Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SteffiiY schreef:Evamarie schreef:Ze hebben vanmorgen afgebeld en gezegd dat ik mijn aanbetaling terug krijg...
Ze hebben gezegd dat ik mijn aanbetaling terug krijg. Ik wacht al 30 minuten. Op de telefoon en app wordt niet gereageerd.
Nu krijg ik een appje dat ze mijn afspraak afzegt.
Ik vermoedt dat ik opgelicht ben idd. 1000 euro.
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat we hier te maken hebben met een trol account.. Je hebt een grote fantasie!
anjali schreef:Ze heeft aanbetaald. Ik vond het al raar dat de adv. niet op "gereserveerd"is gezet.Het paard is er kennelijk nog wel?Ik denk dat Evamarie al een koopovereenkomst is aangegaan en dat ,als ze de rest van het geld ook betaalt,ze het paard gewoon moet kunnen ophalen. Er kan vanalles aan de hand zijn. Ik ben wel eens bij een pony wezen kijken die door de vader te koop was gezet maar de dochter wilde hem duidelijk niet verkopen.Dan wordt het dus niets.
Evamarie schreef:Ze heeft kort gebeld. Gezegt de koop gaat niet door. Je krijgt je geld terug. Via de App beschuldigd ze mij dat ik niet kom. Gelukkig staat alles op de App. Misschien is Veerle wel een kennis. Want waarom zou je zo reageren? Zelf is de verkoper niet online geweest op bokt.
Evamarie schreef:anjali schreef:Ze heeft aanbetaald. Ik vond het al raar dat de adv. niet op "gereserveerd"is gezet.Het paard is er kennelijk nog wel?Ik denk dat Evamarie al een koopovereenkomst is aangegaan en dat ,als ze de rest van het geld ook betaalt,ze het paard gewoon moet kunnen ophalen. Er kan vanalles aan de hand zijn. Ik ben wel eens bij een pony wezen kijken die door de vader te koop was gezet maar de dochter wilde hem duidelijk niet verkopen.Dan wordt het dus niets.
Dat vond ik dus ook al raar. Je zet toch dan op gereserveerd.
Dat klopt ook. Maar ik heb wel een onderzoeksplicht en daar wilden ze steeds onderuit.
Mandy_89 schreef:Heb voor mijn paard nu echt een serieuze geïnteresseerde.
Ze is intussen 3x wezen kijken, en heeft aangegeven haar graag te willen kopen.
Donderdag staat de aankoopkeuring gepland, erg spannend! Ze is altijd gezond geweest, nooit kreupel gelopen.
Alleen op harde/ruwe ondergrond kan ze soms wat gevoelig/kort lopen.
Had ze daarom eerder toen ik veel buitenreed op ijzers staan.
Hopelijk is alles gewoon goed, wat ik ook wel verwacht, maar je weet het nooit.
Babootje schreef:Mandy_89 schreef:Heb voor mijn paard nu echt een serieuze geïnteresseerde.
Donderdag staat de aankoopkeuring gepland, erg spannend! Ze is altijd gezond geweest, nooit kreupel gelopen.
Ik zou je paard wel op een ijzer zetten in dat geval. Bij het keuren wordt je paard gemonsterd op harde ondergrond (zowel in rechte lijn als op de volte) Is ze gevoelig dan kan de veearts haar niet goed beoordelen en zal hij mogelijk een negatief advies geven.
Citaat:Als ik het paard eerst bezichtigd zou hebben zonder ijzers en hij wordt dan voor de keuring ineens op ijzers gezet,dan zou ik juist wantrouwend worden.volgens mij is het beste om volledige openheid en eerlijkheid te geven naar de potentiele koper en dit gewoon te bespreken.
ikke schreef:Jij zou als handelaar toch moeten weten dat een keuring niet verplicht is om te voldoen aan je onderzoekplicht!
JIJ (de verkoper) dient alles te vertellen wat je weet op eerste vraag van de potentiële koper.
DAT is de wet maar omdat er meer onbetrouwbare dan eerlijke verkopende partijen zijn, ontstaat het beeld dat je zonder keuring door een arts geen enkel recht meer hebt.
Babootje schreef:Mandy_89 schreef:Heb voor mijn paard nu echt een serieuze geïnteresseerde.
Ik zou je paard wel op een ijzer zetten in dat geval. Bij het keuren wordt je paard gemonsterd op harde ondergrond (zowel in rechte lijn als op de volte) Is ze gevoelig dan kan de veearts haar niet goed beoordelen en zal hij mogelijk een negatief advies geven.
anjali schreef:Als ik het paard eerst bezichtigd zou hebben zonder ijzers en hij wordt dan voor de keuring ineens op ijzers gezet,dan zou ik juist wantrouwend worden.volgens mij is het beste om volledige openheid en eerlijkheid te geven naar de potentiele koper en dit gewoon te bespreken.
Galeobdolon schreef:Citaat:Als ik het paard eerst bezichtigd zou hebben zonder ijzers en hij wordt dan voor de keuring ineens op ijzers gezet,dan zou ik juist wantrouwend worden.volgens mij is het beste om volledige openheid en eerlijkheid te geven naar de potentiele koper en dit gewoon te bespreken.
Ik las dat dierenartsen juist aanraden om minstens een week voor de keuring er ijzers onder te zetten zodat er correct beoordeeld kan worden of de gevoeligheid aan de hoeven of ergens in de rest van het been zit.
Maar dan is het wel fijn dat er gezegd wordt dat er ijzers onder komen in verband met gevoeligheid van de hoeven.
anjali schreef:Ik heb dat nooit gehoord hoor en ik vind het de keuring juist vertekenen.Want ik zou willen weten hoe het paard loopt zonder ijzers.Eigenlijk hoort hij dan ook goed te zijn. Ijzers zijn een hulpmiddel en in feite een noodzakelijk kwaad soms.Nee ik ben niet tegen ijzers hoor. Als ze nodig zijn. Maar bij een keuring vind ik ze hinderen.En als er nog geröntgend moet worden,moeten ze er toch weer af.