Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:59

Precies. Bovendien, gisteravond om half 7 had ze nog een flinke griep waardoor dekeuring donderdag niet door kon gaan, maar ze kon vandaag wel de pony ophalen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:01

Heb je een contractje/overeenkomst met datum + handtekeningen (in tweevoud) opgesteld bij de aanbetaling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:04

Wat is er niet serieus aan een kijker die netjes 1000 aanbetaald.

Ja ik had mijn twijfels.
En terecht! Ik zet juist niet alles op bokt wat ik weet over deze mensen.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:08

Op 1 of andere manier krijg ik toch een beetje medelijden met de verkoper..

Een verkoper zou een impulsieve koper toch nooit zo afwimpelen.?

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:11

En welke reden gaven ze op dan Evamarie, voor het terugdraaien van de overeenkomst? Ze zullen je neem ik aan wel tekst en uitleg hebben gegeven toen ze je belden vanmorgen. En ook aangegeven hebben wanneer je het geld kon verwachten? In een normaal gesprek zou ik als koper zeker wat kritische vragen hebben gesteld.

Ik vind dit nog geen oplichting. Eerder iemand die van een overeenkomst af wil zien.

Het verhaal wordt wel steeds ongeloofwaardiger zo, sorry.
Laatst bijgewerkt door Charmaine op 08-01-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:11

SteffiiY schreef:
Evamarie schreef:
Ze hebben vanmorgen afgebeld en gezegd dat ik mijn aanbetaling terug krijg...

Ze hebben gezegd dat ik mijn aanbetaling terug krijg. Ik wacht al 30 minuten. Op de telefoon en app wordt niet gereageerd.

Nu krijg ik een appje dat ze mijn afspraak afzegt.

Ik vermoedt dat ik opgelicht ben idd. 1000 euro.

Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat we hier te maken hebben met een trol account.. Je hebt een grote fantasie!

Heerlijke soap inderdaad, maar vanuit dit account is afgelopen 15 jaar heel wat gepost, dat is dan heel uitgebreid trollen :=

Hoe dan ook, ik zou als verkoper ook mijn twijfels hebben bij een koper die zo heen en weer gaat in zijn verhaal. Hartstikke logisch dus dat die koop maar niet doorgaat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:13

De verkopende partij zijn ook bokkers aangezien de pony op de bokt markt staat
Ben best benieuwd naar hun verhaal :)

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:15

Alja schreef:
De verkopende partij zijn ook bokkers aangezien de pony op de bokt markt staat
Ben best benieuwd naar hun verhaal :)

Ik ook..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:17

Ze heeft aanbetaald. Ik vond het al raar dat de adv. niet op "gereserveerd"is gezet.Het paard is er kennelijk nog wel?Ik denk dat Evamarie al een koopovereenkomst is aangegaan en dat ,als ze de rest van het geld ook betaalt,ze het paard gewoon moet kunnen ophalen. Er kan vanalles aan de hand zijn. Ik ben wel eens bij een pony wezen kijken die door de vader te koop was gezet maar de dochter wilde hem duidelijk niet verkopen.Dan wordt het dus niets.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:17

Ik hoop vooral voor de verkopende partij dat ze niet via bokt worden overladen met berichtjes van nieuwsgierige bokkers via de pb, of nog erger met haatberichten…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:21

Ze heeft kort gebeld. Gezegt de koop gaat niet door. Je krijgt je geld terug. Via de App beschuldigd ze mij dat ik niet kom. Gelukkig staat alles op de App. Misschien is Veerle wel een kennis. Want waarom zou je zo reageren? Zelf is de verkoper niet online geweest op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:22

anjali schreef:
Ze heeft aanbetaald. Ik vond het al raar dat de adv. niet op "gereserveerd"is gezet.Het paard is er kennelijk nog wel?Ik denk dat Evamarie al een koopovereenkomst is aangegaan en dat ,als ze de rest van het geld ook betaalt,ze het paard gewoon moet kunnen ophalen. Er kan vanalles aan de hand zijn. Ik ben wel eens bij een pony wezen kijken die door de vader te koop was gezet maar de dochter wilde hem duidelijk niet verkopen.Dan wordt het dus niets.

Dat vond ik dus ook al raar. Je zet toch dan op gereserveerd.

Dat klopt ook. Maar ik heb wel een onderzoeksplicht en daar wilden ze steeds onderuit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-22 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 11:22

Ik weiger te accepteren dat er met vingers gewezen wordt naar mensen hier in dit topic, dus ik ga temmen.

Ik was zo blij met de fijne en open sfeer hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:23

Ja mijn excuus daarvoor. Maar ik vraag mij echt af waarom je zo zou reageren dan. Ik vertrouw nu even niemand meer..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:24

Evamarie schreef:
Ze heeft kort gebeld. Gezegt de koop gaat niet door. Je krijgt je geld terug. Via de App beschuldigd ze mij dat ik niet kom. Gelukkig staat alles op de App. Misschien is Veerle wel een kennis. Want waarom zou je zo reageren? Zelf is de verkoper niet online geweest op bokt.

Het kan ook nog dat een andere geinteresseerde meer geld heeft geboden.En dat ze dan daarvoor gaan.Al vind ik eerlijk gezegd dat hij toch al (te) duur was maar als je verliefd bent dan betaal je .

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 11:25

Dan wordt het misschien tijd om je even terug te trekken uit dit topic, je zaakjes af te handelen en terug te komen als je uit je emotie bent.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:36

Evamarie schreef:
anjali schreef:

Dat vond ik dus ook al raar. Je zet toch dan op gereserveerd.

Dat klopt ook. Maar ik heb wel een onderzoeksplicht en daar wilden ze steeds onderuit.

Dit snap ik niet. Voor zover je hier verteld hebt ben je het deel van de onderzoeksplicht al voorbij. Je hebt de overeenkomst gesloten, aanbetaald. Alleen nog restbetaling en levering (ophalen in jouw geval) en overeenkomst zou nagekomen zijn. Verkoper heeft dus feitelijk geen belang meer bij het verbreken van de overeenkomst tenzij hij/zij zelf om wat voor reden dan ook van gedachte is veranderd.

Ik zie nu reactie hierboven. Ze beschuldigen jou dat je niet komt vandaag? Ah, dus ze hebben er geen vertrouwen in dat jij de overeenkomst gaat nakomen. Tja...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:57

Mandy_89 schreef:
Heb voor mijn paard nu echt een serieuze geïnteresseerde.

Ze is intussen 3x wezen kijken, en heeft aangegeven haar graag te willen kopen.

Donderdag staat de aankoopkeuring gepland, erg spannend! Ze is altijd gezond geweest, nooit kreupel gelopen.
Alleen op harde/ruwe ondergrond kan ze soms wat gevoelig/kort lopen.
Had ze daarom eerder toen ik veel buitenreed op ijzers staan.

Hopelijk is alles gewoon goed, wat ik ook wel verwacht, maar je weet het nooit.

Ik zou je paard wel op een ijzer zetten in dat geval. Bij het keuren wordt je paard gemonsterd op harde ondergrond (zowel in rechte lijn als op de volte) Is ze gevoelig dan kan de veearts haar niet goed beoordelen en zal hij mogelijk een negatief advies geven.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:02

Vooral bij PRE waar ik destijds naar op zoek was wou ik wel filmpjes want daarin zit zoveel verschil in gangen.

En hoeveel moeite is het nou om een filmpje te maken, geen rijfilmpje snap ik nog daar heb je iemand voor nodig.

Jeetje Eva wat oliebol zeg!
Ik ga er vanuit dat ze er onderuit willen om gezeik achteraf te voorkomen en het geld vast terug storten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:07

Babootje schreef:
Mandy_89 schreef:

Donderdag staat de aankoopkeuring gepland, erg spannend! Ze is altijd gezond geweest, nooit kreupel gelopen.

Ik zou je paard wel op een ijzer zetten in dat geval. Bij het keuren wordt je paard gemonsterd op harde ondergrond (zowel in rechte lijn als op de volte) Is ze gevoelig dan kan de veearts haar niet goed beoordelen en zal hij mogelijk een negatief advies geven.

Als ik het paard eerst bezichtigd zou hebben zonder ijzers en hij wordt dan voor de keuring ineens op ijzers gezet,dan zou ik juist wantrouwend worden.volgens mij is het beste om volledige openheid en eerlijkheid te geven naar de potentiele koper en dit gewoon te bespreken.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:12

Citaat:
Als ik het paard eerst bezichtigd zou hebben zonder ijzers en hij wordt dan voor de keuring ineens op ijzers gezet,dan zou ik juist wantrouwend worden.volgens mij is het beste om volledige openheid en eerlijkheid te geven naar de potentiele koper en dit gewoon te bespreken.

Ik las dat dierenartsen juist aanraden om minstens een week voor de keuring er ijzers onder te zetten zodat er correct beoordeeld kan worden of de gevoeligheid aan de hoeven of ergens in de rest van het been zit.

Maar dan is het wel fijn dat er gezegd wordt dat er ijzers onder komen in verband met gevoeligheid van de hoeven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:13

ikke schreef:
Jij zou als handelaar toch moeten weten dat een keuring niet verplicht is om te voldoen aan je onderzoekplicht!

JIJ (de verkoper) dient alles te vertellen wat je weet op eerste vraag van de potentiële koper.

DAT is de wet maar omdat er meer onbetrouwbare dan eerlijke verkopende partijen zijn, ontstaat het beeld dat je zonder keuring door een arts geen enkel recht meer hebt.

Om even misverstanden te voorkomen:
Een onderzoeksplicht is wel degelijk aan de orde bij een verkoop door een particulier.
Heb je gekocht van een handelaar dan gaat de mededelingsplicht (van de handelaar) boven de onderzoeksplicht van de koper. Omdat de handelaar als professional wordt gezien.

@StalDiefdijk: ook fokkers worden gezien als professional en in die zin gelijk gesteld met handelaren. Ook al verkoop je niet veel paarden per jaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:15

Babootje schreef:
Mandy_89 schreef:

anjali schreef:

Dat is natuurlijk altijd belangrijk, maar daar gaat mijn opmerking niet over.
Als het paard gevoelig loopt op harde bodem heeft laten keuren niet zoveel zin, want het paard is niet goed te beoordelen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:20

Galeobdolon schreef:
Citaat:

Ik las dat dierenartsen juist aanraden om minstens een week voor de keuring er ijzers onder te zetten zodat er correct beoordeeld kan worden of de gevoeligheid aan de hoeven of ergens in de rest van het been zit.

Maar dan is het wel fijn dat er gezegd wordt dat er ijzers onder komen in verband met gevoeligheid van de hoeven.

Ik heb dat nooit gehoord hoor en ik vind het de keuring juist vertekenen.Want ik zou willen weten hoe het paard loopt zonder ijzers.Eigenlijk hoort hij dan ook goed te zijn. Ijzers zijn een hulpmiddel en in feite een noodzakelijk kwaad soms.Nee ik ben niet tegen ijzers hoor. Als ze nodig zijn. Maar bij een keuring vind ik ze hinderen.En als er nog geröntgend moet worden,moeten ze er toch weer af.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:25

anjali schreef:
Ik heb dat nooit gehoord hoor en ik vind het de keuring juist vertekenen.Want ik zou willen weten hoe het paard loopt zonder ijzers.Eigenlijk hoort hij dan ook goed te zijn. Ijzers zijn een hulpmiddel en in feite een noodzakelijk kwaad soms.Nee ik ben niet tegen ijzers hoor. Als ze nodig zijn. Maar bij een keuring vind ik ze hinderen.En als er nog geröntgend moet worden,moeten ze er toch weer af.

Ik snap dat je dat denkt maar als een paard alleen maar gevoelig is wegens dunne zolen dan hoeft het niet te worden afgekeurd. En een paard is prima te keuren met ijzers. Als er echt sprake is van kreupelheid dan kan een ijzer dat niet maskeren.
Mogelijk zal de veearts zeggen, sla een ijzer onder en kom maar terug voor de keuring.