Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:05

Loretta schreef:
Ik ben vooral bang dat hiermee een precedent wordt geschapen waarmee we later nog heel veel last gaan krijgen.

Ik ook. Ik ben nog steeds niet bang voor mezelf maar het voelt niet meer ontspannen als ik de hond uit laat. Ook vind ik het heel spannend of en hoe ik mijn paarden nog kan veilig houden als deze roedel straks de heuvelrug aan het terroriseren is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:09

Mellow schreef:
Jessix schreef:
Nee, enkel de toegangspaden. De wolf mag er ook gewoon uit, het moet voorkomen dat mensen het gebied betreden. Dus hekken voor de entree met borden en de kosten zit hem vooral in de boa’s die moeten gaan handhaven.

De wolven zijn gewoon vrij om te gaan waar ze heen willen. Dat doen ze nu ook al om te jagen. Dit betreft het gebied waar de pups zitten. Als ze groot genoeg zijn blijven ze daar ook niet hangen maar is hun territorium weer veel groter.

Ho wacht! Voordat er gedacht word dat ik dat echt dacht... haha

Dat was niet zo. Bedoelde meer dat zij dan nogal naïef zouden zijn als ze denken dat dat zou helpen.

Overigens denk ik dat er alsnog mensen wel het gebied in zullen gaan.

Ik zag vanmorgen wat lopen achter ons huis 300 meter verderop..., 2 donkere dieren(hadden wel een wolvenloopje). Ze gingen te snel om te identificeren dus zal straks kijken of ik sporen kan vinden...

Gelukkig maar dat jij dat niet dacht. Veel mensen wel lees ik in reacties op andere websites. Mensen gaan inderdaad nog gewoon het gebied in.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:37

Onali schreef:
Reactie van Landgoed Den Treek middels nieuwsbrief;

https://www.dentreekhenschoten.nl/?fbcl ... QNo6aAK9xg

Lees ook onderaan de FAQ, zeer verhelderend. Het oranje kadertje.

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het straks verder gaat. De afgelopen dagen is er slechts 1 incident met schapen geweest. Iets wat pro wolf al normaal heeft laten worden hoe treurig dat ook is.

Met mensen en/of honden is er geen incident geweest. Maar wat er staat te gebeuren wanneer de ouders met de welpen op jacht gaan en het wild zich verplaatst dat is afwachten. Het erge is wel dat deze wolf niet de angst voor mensen doorgeeft aan de welpen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:52

De bossen hier rond Leersum, Amerongen, Doorn, Maarsbergen enz zijn ook allemaal landgoederen. Hier lopen uiteraard ook wolven.
Zullen zij dan allemaal verantwoordelijk zijn het beleid rondom die wolven op hun terrein als er ook hier incidenten gaan plaats vinden net als De Treek? Zij moeten immers ook zelf de wildstand beheren.
Dat is toch eigenlijk ook best zot!?
Zij vragen toch ook niet om dat roofdier op hun grond!
Zal dit ook allemaal verboden gebieden gaan worden in de toekomst omdat er nesten komen!?
Zal heel Utrechtse Heuvelrug dan bij wijze van op slot gaan!?
Die kans zit er dik in als het zoals nu al gebeurd. Het zou ontzettend zuur zijn want het is er heel fijn te wandelen, fietsen e.d en er zijn wat campings her en der.

Loretta

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:06

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:12

Het gaat ze echt niet lukken om alle toeristen weg te houden uit dat gebied. Wij hebben er in ons werkgebied al heel veel werk van op een betrekkelijk klein terrein toeristen te weren. Ze vinden altijd weer een route naar binnen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:16

Kijk naar het park de Hoge Veluwe. Ondanks de hekken (die doorgeknipt werden) zijn er vele herten en moeflons aan hun eind gekomen. Die hebben ook niet om de wolf gevraagd. Nog even en er komen hekken om de bezoekers te beveiligen, zodat je alleen van de kassa naar het jachtslot/museum kunt lopen |o

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:20

Ik kan me bijna niet voorstellen dat mensen niet weten wat er aan de hand is.
En als ze dan toch willens en wetens het gebied in gaan ..... succes!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:24

Dieuwke_ schreef:
Het gaat ze echt niet lukken om alle toeristen weg te houden uit dat gebied. Wij hebben er in ons werkgebied al heel veel werk van op een betrekkelijk klein terrein toeristen te weren. Ze vinden altijd weer een route naar binnen.

Ik heb zelf 3 hectare grond waarvan een groot deel bos. Daar staat wel een hek omheen maar toch moet ik een paar keer per jaar wandelaars vragen mij tuin te verlaten. ;) Laat staan als je zo’n gebied heb wat ook nog eens een echte trekpleister is voor toerisme en recreatie.

En er zullen heus niet 24/7 boa’s rondlopen om iedereen te bekeuren. Hoop trouwens wel dat ze direct bekeuren en niet ook daarin een slap beleid voeren met waarschuwingen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:24

Kendra schreef:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat mensen niet weten wat er aan de hand is.
En als ze dan toch willens en wetens het gebied in gaan ..... succes!

Van mij mogen ze. En laat het daarna dan alsjeblieft zover escaleren wanneer de welpen groter zijn dat voor eens en a
Tijd duidelijk is dat de wolf niet past in een land als Nederland.

Natuurbeschermers die nu koste wat kost alles uit de kast halen om deze probleemwolf te behouden zijn bezig om versneld tot het ooh zo nodige kantelpunt te komen. Helaas moet in Nederland nu eenmaal eerst alles volledig uit de hand lopen voordat men tot actie over gaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:25

Ik heb gehoord dat ze eerst gaan waarschuwen en daarna pas handhaven/bekeuren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:39

Zichtmelding Bosch en Duin
Citaat:
Bosch en Duin Utrecht
22-07-2024
Vanmorgen vroeg
looprichting:
Hij liep van de Dolderseweg door naar de Taveerne laan.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding

Voor filmpje zie bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/XFQeq3 ... tid=K35XfP

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:42

Hoe gaan ze er eigenlijk voor zorgen dat de BOA's veilig blijven? Ik zou daar niet graag in m'n uppie rondfietsen als de welpen groot zijn/worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:46

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:47

Dieuwke_ schreef:
Hoe gaan ze er eigenlijk voor zorgen dat de BOA's veilig blijven? Ik zou daar niet graag in m'n uppie rondfietsen als de welpen groot zijn/worden.

Ik zou het niet weten. Maar dat gelt ook voor het feit of die BOA's wel of geen gevaar lopen. Dat weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat er tot nu toe geen incidenten met mensen en/of honden meer zijn geweest. Maar iemand die in verboden gebied is zal zich ook misschien maar beter stil houden.

Ik vrees dat het onvermijdelijk wordt dat deze wolven verder aan mensen wennen en dat we dadelijk echt naar fase 7 van de escalatieladder gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:47

Citaat:
boa's uit domein II (milieu, welzijn en infrastructuur) kunnen beschikken over handboeien, een wapenstok, pepperspray, een surveillancehond en een vuurwapen.

Mijn vroegere buurman was boswachter en had een geweer. Die luitjes die de wildstand in orde houden ook.

Alleen als ze slim zijn bedanken ze voor de eer.
Want uit noodweer een wolf schieten en je bent in dit idiote land nog de klos.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:57

Ingezonden brief agrariërs op en rond landgoed Den Treek

Citaat:
22 juli 2024/Den Treek/Leusden/Utrecht
Ingezonden brief

Agrariërs Den Treek: ‘Laten we ons gijzelen door de wolf?’
LEUSDEN Een groep van vijf agrariërs met bedrijven op het landgoed Den Treek spreken in een brief aan het gemeente- en provinciebestuur bezorgdheid uit over de aanwezigheid van een wolvenpopulatie. ,,Gaan wij ons laten gijzelen door de wolf of houden we zelf de regie in handen?’’, is de centrale vraag die ze opwerpen.

,,Sinds donderdag 18 juli is er een noodbevel van kracht in het gebied waar wij als agrariërs wonen en werken. Dit heeft uiteraard nogal wat impact op onze privé- en gezinssituaties. Maar waar wij ons als agrariërs het meeste zorgen over maken is de toekomst. Wij zijn allen woonachtig op Den Treek en volgen de komst van de wolf naar ons gebied uiteraard met bijzonder veel aandacht. Zoals verwacht is de wolvenpopulatie niet bij één wolf gebleven, maar komen er elk jaar nieuwe welpen bij.”

Knip

Daarom ook een klemmend beroep op jullie doen als college om na te denken en ook actie te nemen richting de toekomst van de wolf op Den Treek. Gaan wij ons laten gijzelen door de wolf of houden we zelf de regie in handen? Wij nodigen u graag uit voor een gesprek om onze zorgen met u te delen.”

Met vriendelijke groet,
namens vijf agrarische bedrijven op Den Treek - Henschoten
(Contactpersoon bekend bij de redactie).
https://www.leusderkrant.nl/lokaal/opin ... en-door-de

Voor volledig artikel link in quote of via bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/hU4LCpm6BrLxKPce/?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:01

Laten we ons gijzelen door de wolf?
Dat is een goede zin.

En waar volgens de polls een grote minderheid maar voorstander van is.
Laat staan als je de poll alleen in de gebieden met wolf af zou nemen.

Een probleem wolf, ook volgens EU normen.

En overheid Nederland: :Z

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:06

Ik snap zo of zo niet waarom Nederland echt alles en dan ook alles uit de hand laat lopen. De wolf is slechts 1 voorbeeld waarvan je gewoon ziet dat het helemaal verkeerd gaat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:48

SGP, ik heb op jullie gestemd . Voornamelijk (niet uitsluitend) vanwege jullie anti-wolf beleid. KOMT ER NU WAT VAN!!!!!??? Doe eens wat a.u.b.!!!! Moet ik anders met mijn gevaar lopende paardje gaan emigreren?? Naar een land waar ze nog wel normaal boerenverstand hebben? Polen of zo? (Heb er eerlijk gezegd behoorlijk zin in onderhand...)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:16

DubbelFun schreef:
Ik heb gehoord dat ze eerst gaan waarschuwen en daarna pas handhaven/bekeuren.

Dat dacht ik al.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:29

anjali schreef:
SGP, ik heb op jullie gestemd . Voornamelijk (niet uitsluitend) vanwege jullie anti-wolf beleid. KOMT ER NU WAT VAN!!!!!??? Doe eens wat a.u.b.!!!! Moet ik anders met mijn gevaar lopende paardje gaan emigreren?? Naar een land waar ze nog wel normaal boerenverstand hebben? Polen of zo? (Heb er eerlijk gezegd behoorlijk zin in onderhand...)

De politiek zit er meer voor zich zelf dan voor de burger, heb ik zo het idee. Het is al jaren gemodder, het moet eerst compleet escaleren voor men iets doet.

Ik merk dat het wel corona achtige toestanden aan neemt. Ik had dit weekend een feestje, met aardig wat mensen pro wolf, ik was de enige die tegengas gaf, de andere mensen waarvan ik weet dat ze niet veel met de wolf op hebben, hielden zich stil. Heb een ongemakkelijke avond gehad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:42

Ja lastig Wintu. Dan heb je weer zo’n onderwerp wat je beter kan vermijden om de sfeer niet te verpesten. Ik merk vooral dat veel mensen echt nog geen idee hebben. Die weten niet beter of er is eens een keer een schaap gepakt dus waar maak ik me nu druk om.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 17:47

Wintu schreef:
anjali schreef:

De politiek zit er meer voor zich zelf dan voor de burger, heb ik zo het idee. Het is al jaren gemodder, het moet eerst compleet escaleren voor men iets doet.

Ik merk dat het wel corona achtige toestanden aan neemt. Ik had dit weekend een feestje, met aardig wat mensen pro wolf, ik was de enige die tegengas gaf, de andere mensen waarvan ik weet dat ze niet veel met de wolf op hebben, hielden zich stil. Heb een ongemakkelijke avond gehad.

Erg dit. Ik ga niet (meer) naar feestjes met pro-wolfers. Wat moet ik daar. Het vervelende is dat je het soms niet vantevoren weet hoe die kennissen erover denken. Nou ja dat is dan klaar voor mij. Ik kan toch niet met de hele wereld bevriend zijn, beter een prettige selectie maken dan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:00

Meeste hier zijn niet pro op een feestje.
Wel onwetend.
En die school ik graag bij met wat foto's :D