[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:10

Ik ben sinds vandaag ook voorzien van een super leuke/lieve/mooie merrie :D
Afbeelding
Ze heet Dahlia van de Westen en is een Spielberg x Donnerhall.

Grappig dat ze toch anders is geworden dan onze "eisen", maar we zijn super blij met d'r!

Dees

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:14

Gefeliciteerd allen!

Grappig hoe bijna iedereen altijd thuis komt met een dier dat eigenlijk helemaal niet in het zoekplaatje pastte :D

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:18

Seven schreef:
Dat gebeurd inderdaad wel vaker bij sommige heb je daar inderdaad veel baat bij, "zadelmak" maken en los een rondje kunnen sturen en dan weer ruim 6 maanden niets doen.

Ik ook Malou, ze pakt alles heel makkelijk op heb dr nu 2 x een hoofdstel aangedaan en een keer laten lopen aan de longe. Ze pakt het zo makkelijk op naar 2 x weg sturen en roepen ging ze al van draf naar stap op enkel HOooo. Ben maar 5 min bezig geweest en omdat ze zo snel leerd doen we lekker rustig aan.

Als ze echt aan de longe loopt zal ik daar wel eens wat fotos van maken :j

Ruig he :D Vind het ook echt heerlijk om met die jonge paarden te werken. Heb er momenteel twee waar ik mee mag werken.
Lekker rustig aan doen inderdaad en straks in het zonnetje er langzaam op kruipen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niet voor heb gekozen de paarden weer terug de wei op te gooien. Ik doe 1 a 2 keer in de week een buitenritje. ( en soms is dat freeeezing :brr: )

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:29

Ben inderdaad heel benieuwd hoe Up het gaat doen. :D

Lekker naar buiten is voor die jonge paarden ook heerlijk! Hier wordt er komend jaar ook weer eentje drie, kan niet wachten om daarmee aan de slag te gaan.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:06

gefeliciteerd Seven.Degene die een nieuwe aanwinst hebben ook allemaal gefeliciteerd en dat het maar een goed 2013 mag worden voor alle paarden liefhebbers

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 18:20

Hier gaat ze ook niet weer het land op, nu ze bij huis staat ga ik gewoon rustig met dr aan de gang, heb jaren dieren beleerd dus ik zie wel waar het schip strand. Red ik me niet door mn been gaat ze een weekje of 2 naar mn nicht maar das afwachten ligt er aan hoe ze op het echte zadel en hangen etc reageerd.

Ze is nu wel zo makkelijk dat je er zo een longeersingel omdoet en aansingelt dat maakt haar allemaal niets uit.

Gefeliciteerd met je mooie dame Yoline

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:24

Gefeliciteerd met het verkopen! en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. leuk nog zo voor het nieuwe jaar.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:32

gefeliciteerd leuke nieuwe aanwinsten zie ik voorbij komen.

Wens iedereen een fijne jaarwisseling dat de droompaarden/pony's in 2013 maar gevonden mogen worden en dat voor de verkopers er leuke baasjes komen!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:39

Dees schreef:
Gefeliciteerd allen!

Grappig hoe bijna iedereen altijd thuis komt met een dier dat eigenlijk helemaal niet in het zoekplaatje pastte :D

Yep, zelfs als je niet zoekt kom je nog thuis met een dier dat niet in je plaatje past }>

Als ik het goed begrijp ga ik Atti in de toekomst ook nog wel in het echt zien, leuk Seven, het is inderdaad een fijn mens voor haar :j
Fijne jaarwisseling, iedereen! *\o/*

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:15

styl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:18

Dat is inderdaad altijd zo! Ik wilde geen schimmel en geen bonte, ben al bij 2 schimmels geweest en 1 bonte ;( en ook al wat paarden gezien maar soms mag de verkoper ook wel even wat duidelijker zijn over het paard.... Ik ben al bij 3 paarden geweest die hun mond wagenwijd open hadden en hun tong eruit, als ik dat had geweten dan was ik niet wezen kijken en aan de tel of mail vraag ik altijd naar gebreken etc van het paard, waarom ze dat toch niet gelijk melden vind ik ook vreemd dus nu vraag ik er expliciet naar... Maar als jullie iets weten ik zoek een Dressuurpaard met veel kwaliteit tot 25000 liefst tussen de 4 en 8 jaar en een goeie beweger!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:05

styl22 schreef:
Dat is inderdaad altijd zo! Ik wilde geen schimmel en geen bonte, ben al bij 2 schimmels geweest en 1 bonte ;( en ook al wat paarden gezien maar soms mag de verkoper ook wel even wat duidelijker zijn over het paard.... Ik ben al bij 3 paarden geweest die hun mond wagenwijd open hadden en hun tong eruit, als ik dat had geweten dan was ik niet wezen kijken en aan de tel of mail vraag ik altijd naar gebreken etc van het paard, waarom ze dat toch niet gelijk melden vind ik ook vreemd dus nu vraag ik er expliciet naar... Maar als jullie iets weten ik zoek een Dressuurpaard met veel kwaliteit tot 25000 liefst tussen de 4 en 8 jaar en een goeie beweger!

Stokmaat? Met zo'n budget heb je zat keus in ieder geval! ;-)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:14

hey bokkers,

ik wil ook graag even een lijstje doorgeven.
Ik heb nu een heel lief paard en wil deze ook zeker niet wegdoen, maar denk erover om er misschien een bij te nemen.
Ik heb nu een 16 jarige ruin waarmee ik in de B rijd. We moeten allebei nog veel leren. Mijn paard is eigenlijk altijd heel braaf, maar hij is wel liever lui dan moe en heeft ook niet echt de bouw van een dressuurpaard.

Wat ik zou zoeken als tweede paard is als volgt:
- liefst een ruin, anders merrie (in ieder geval geen hengst)
- geen jong paard (in ieder geval niet jonger dan een jaar of 8), mag dus best al wat ouder zijn.
- braaf, niet al te kijkerig ( vind zelf soms dingen nogal spannend dus paard moet een koele kikker zijn)
- liefst een paard wat ook alleen goed op buitenrit kan, maar moet zeker in een groep mee naar buiten kunnen
- makkelijk na te rijden

Wat ik ermee wil doen:
- dressuur rijden
- buitenritten maken
- wellicht endurance rijden

Het paard hoeft niet te kunnen springen, daar liggen mijn ambities niet.
Ik heb zeker geen haast om er een bij te kopen, maar als er een geschikt paard voorbij komt dan sta ik er zeker voor open.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:18

NWDynamite schreef:
styl22 schreef:

Stokmaat? Met zo'n budget heb je zat keus in ieder geval! ;-)

Nou dat valt in praktijk vaak nog vies tegen als je extra kwaliteit zoekt :7

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:10

listiglistje schreef:

Keus heb je zat, het kaf van het koren scheiden is alleen extra moeilijk daardoor :D en soms kom je tegen wat je zoekt voor 10000 euro en soms lijkt zelfs 25000 niet genoeg (iets met luxe en probleem :D )... Heb helaas zelf nog nooit zo'n luxeprobleem gehad. :Y)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:13

@JustLizz... het klinkt een beetje alsof je met je huidige paard niet kan wat je eigenlijk wil...

@styl22.. ja je zou toch zeggen dat je voor dat bedrag iig een paard kan zien dat gewoon goed is in zijn aanleuning... ik zou niet weten hoe je moet zoeken als je zo'n bedrag te besteden hebt.. ik vermoed dat je dan beste bij wat dressuurstallen of fokkers langs moet gaan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:17

Seven, gefeliciteerd met je verkoop en wat heerlijk dat het zo goed klikte!! :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:46

NWDynamite schreef:
listiglistje schreef:

Keus heb je zat, het kaf van het koren scheiden is alleen extra moeilijk daardoor :D en soms kom je tegen wat je zoekt voor 10000 euro en soms lijkt zelfs 25000 niet genoeg (iets met luxe en probleem :D )... Heb helaas zelf nog nooit zo'n luxeprobleem gehad. :Y)

Komt me zeer bekend voor ja. :=

styl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 00:48

styl22 schreef:

Stokmaat vanaf 1.70 maar voorkeur groter of veel body!

Nou de keus is niet zo fantastisch hoor, al zeg ik het zelf..... :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 03:24

Waratje schreef:
Dees schreef:
Gefeliciteerd allen!

Yep, zelfs als je niet zoekt kom je nog thuis met een dier dat niet in je plaatje past }>

Als ik het goed begrijp ga ik Atti in de toekomst ook nog wel in het echt zien, leuk Seven, het is inderdaad een fijn mens voor haar :j
Fijne jaarwisseling, iedereen! *\o/*

Leuk genoeg update mogelijkheden dus :j
Iedereen van ons uit ook een geweldig 2013 *\o/*

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 03:40

Gelukkig nieuwjaar! *\o/*

Is Champ verkocht Faline?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 07:09

happy new year! Ik ben echt doodmoe en ga mezelf naar t werk slepen. Veel koffie erin en gaan :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 09:09

Jeetje Nimber, wat een bikkel ben jij zeg :D

Goedemorgen en gelukkig nieuwjaar! Ik werk ook, maar gelukkig kan het vanuit m'n bed :')

Iedereen gefeliciteerd met de aan en verkopen!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 09:59

Gelukkig nieuw jaar allemaal!!!!

EN ik kan nog niet echt vinden waarvan ik zeg Yesss daar wil ik kijken...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 10:12

Marus: jij houdt van groot, liefst vos en veel wit toch? Er zitten hopelijk geen bekenden van jou bij dat ongeluk in Raard?

Voor iedereen de beste wensen!! :D :D