Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:27

Citaat:
Ik heb dat nooit gehoord hoor en ik vind het de keuring juist vertekenen.Want ik zou willen weten hoe het paard loopt zonder ijzers.Eigenlijk hoort hij dan ook goed te zijn. Ijzers zijn een hulpmiddel en in feite een noodzakelijk kwaad soms.Nee ik ben niet tegen ijzers hoor. Als ze nodig zijn. Maar bij een keuring vind ik ze hinderen.En als er nog geröntgend moet worden,moeten ze er toch weer af.

In het algemeen is het handig, het paard ruim een week van tevoren te laten bekappen en/of beslaan. Dus liever geen paarden met sterk gescheurde zwemvliezen, maar ook weer geen gevoelige voeten naar aanleiding van bekappen/beslaan.

https://www.paardendokters.nl/aankoopkeuringen

Ik heb ook niks met ijzers tenzij een paard ze echt nodig heeft, maar ik zie er wel wat in dat de dierenarts dan in ieder geval goed de keuring kan uitvoeren en niet rad lopen niet wordt vergist met gevoeligheid.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:32

Evamarie schreef:
Dat vond ik dus ook al raar. Je zet toch dan op gereserveerd.

Dat klopt ook. Maar ik heb wel een onderzoeksplicht en daar wilden ze steeds onderuit.

Ze hoefden nergens onderuit, jij had de pony gekocht zonder voorbehoud. Wat snap je daar niet aan?

MyWishMax

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:50

Lieser, heb jij alweer iets op het oog voor jullie?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:06

Ijzers eruit voor een keuring heb ik nog niet meegemaakt..

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:09

Evamarie schreef:
Ze heeft kort gebeld. Gezegt de koop gaat niet door. Je krijgt je geld terug. Via de App beschuldigd ze mij dat ik niet kom. Gelukkig staat alles op de App. Misschien is Veerle wel een kennis. Want waarom zou je zo reageren? Zelf is de verkoper niet online geweest op bokt.

_O-

Evamarie, Als ik een kennis was geweest, wat ik overigens niet ben, had ik je kunnen vertellen hoe en wat..
ik reageer zo omdat het verhaal bungelt aan alle kanten en de verkoper hier toch op een bepaalde manier word weggezet terwijl haar kant van het verhaal niet verteld is..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:12

MyWishMax schreef:

Nog niet. Ik zie van alles, maar vaak ver weg of erg jong/groen. Ik wil eigenlijk terug naar de oorspronkelijke zoekopdracht, voor ik met een 5-jarige van 20.000 euro in mijn handen sta :) De grenzen worden steeds verder opgerekt in de hoop iets leuks te vinden :9

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:46

Lieser schreef:
MyWishMax schreef:

Nog niet. Ik zie van alles, maar vaak ver weg of erg jong/groen. Ik wil eigenlijk terug naar de oorspronkelijke zoekopdracht, voor ik met een 5-jarige van 20.000 euro in mijn handen sta :) De grenzen worden steeds verder opgerekt in de hoop iets leuks te vinden :9

Dat is gevaarlijk ja, best regelmatig terug naar het oorspronkelijke idee. Bij mij was het 5K, bewust geen rek op gezet. Ruin was ook vooropgesteld. Wel geëindigd met een jaarling (stuk onder budget) ipv gereden.
1000 euro is er snel “bijgedacht” maar zo gaat het snel omhoog }>

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:53

Aatrox schreef:

Dat kan, maar een goede keuringsarts zal ze er altijd onderuit halen.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:56

Babootje schreef:
@StalDiefdijk: ook fokkers worden gezien als professional en in die zin gelijk gesteld met handelaren. Ook al verkoop je niet veel paarden per jaar.

Ik durf te betwijfelen of dat waar is en dan nog, een 'professional' (hier: iemand die 2 veulens per jaar fokt en die met de tijd ook weer verkoopt :o ) is héél wat anders dan een handelaar. Zeker het daglicht waarin Ikke me probeerde te zetten is bizar onjuist.
Plus dat ik als handelaar allang failliet had geweest, denk dat ik een paar mooie wereldreizen had kunnen maken van het geld wat deze hobby me gekost heeft. :')
Laatst bijgewerkt door StalDiefdijk op 08-01-22 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:59

Babootje schreef:
Aatrox schreef:

Dat vind ik echt onzin :-) maargoed dat is meningen verschillen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:09

Evamarie schreef:
Ja mijn excuus daarvoor. Maar ik vraag mij echt af waarom je zo zou reageren dan. Ik vertrouw nu even niemand meer..

Het paard is nu verwijderd van de boktmarkt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:12

denk dat het dier allang verkocht is aan degene met de trailer. Heb ik 2 weken geleden ook meegemaakt, wij al onderweg, en de eerste kijkers hebben het dier gekocht.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:18

Lijkt mij eerder een gevalletje verkoper werd gek van alle pb-tjes met vragen en/of verwijten naar aanleiding van een eenzijdig verhaal. Dat paard via bokt verkopen is nogal beladen geworden aangezien iedereen hier weet om welk dier het gaat.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:26

Alja schreef:
De verkopende partij zijn ook bokkers aangezien de pony op de bokt markt staat
Ben best benieuwd naar hun verhaal :)

Ik ook! Maakt de soap compleet als ze ook even langs komen in dit topic!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:36

Als mensen ( anders dan Evamarie ) die verkopers pb’s hebben gestuurd zonder dat ze interesse hadden in het paard, vind ik dat verre van netjes.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:45

Lieser schreef:
MyWishMax schreef:

Snap ik. Hopelijk komt er snel weer iets langs!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:49

StalDiefdijk schreef:
Babootje schreef:
@StalDiefdijk: ook fokkers worden gezien als professional en in die zin gelijk gesteld met handelaren. Ook al verkoop je niet veel paarden per jaar.

Ik durf te betwijfelen of dat waar is en dan nog, een 'professional' (hier: iemand die 2 veulens per jaar fokt en die met de tijd ook weer verkoopt :o ) is héél wat anders dan een handelaar. Zeker het daglicht waarin Ikke me probeerde te zetten is bizar onjuist.
Plus dat ik als handelaar allang failliet had geweest, denk dat ik een paar mooie wereldreizen had kunnen maken van het geld wat deze hobby me gekost heeft. :')

Zeker waar, maar zoals je je presenteert met compleet met een website en successen, wek je wel de indruk dat kopers te maken hebben met een professional. Ook al heb je geen KvK nummer.
Dat is voldoende om als professional te worden aangemerkt. Het gaat er niet om hoeveel paarden je per jaar verkoopt.
Op er zeker van te zijn hoe de wet dit ziet zou je het beste bij een hippisch advocaat eens navraag kunnen doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:55

Oehlala schreef:
denk dat het dier allang verkocht is aan degene met de trailer. Heb ik 2 weken geleden ook meegemaakt, wij al onderweg, en de eerste kijkers hebben het dier gekocht.

Zoiets denk ik ook. Potentiele kopers worden tegen elkaar uitgespeeld.Waardoor ze afzien van bedenktijd en keuringen en zelfs gaan overbieden.In elk geval moet EvaMarie haar aanbetaling terugkrijgen,maar dan nog vind ik dat ze schandalig behandeld is.Nou ja,de pony was toch veel te duur en wie weet wat hij allemaal mankeert ,waardoor EM veel verdriet en dierenartskosten bespaard is gebleven. Echter qua zakendoen is dit geen stijl van de verkoper.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:59

Babootje schreef:
Aatrox schreef:

Maar niet voor de klinische keuring. Als je paard jaren op ijzers staat is die echt wel een weekje gevoelig als je ze er onderweg haalt. Terwijl er niks mis hoeft te zijn met dat paard.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:00

Precies, voor foto's eronderuit, maar daarna meteen weer eronder. Voor klinisch hoeft er niks onderuit.

Wel eens foto's laten beoordelen waar ijzers nog onder zaten, maar dat vond de da niet oké. Dus die hadden opnieuw gemoeten als we verder waren gegaan

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:02

Babootje schreef:
StalDiefdijk schreef:
[.quote="Babootje"]
[./quote]

Ik durf te betwijfelen of dat waar is en dan nog, een 'professional' (hier: iemand die 2 veulens per jaar fokt en die met de tijd ook weer verkoopt :o ) is héél wat anders dan een handelaar.

Zeker waar, maar zoals je je presenteert met compleet met een website en successen, wek je wel de indruk dat kopers te maken hebben met een professional. Ook al heb je geen KvK nummer.
Dat is voldoende om als professional te worden aangemerkt. Het gaat er niet om hoeveel paarden je per jaar verkoopt.
Op er zeker van te zijn hoe de wet dit ziet zou je het beste bij een hippisch advocaat eens navraag kunnen doen.

Dus wat ik zeg: niet iedereen die een veulen fokt wordt direct aangemerkt als professional.

En als ik persoonlijk dan, door de manier waarop ik mijn fokproducten dan onder de aandacht probeer te brengen en te verkopen, wél als professional wordt gezien, soit. Daar heb ik geen moeite mee.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:29

Hi, mijn moeder is het verhaal van het persoon. Ze verkoopt de pony voor haar schoondochter omdat dat voor haar erg lastig is. Ik heb net gebeld met desbetreffende bokker en er is ergens een flinke miscommunicatie geweest, voor niemand leuk. We hebben een goed gesprek gehad en het goed afgesloten. Het geld is overgemaakt en we laten het nu voor wat het is.

Om terug te komen op het niet reserveren op bokt, mijn moeder heeft daar zo snel niet aan gedacht. We hebben hem meteen van marktplaats afgehaald overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:31

anjali schreef:
Oehlala schreef:

Zoiets denk ik ook. Potentiele kopers worden tegen elkaar uitgespeeld.Waardoor ze afzien van bedenktijd en keuringen en zelfs gaan overbieden.In elk geval moet EvaMarie haar aanbetaling terugkrijgen,maar dan nog vind ik dat ze schandalig behandeld is.Nou ja,de pony was toch veel te duur en wie weet wat hij allemaal mankeert ,waardoor EM veel verdriet en dierenartskosten bespaard is gebleven. Echter qua zakendoen is dit geen stijl van de verkoper.

Klopt. Het is behoorlijk fout gegaan. Dit had anders gemoeten. Ik heb mij ook laten verleiden keuzes te maken die niet bij mij passen. Dat is ook zeker mijn fout geweest. Wel ben ik geschrokken van de mentaliteit hier op bokt op deze pagina. :n

Privéberichten en hulp is er van heel veel lieve bokkers wel geweest.
Dankzij 1 heel lieve bokker met gouden tips heb ik mijn geld terug!

Ik was een beetje klaar met bokt, maar zo sterk is bokt dus ook. Je kunt elkaar vinden en elkaar helpen.

Mijn pagina is al jaren echt. Ik sta niet meer met mijn paard en gezicht op bokt vanwege de negatieve mentaliteit die hier ook is helaas. Namen van mensen die naar doen tegen mij vergeet ik niet. Er zijn foeis bij gekomen. Jammer.

Maar ik kan mezelf goed en recht de spiegel in kijken, ben een echt persoon met gevoel...en weet nu goed wat ik aan je had toen het nodig was!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:38

Fijn dat je je geld terug hebt gekregen Evamarie. Succes met de zoektocht naar een ander paard. Er zijn vele paarden, maar een echte klik hebben met een paard vanaf dag 1 is toch een stuk lastiger te vinden.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles heb gelezen, gewoon wat globaal. Nu zie ik een bericht dat er mensen zouden komen kijken dezelfde dag met trailer? Dit is helemaal niet waar…

We hadden nog 2 afspraken staan dit weekend die we hadden afgezegd maar mensen met trailer? Niet gezien…

Ik stop nu ook met lezen want sommige dingen doen mij enorm pijn om te lezen, er is al genoeg ellende in de wereld …