Dat is waar! Ik ben vooral benieuwd hoe dat voor anderen is. Ik heb recent mijn beste vriend verkocht, om duizend en een redenen. Ik ben dus nogal emotioneel en derhalve nog niet heel actief op zoek. Ik ben mij wel alvast aan het oriënteren op een nieuwe vriend(in) voor het leven. Daarbij heb ik het volgende in gedachte:
* voorkeur voor een ruin, maar ik sta ook open voor een merrie;
* vanaf 1.60 cm i.v.m. met mijn lengte en gewicht (kleiner kan ook, mits het paard barok gebouwd is);
* een 'mooie' kleur, voorkeur palomino, perlino, cremello, champagne, bont, valk -> eigenlijk sta ik overal voor open behalve voor bruin, zwart, wit, schimmel en vos (een vos met blonde manen of een bruin paard met blonde manen o.i.d., vind ik wel leuk - en ja, dit is oppervlakkig, maar ik wil nu het paard van mijn dromen);
* geschikt voor een onzekere ruiter, bekend met buitenritten en dus ''bomproof''/verkeersmak;
* hoeft geen potentie voor de sport te hebben en hoeft ook (nog niets) gepresteerd te hebben;
* geen voorkeur voor leeftijd, maar niet ouder dan 14;
* gezond -> en mogelijkheid tot klinische en röntgenologische keuring;
* geen stalgebreken;
* goed trailer te laden, braaf bij smid/da, makkelijk te voegen;
* bij voorkeur blootsvoets, maar dit is geen 'eis';
Dus, volgensmij zo'n beetje wat iedereen zoekt.

Ik val overigens echt op een karakter, dus er is bij mij altijd een kans dat ik met iets anders dan mijn 'wensenlijst' thuis kom.