Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evamarie schreef:Zelf vind ik 1000 niet hoog. Daarmee laat je zien dat je betrouwbaar bent en dat je serieus het paard komt ophalen. Hoeveel mensen komen er niet opdagen tegenwoordig. Dat is voor een verkoper ook heel vervelend. Je loopt toch potentiële kopers mis. Maar ik zal het nu niet meer doen.
Simbaa schreef:Weet iemand hoe de markt is van Spaanse paarden met Carta? Zijn de prijzen daar ook bizar? Hoe moeten die opgeleid zijn om een echt goede prijs te krijgen?
Zelfde als bij KWPN’ers of zijn ze bij voorbaat al duurder/goedkoper?
Babootje schreef:StalDiefdijk schreef:[.quote="Babootje"]
@StalDiefdijk: ook fokkers worden gezien als professional en in die zin gelijk gesteld met handelaren. Ook al verkoop je niet veel paarden per jaar.
[./quote]
Ik durf te betwijfelen of dat waar is en dan nog, een 'professional' (hier: iemand die 2 veulens per jaar fokt en die met de tijd ook weer verkoopt) is héél wat anders dan een handelaar.
Zeker waar, maar zoals je je presenteert met compleet met een website en successen, wek je wel de indruk dat kopers te maken hebben met een professional. Ook al heb je geen KvK nummer.
Dat is voldoende om als professional te worden aangemerkt. Het gaat er niet om hoeveel paarden je per jaar verkoopt.
Op er zeker van te zijn hoe de wet dit ziet zou je het beste bij een hippisch advocaat eens navraag kunnen doen.
StalDiefdijk schreef:Dus wat ik zeg: niet iedereen die een veulen fokt wordt direct aangemerkt als professional.
En als ik persoonlijk dan, door de manier waarop ik mijn fokproducten dan onder de aandacht probeer te brengen en te verkopen, wél als professional wordt gezien, soit. Daar heb ik geen moeite mee.
Kiwiaa schreef:Je moet er inderdaad wel echt voor zijn heIk heb uiteindelijk een lusitano gekocht, maar wel vergelijkbaar type als de PRE dus. Heb meerdere warmbloeden proefgereden (mijn ouders pushten me sowieso wel erg richting: koop een écht dressuurpaard waar je prijzen mee kan winnen
) maar was toch nooit echt overtuigd ook al was er objectief gezien niets mis met die dieren. En zet je me op een PRE of lusitano is het meteen prijs
Earth schreef:Ik ben trouwens op eentje verliefd geworden. Is helemaal niet voordelig qua bouw, lijkt op een haflinger maar ik vind haar zo mooi. Zit denk ik ook geen carta bij, maar dat zou voor mij niet zo uitmaken.
1 probleem, ik ben helemaal niet op zoek
StalDiefdijk schreef:Babootje schreef:@StalDiefdijk: ook fokkers worden gezien als professional en in die zin gelijk gesteld met handelaren. Ook al verkoop je niet veel paarden per jaar.
Ik durf te betwijfelen of dat waar is en dan nog, een 'professional' (hier: iemand die 2 veulens per jaar fokt en die met de tijd ook weer verkoopt) is héél wat anders dan een handelaar. Zeker het daglicht waarin Ikke me probeerde te zetten is bizar onjuist.
Plus dat ik als handelaar allang failliet had geweest, denk dat ik een paar mooie wereldreizen had kunnen maken van het geld wat deze hobby me gekost heeft.