen taboe meer is.

Toevallig kwam Nieuwspaal vandaag met een heel opmerkelijk stukje satire.
https://nieuwspaal.nl/partij-voor-de-di ... r-de-wolf/

Wat het zo opmerkelijk maakt is vooral het feit dat het niet eens satire is. De PVDD Utrecht heeft al echt voor mensvrije zones gepleit.
https://utrechtgemeente.partijvoordedie ... rije-zones

Voor wie het niet meer kan volgen. Kort samengevat, de wolf is gewoon een pion in een heel smerig politiek spel, waarbij verschillende belangen met elkaar strijden. En waarvan de natuur uiteindelijk de verliezer is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:22

anjali schreef:
Ook voor Dolly was dit heel erg.(Ik weet wel dat jullie dat ook vinden, maar hopen dat uit haar dood iets goeds voortkomt omdat zij een machtige eigenaresse had). Ik zou veel "blijer" zijn als een van de pro-wolfers (mensen) gepakt zou worden door een of meer van zijn eigen wolven.

Het zal alleen niets oplossen. De andere pro wolf "deskundigen" halen hun schouders op en gaan gewoon verder. Voor hun geldt dan, een concurrent minder.

En als het een onbekende wolf supporter is, dan wordt deze onderwerp van victim blaming van de rest.

Het zou helemaal geen enkele verandering in gang gezet hebben.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:37

Broers hebben rechtszaak aangespannen wegens vele aanvallen en voortvloeiende bedrijfskosten ‘dankzij’ de aanvallen.

Uitspraak over 6 weken.

Voor volledige bericht zie geen bron in Cultuurlandschap, daar staat volledige tekst uit de Stentor.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:40

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:51

Dat is aan de overkant van de weg van het afgesloten stuk. Wolf heeft de memo niet gelezen ;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:08

__Suzanne__ schreef:
Dat is aan de overkant van de weg van het afgesloten stuk. Wolf heeft de memo niet gelezen ;)

Dit vind ik dan stiekem wel grappig... dit wist toch ook weer iedereen vooraf behalve de poffertjes....

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:21

Dat gebied afsluiten is toch een lachertje , alsof dat de oplossing gaat zijn.
Ze doen het vast om nadenk tijd te creëren omdat ze zelf niet weten wat ze ermee aan moeten.
Ze zijn veel te bang dat AR, HOA of de Faunaellende weer gaat steigeren.

tienus63 schreef:
Broers hebben rechtszaak aangespannen wegens vele aanvallen en voortvloeiende bedrijfskosten ‘dankzij’ de aanvallen.

Uitspraak over 6 weken.

Voor volledige bericht zie geen bron in Cultuurlandschap, daar staat volledige tekst uit de Stentor.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=WC7FNe

Zij hebben idd al de nodige bezoeken gehad. Snap wel dat ze dit proberen want aan de ene kant word je klem gezet door de wolf en de andere door de overheid die de regel heeft verzonnen dat je voor een bepaalde datum je mest ed. uitgereden moet hebben.
Snap dat een provincie niet om een Wolf heeft gevraagd, maar misschien moeten die nog wat harder rammelen aan de bovenkant van de piramide.

Kwam regelmatig op stal daar toen ze nog pensionstalling hadden, was altijd mooi rond lammerperiode even bij de schaapjes kijken.

Vind het trouwens wel extreem rustig kwa aanvallen rondom het DFW
De laatste is van 14-7 gemeld ( Bij12) terwijl het voorheen zowat dagelijks raak was.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:56

Ze zijn als de dood voor grote aanvallen tot de uitspraak er is, dan bedoel ik de zaak Mekel.
En dan zijn er her en der nog kuddes koeien die door pro en tegen in de gaten gehouden worden.
Drentse fiets vierdaagse is aanstaande of deze week aan de gang.

Pappen en nat houden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:20

Blijft bijzonder dat er gedurende vakanties minder gemeld wordt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:08

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:26

Wintu schreef:
tienus63 schreef:
Potentieel vestigingsgebied voor wolf in de koker?
Nieuwe munitiedepots van defensie.

Bron rtv oost
Robert krijgt mogelijk een munitiedepot in zijn achtertuin: "We kregen te horen dat we moeten verdwijnen" https://www.rtvoost.nl/nieuws/2450399/r ... verdwijnen #rtvoost

De wolf vestigt zich en creëert dan nieuw natura2000 gebied, gevolg: piekbelaster moet verdwijnen. Horeca fikt af in de natuur, mag niemand nieuw bouwen en pacht wordt niet verlengd, gevolg: zwemplas wordt minder aantrekkelijk. Munitiedepot tussen 2 natuurgebieden creëert een groot natuurgebied waar mensen niet mogen komen, gevolg boeren met vee en mensen weg. Men forceert meer natuur en de mensen moeten er uit en er moet minder vee.

En dit is dus exact wat wij zeggen... en wij wonen hier dus en hebben een melkveehouderij

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:51

Zichtmelding Halle met enige twijfel. Zou ook vermiste hond uit Varsseveld kunnen zijn.

@tammiebels, wat ik mij dan afvraag, hoe is de ontsluiting van dat terrein?
Defensie schijnt dichtbij N wegen te willen zitten zodat ze snel op een A weg kunnen zitten.

Dan kunnen ze alle rotondes in Twente er wel uithalen.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 23:53

tienus63 schreef:
Zichtmelding Halle met enige twijfel. Zou ook vermiste hond uit Varsseveld kunnen zijn.

@tammiebels, wat ik mij dan afvraag, hoe is de ontsluiting van dat terrein?
Defensie schijnt dichtbij N wegen te willen zitten zodat ze snel op een A weg kunnen zitten.

Dan kunnen ze alle rotondes in Twente er wel uithalen.

Ze willen al jaren een rondweg om Weerselo. Vanuit daar N738 naar Deurningen is grote straat, dan N737 waar je redelijk bij oprit A1
bent (kan zelfs 2 kanten uit want beide kanten kom je simpel op A1) maar als je N737 rechtuit volgt zit je op vliegveld Twente. Deze locatie en vliegveld of A1 zal hooguit 15 km zijn over de weg...hemelsbreed minder
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 00:00

Kregen jullie van de gemeente uit ook te horen dat jullie niets mogen doen met den woning?
Niet in de verkoop zetten of beginnen met een verbouwing.
Dat vertelde een omwonende van een beoogde locatie in Dalfsen me.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 00:04

Wij begrepen dat het wel mocht maar dan op eigen risico...maw mocht je wat verbouwen/bouwen en je moet weg telt dat niet voor de "uitkoop" of in het geval dat je niet weg hoeft maar wel beperkingen zou krijgen gaan ze daar geen rekening mee houden

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:19

Dan zal dat daar ook zoiets zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:11

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:17

tienus63 schreef:
Foto’s van wolvin met jong moest offline van de overheid.
Afbeelding inleiding artikel

Bron de stentor
https://www.destentor.nl/binnenland/wol ... ~a14be98c/?

[ [url=m/tb3IzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu dus bewijs dat onze overheid niet meer te vertrouwen is.
De media dus niet meer transparant is zoals zou moeten.

Ik zei het eerder al, door de wolf ben ik erg achterdochtig geworden, op welk vlak speelt dit nog meer?
daar waar ik mij niet in heb verdiept en dus niet kan weten dat er geen bal klopt van de berichtgeving.

Eng...heel eng....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:23

Kaja schreef:
Blijft bijzonder dat er gedurende vakanties minder gemeld wordt.

Dat vind ik dit jaar niet. Juist opvallend veel regio Veluwe en Heuvelrug.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:07

Voor mijn idee zijn er nog genoeg zicht meldingen maar iets minder aanvallen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:15

Zichtmelding Wittelte
Citaat:
24 juli 2024
Wittelte
Tijd: 7.25 uur
Wolf gespot in de weilanden achter park Sprakelingen in Wittelte. Liep richting Diever.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld

https://www.facebook.com/share/p/4A6ynDmT2EouxFAw/?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:21

tienus63 schreef:
Foto’s van wolvin met jong moest offline van de overheid.
Afbeelding inleiding artikel

Bron de stentor
https://www.destentor.nl/binnenland/wol ... ~a14be98c/?

[ [url=m/tb3IzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het door jou gelinkte artikel wordt op mijn computer geblokkeerd. Waarom moest die foto offline??