Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elli99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:06

MarjanB schreef:
Er zijn wel veel mensen echt goed ziek op het moment. Kan je op de app zien of ze nog online is geweest?

Ja klopt! En dat is ook totaal niet erg, als ik maar weet waar ik aan toe ben.. Helaas heeft ze blauwe vinkjes uit staan en hetzelfde geldt voor haar laatst gezien status.

Ik kan altijd nog vragen inderdaad of ze haar willen vasthouden tegen een aanbetaling als ik niks meer hoor
Laatst bijgewerkt door Elli99 op 11-12-23 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:08

Wij zijn gister naar een paard gaan kijken maar toch besloten dat het voor ons niet de juiste match was. Paard werd beschreven als voorwaarts, goed aan de hulpen en af en toe wat kijkerig maar was eigenlijk gewoon hartstikke groen en niet klaar voor een andere ruiter als haar vaste trainster. Is er met ons allebei vandoor gerend, wel makkelijk terug te pakken maar moet gewoon nog professioneel doorgereden worden. Voelde me verder niet onveilig want ze ging niet bokken of gekke sprongen maken en ze zat heerlijk qua gangen. Was echt een geval niet gemeen maar gewoon groen. Ze was ook al 8 jaar, als ze nu 3/4 was geweest hadden we het misschien nog wel overwogen maar naar ons idee (en die van onze instructrice en grondwerktrainster) hadden we compleet vanaf vooraf aan moeten beginnen met haar. Het paard was wel heel lief verder maar vond vrijwel alles op het terrein enorm spannend. Hopelijk vind ze het juiste plekje want ik gun dat paard wel echt leuk huisje maar met een zeer ervaren trainer die haar op de juiste manier kan helpen.

Ook denken we dat voor hetzelfde geld of iets meer we wel een juiste match kunnen vinden die al wel doorgereden is. Uiteindelijk hadden we in dit paard zo veel geld qua training moeten stoppen en dan kunnen we dat bedrag beter steken in een paard die meteen al verder is.

Damelza

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:27

Zijn er naast marktplaats en sporthorses nog andere plekken om in de gaten te houden? Ik weet dat er nog een aantal FB groepen zijn, maar daar zie ik inmiddels ook de bomen het bos niet meer.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:41

Damelza schreef:
Zijn er naast marktplaats en sporthorses nog andere plekken om in de gaten te houden? Ik weet dat er nog een aantal FB groepen zijn, maar daar zie ik inmiddels ook de bomen het bos niet meer.

Ik ken een aantal mensen die hun paard via instagram hebben gevonden, daar schijnen ook veel verkoop stallen op te posten alleen heb ik ze zelf ook nog niet gevonden.

(Als iemand nog goeie tips heeft voor friezen dan is dat helemaal welkom!)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:48

MyWishMax schreef:
Anjali, deze discussie heb je al eerder gevoerd in dit topic en zo zwart wit is het niet. Zoals change schrijft zijn echt niet alle paarden kreupel als het inspuiten uitgewerkt is en ook niet kreupel voordat ze ingespoten worden.

Daarbij koop jij graag oudere dieren en die kunnen juist enorm veel baad hebben bij inspuiten als ze bijvoorbeeld artrose hebben. Dan kan je beter röntgenfoto's laten maken en paarden overslaan die artrose enzovoorts hebben als je zo tegen een behandeling bent.
Vind je duivelsklauw geven wel acceptabel?

Precies dit. Inspuiten bij topatleten is gebruikelijk, het is ter ondersteuning.

Het is meer om te zorgen dat ze topfit blijven

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:11

Vind ziek zijn zo'n dooddoener.... Als het paard wel al van je was geweest had je ook actiever moeten zijn wegens verzorging, daarnaast iedereen heeft weleens een enkele minuut tijd om te reageren al is het als je op de wc zit. Ziek of niet ziek zeker als de afspraak dichter bij komt laat je wat van je horen. Hier altijd reserveren mits aanbetaald en dan met alles van paard tot kinder speelgoed bijvoorbeeld.

Ik zou zeker als de klik er echt is met de andere en je ook al drie keer bent geweest met keuring dit paard niet laten schieten. Desnoods je andere paard in prijs omlaag.

Daar waar je je nieuwe paard van koopt verkoopt deze vaker? Wellicht daar anders eens vragen naar de mogelijkheden

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 17:38

Alleen een menselijke top atleet kan zelf beslissen om bijvoorbeeld te stoppen. Paard kan dat niet aangeven.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:17

Damelza schreef:

De belgische marktplaats: 2ehands.be

Magisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:58

Hi allemaal!

Ik lees al een tijdje stil mee (creepy he, haha :-P). Wat is jullie budget voor een (nieuw) paard? En wat zijn daarvoor jullie wensen/eisen? Ik vind het best wel lastig om in te schatten wat een 'redelijke' prijs is voor een paard en aan welk budget ik moet denken voor mijn eigen wensenlijstje.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:08

Magisch schreef:
Hi allemaal!

Ik lees al een tijdje stil mee (creepy he, haha :-P). Wat is jullie budget voor een (nieuw) paard? En wat zijn daarvoor jullie wensen/eisen? Ik vind het best wel lastig om in te schatten wat een 'redelijke' prijs is voor een paard en aan welk budget ik moet denken voor mijn eigen wensenlijstje.

Ja dat is maar net wat je wilt en wat je te besteden hebt. Misschien is het makkelijker om jouw wensen eens te benoemen, dan kunnen we een inschatting voor jou maken ;)

Magisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:23

Earth schreef:
Magisch schreef:
Hi allemaal!

Ja dat is maar net wat je wilt en wat je te besteden hebt. Misschien is het makkelijker om jouw wensen eens te benoemen, dan kunnen we een inschatting voor jou maken ;)

Dat is waar! Ik ben vooral benieuwd hoe dat voor anderen is. Ik heb recent mijn beste vriend verkocht, om duizend en een redenen. Ik ben dus nogal emotioneel en derhalve nog niet heel actief op zoek. Ik ben mij wel alvast aan het oriënteren op een nieuwe vriend(in) voor het leven. Daarbij heb ik het volgende in gedachte:

* voorkeur voor een ruin, maar ik sta ook open voor een merrie;
* vanaf 1.60 cm i.v.m. met mijn lengte en gewicht (kleiner kan ook, mits het paard barok gebouwd is);
* een 'mooie' kleur, voorkeur palomino, perlino, cremello, champagne, bont, valk -> eigenlijk sta ik overal voor open behalve voor bruin, zwart, wit, schimmel en vos (een vos met blonde manen of een bruin paard met blonde manen o.i.d., vind ik wel leuk - en ja, dit is oppervlakkig, maar ik wil nu het paard van mijn dromen);
* geschikt voor een onzekere ruiter, bekend met buitenritten en dus ''bomproof''/verkeersmak;
* hoeft geen potentie voor de sport te hebben en hoeft ook (nog niets) gepresteerd te hebben;
* geen voorkeur voor leeftijd, maar niet ouder dan 14;
* gezond -> en mogelijkheid tot klinische en röntgenologische keuring;
* geen stalgebreken;
* goed trailer te laden, braaf bij smid/da, makkelijk te voegen;
* bij voorkeur blootsvoets, maar dit is geen 'eis';

Dus, volgensmij zo'n beetje wat iedereen zoekt. :o Ik val overigens echt op een karakter, dus er is bij mij altijd een kans dat ik met iets anders dan mijn 'wensenlijst' thuis kom.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:32

Magisch schreef:
Dat is waar! Ik ben vooral benieuwd hoe dat voor anderen is. Ik heb recent mijn beste vriend verkocht, om duizend en een redenen. Ik ben dus nogal emotioneel en derhalve nog niet heel actief op zoek. Ik ben mij wel alvast aan het oriënteren op een nieuwe vriend(in) voor het leven. Daarbij heb ik het volgende in gedachte:

* vanaf 1.60 cm i.v.m. met mijn lengte en gewicht (kleiner kan ook, mits het paard barok gebouwd is);
* een 'mooie' kleur, voorkeur palomino, perlino, cremello, champagne, bont, valk -> eigenlijk sta ik overal voor open behalve voor bruin, zwart, wit, schimmel en vos (een vos met blonde manen of een bruin paard met blonde manen o.i.d., vind ik wel leuk - en ja, dit is oppervlakkig, maar ik wil nu het paard van mijn dromen);
* geschikt voor een onzekere ruiter, bekend met buitenritten en dus ''bomproof''/verkeersmak;
* hoeft geen potentie voor de sport te hebben en hoeft ook (nog niets) gepresteerd te hebben;
* geen stalgebreken;

Dus, volgensmij zo'n beetje wat iedereen zoekt. :o Ik val overigens echt op een karakter, dus er is bij mij altijd een kans dat ik met iets anders dan mijn 'wensenlijst' thuis kom.

Kortom: betrouwbaar, gezond.

Het is maar net hoe gek je je laat maken en hoe belangrijk je het vindt wat anderen ervan denken maar als je dat allemaal buiten beschouwing laat, kun je vanaf 5k prima slagen en als je weet hoe je spelden in hooibergen moet zoeken, kan het voor minder.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:36

Ja en vanaf welke leeftijd? Weet een tweejarige die helemaal aan je plaatje voldoet en daar vroegen ze 1500 voor.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:36

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Change3x op 11-12-23 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:37

Paarden met een kleurtje zijn gemiddeld een stuk duurder, ongeacht of ze wel of geen kwaliteit hebben. Vooral in de grote maat ook schaars. En dan ook nog heel braaf en bomproof, dan valt al het groene spul wel af. Ik zou dus wel rekenen op vanaf een duizendje of 10. :j

Magisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:38

MarjanB schreef:
Ja en vanaf welke leeftijd? Weet een tweejarige die helemaal aan je plaatje voldoet en daar vroegen ze 1500 voor.

Een tweejarige is alleen (hoop ik) nog niet doorgereden en 'bomproof'. :o

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:40

MarjanB schreef:

Dat is echt goedkoop :wow:

Magisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:42

ikke schreef:
Magisch schreef:

* geen stalgebreken;

Kortom: betrouwbaar, gezond.

Het is maar net hoe gek je je laat maken en hoe belangrijk je het vindt wat anderen ervan denken maar als je dat allemaal buiten beschouwing laat, kun je vanaf 5k prima slagen en als je weet hoe je spelden in hooibergen moet zoeken, kan het voor minder.

Haha, inderdaad! Mooie samenvatting. Dank je wel voor je reactie! Grappig dat ook nu de meningen uiteenlopen. Ik heb voor mijzelf nog niet echt een budget bepaald, maar ik ben wel bereid ervoor te betalen. Ik hoef dus niet 'voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten'. Ik vind het in ieder geval best lastig, ook omdat de vraagprijzen zo uiteenlopen. Ik begrijp dat ras etc. ook een rol speelt, maar dat maakt het voor mij wel lastig inschatten of ik een redelijke prijs voor het paard betaal. Uiteindelijk is het natuurlijk ook maar net wat een gek ervoor geeft. :o

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:46

Wij zoeken redelijk hetzelfde alleen hebben wij een voorkeur voor een merrie en dan het liefst Fries of Barok pinto. (Misschien is een KWPN vosmerrie ook nog wel ertussen maar die staan niet vaak bekend als braaf helaas) Ons budget zit tussen de 7k en 10k afhankelijk van hoe oud het paard is en wat het kan.

Bij ons is het ook belangrijk dat die groter dan 165 is, 24/7 buiten kan staan en zonder ijzers.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:49

Magisch schreef:
Earth schreef:

* geen stalgebreken;

Een kleurtje is inderdaad altijd wel wat duurder en gewilder. Ik denk dat je vanaf €6000.- wel echt wat goeds kunt vinden hoor. De markt is ook wat minder, dus misschien kan het nog voor minder. Maar je moet gewoon ook geluk hebben.
Er staat overigens een Perlino op marktplaats, wel iets hoog in budget maar ziet eruit als een leuk dier.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:51

De markt minder? Ze gaan nog steeds als warme broodjes

Magisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:00

Earth schreef:
Een kleurtje is inderdaad altijd wel wat duurder en gewilder. Ik denk dat je vanaf €6000.- wel echt wat goeds kunt vinden hoor. De markt is ook wat minder, dus misschien kan het nog voor minder. Maar je moet gewoon ook geluk hebben.
Er staat overigens een Perlino op marktplaats, wel iets hoog in budget maar ziet eruit als een leuk dier.

Dank je wel voor jouw antwoord! Die Perlino heb ik in het echt bezichtigd. Een heel leuk dier, maar persoonlijk vond ik de prijs niet matchen met hetgeen ik ervaren heb. Dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn en dat maakt het dan ook zo lastig!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:09

Magisch schreef:
Earth schreef:

Dank je wel voor jouw antwoord! Die Perlino heb ik in het echt bezichtigd. Een heel leuk dier, maar persoonlijk vond ik de prijs niet matchen met hetgeen ik ervaren heb. Dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn en dat maakt het dan ook zo lastig!

Oh wat jammer. Voor die prijs verwacht ik wel dat zo'n dier ook geschoold is zoals ze zeggen. Zonde hoor. Verder staat er nu niet zo veel te koop zie ik. Jammer dat die Schwartzwalder Fuchs gereserveerd is, dat lijken me ook heerlijke paarden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:12

Gaat het om die 4 jarige? Dat is natuurlijk ook nog heel jong en uiteindelijk hebben die toch vaak een meer ervaren ruiter nodig om ze goed te kunnen begeleiden. Dat L of M niveau zou ik met een korreltje zout nemen op die leeftijd, want een pasje opzij en een beetje schoudervoor is geen hogere wiskunde. Lijkt me verder wel een redelijke prijs.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:28

Citaat:

Ja dit is ook wat ik zoek, behalve mag het wel wat kleiner mag zijn. Ben zelf niet zo groot. Ik vind handelaren al snel met bomproof strooien, maar daar geloof ik niets van haha.

Wel ben ik van mening dat een lief, gezond en braaf paard ook best heel knap kan zijn. Mijn vorige verzorgpaard was een hele knappe lipizzaner. En super makkelijk. Ik zoek met je mee!