Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:06

3 schapen gedood Putten

Citaat:
Putten Gelderland
21-07-2024

3 goedgekeurd drentsheidenschaap rammen dood in Putten. 1 vast in een meertje terug gevonden.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf

https://www.facebook.com/share/p/GsqFrz3WAE5Yx5Ng/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:09

Zichtmelding Eelde/Peize
Citaat:
21 juli 2024
Tij: 13.30 uur
Wolf gespot bij het oversteken op de Horst tussen Eelde en Peize, komend uit de richting Peizerdiep/Onlanden. Stak de weg over en vervolgde zn weg richting Winde door het weiland.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/kKtqGGcfqYv3uB89/?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 23:27

Voor 1 maand het gebied afsluiten honderdduizenden euro's uitgeven? :oo
Ik ben heel benieuwd naar de exacte plannen want wat ga je neerzetten om mensen buiten te houden en er niet direct een trainingskamp van te maken voor wolven?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 00:17

Mellow schreef:
Maar ze gaan toch serieus dat gebied niet afzetten met hekken?

Iets met lange termijn, iets met klimmen over de hekken heen enzovoort?

Nee, enkel de toegangspaden. De wolf mag er ook gewoon uit, het moet voorkomen dat mensen het gebied betreden. Dus hekken voor de entree met borden en de kosten zit hem vooral in de boa’s die moeten gaan handhaven.

De wolven zijn gewoon vrij om te gaan waar ze heen willen. Dat doen ze nu ook al om te jagen. Dit betreft het gebied waar de pups zitten. Als ze groot genoeg zijn blijven ze daar ook niet hangen maar is hun territorium weer veel groter.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 05:01

Jessix schreef:
Mellow schreef:

Nee, enkel de toegangspaden. De wolf mag er ook gewoon uit, het moet voorkomen dat mensen het gebied betreden. Dus hekken voor de entree met borden en de kosten zit hem vooral in de boa’s die moeten gaan handhaven.

De wolven zijn gewoon vrij om te gaan waar ze heen willen. Dat doen ze nu ook al om te jagen. Dit betreft het gebied waar de pups zitten. Als ze groot genoeg zijn blijven ze daar ook niet hangen maar is hun territorium weer veel groter.

Dat dus en met paar maanden leeftijd gaan ze mee jagen.... heb je 6 wolven tegelijk op max, fifi of je kind...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:26

Ik ben vooral bang dat hiermee een precedent wordt geschapen waarmee we later nog heel veel last gaan krijgen.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:39

Dat ben ik met jou eens Loretta.
Het dansen naar de pijpen van de wolvengekkies is te idioot voor woorden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:48

Lees dit artikel van Animal Rights maar eens.
En als je geen zin hebt om het hele stuk te lezen, lees dan vooral het stukje over beeindigen schapenhpuderij.
En daaronder staat ook nog iets over paarden en koeien.

https://www.animalrights.nl/een-wolf-ka ... SgyL8e9S0g

De komst van de wolf wordt door dit soort clubs aangegrepen om ons hun veganistische agenda door de strot te duwen.
Alleen al om die reden ben ik blij dat Ursula von Der Leyen een tweede termijn krijgt. Maar dan nog, die verlaging van de beschermde status wordt nog een heel lastig te realiseren punt in Brussel. Ik hoop dat ze het voorelkaar krijgt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:04

Zichtmelding Zwiggelte
Citaat:
Zwiggelte, Drenthe
22-7-2024
7.00
Zichtmelding grote wolf achter Halerweg, richting bos na bekijken bebouwing.
meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer. +31 617018889

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/c26wKLn2qr6NZQDK/?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:16

Bizar dat ze maar vol blijven houden dat die wolwerende omheiningen wel zouden werken.
En paarden alleen nog maar in natuurlijke kuddes houden. Ja joh, dat gaat goed…dat zie je bij de exmoor pony’s…

En als de lynx erbij komt wordt het nog gezelliger. Snap niet dat ze die in Duitsland weer uitgezet hebben.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:32

Loretta schreef:
En als je geen zin hebt om het hele stuk te lezen, lees dan vooral het stukje over beeindigen schapenhpuderij.

De komst van de wolf wordt door dit soort clubs aangegrepen om ons hun veganistische agenda door de strot te duwen.
Alleen al om die reden ben ik blij dat Ursula von Der Leyen een tweede termijn krijgt. Maar dan nog, die verlaging van de beschermde status wordt nog een heel lastig te realiseren punt in Brussel. Ik hoop dat ze het voorelkaar krijgt.

Dit is wel een hele harde tik op de vingers hè?! Of beter gezegd in het gezicht.
Je kunt eindeloos blijven discussiëren in bijvoorbeeld een topic als deze en elkaars hand eindeloos boven het bij wijze van spreken hoofd blijven houden, maar ze koppen het telkens terug dat alle dieren niet genoeg beschermd worden tegen roofdieren als de wolf.
En zo creëert men een uitsterfbeleid want er gaat uiteindelijk iemand buigen en dat zal niet ten koste gaan van de wolf.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:37

rover_ schreef:
Bizar dat ze maar vol blijven houden dat die wolwerende omheiningen wel zouden werken.
En paarden alleen nog maar in natuurlijke kuddes houden. Ja joh, dat gaat goed…dat zie je bij de exmoor pony’s…

En als de lynx erbij komt wordt het nog gezelliger. Snap niet dat ze die in Duitsland weer uitgezet hebben.

Deze dierenrechtenorganisaties samen met de PVDD zijn erger dan organisaties zoals de zoogdiervereniging en ook erger dan die twijfelachtige ecologen Het grappige eraan is dat ze soms met elkaar samenwerken en op andere momenten elkaars bloed wel kunnen drinken bij wijze van spreken.

Veehouderij stoppen, dat is hun doel. Dat wij genieten van onze paarden is hun ook een doorn in het oog. De wolf is dan een zeer handig middel om in iedergeval een deel van de veehouderij het op zijn minst heel erg moeilijk te gaan maken. Want de echt schadelijke veehouderij heeft er weinig tot geen last van. Maar dat maakt voor hun niet uit. Diervreindelijke veehouderij is immers ook veehouderij.

Dat ze zeggen voor de natuur op te komen is ook alleen maar onzin. Als ze echt zouden willen dat de natuur herstelt werd dan zouden ze alles op alles zetten om de polarisatie te voorkomen. maar inplaats daarvan gebruiken ze de wolf om dingen op de spits te drijven. Wat dart op de langere termijn doet met het draagvlak voor het broodnodige natuurherstel dat boeit hun niet zoveel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:41

Kaja schreef:
Loretta schreef:

Dit is wel een hele harde tik op de vingers hè?! Of beter gezegd in het gezicht.
Je kunt eindeloos blijven discussiëren in bijvoorbeeld een topic als deze en elkaars hand eindeloos boven het bij wijze van spreken hoofd blijven houden, maar ze koppen het telkens terug dat alle dieren niet genoeg beschermd worden tegen roofdieren als de wolf.
En zo creëert men een uitsterfbeleid want er gaat uiteindelijk iemand buigen en dat zal niet ten koste gaan van de wolf.

Serieus ik roep al zoveel jaren achterelkaar dat deze dierenrechtenclubs een verborgen agenda hebben. In het begin werd ik nooit geloofd. Inmiddels is het wel duidelijk dat ik gelijk gekregen heb. Ik heb altijd gezegd, de PVDD en aanverwante dierenrechtenorganisaties zijn een wolf in schaapsklederen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:45

Kaja schreef:

Ondertussen zet Dier en recht zich in dat alle paarden buiten komen. Nu zijn ik en veel bokkers het daar volledig mee eens. Paarden horen buiten te staan.

Maar je snapt het probleem wel die er gelijktijdig wordt gecreëerd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:56

In kuddes, zonder mensen en zonder dat ze gereden worden..of in ieder geval niet met bit. :+

Wat mij altijd opvalt aan dit soort enge clubjes is dat ze zo selectief zijn wbt dierenleed. Ze staan zo ver van de realiteit af.

Snappen helaas ook niet dat wolfwerende heiningen niet de oplossing zijn en dat andere dieren daar de dupe van worden. (maar dat is kennelijk geen leed..)

Gebieden afzetten vanwege een wolf lijkt mij ook niet de oplossing, beheren wel.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:02

Jessix schreef:
Mellow schreef:

Ho wacht! Voordat er gedacht word dat ik dat echt dacht... haha

Dat was niet zo. Bedoelde meer dat zij dan nogal naïef zouden zijn als ze denken dat dat zou helpen.

Overigens denk ik dat er alsnog mensen wel het gebied in zullen gaan.

Ik zag vanmorgen wat lopen achter ons huis 300 meter verderop..., 2 donkere dieren(hadden wel een wolvenloopje). Ze gingen te snel om te identificeren dus zal straks kijken of ik sporen kan vinden...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:02

PvdD met Thieme aan het roer was een heel eng clubje en helaas nog steeds.
Ik bedoel kijk eens hoe iedereen nu in de kamer uitgepluisd word of ja voornamelijk rechts uitgepluisd word in het verleden wat ze ooit gezegd of gedaan hebben.
Maar iemand die bij het animal libaration front aangesloten was ligt geen strobreed in de weg, integendeel.
En dat is geen lief clubje....

En dat soort clubjes zijn geen van alle bekend met de waarheid verspreiden en als ze het niet uitkomt is bedreigen ze ook niet vreemd, of erger...
En ja ze hebben zeker soms goede punten, helaas, zoals het paarden die buiten horen te staan. Dat had de sector 20 jaar terug al moeten doen voor hun geliefde 4 voeter.

Maar ja daarnaast gaan ze verder en verder en willen alleen maar "natuur" met alleen hun eigen aanhang erin (ze zijn superieur aan een ander) en verder geen mens en dier. Ook niet de weilanden.
Oke de stumpers hebben niet in de gaten dat juist de bio industrie er geen seconde last van heeft.
Maar dat is wel vaker met die oogkleppen lui.

Maar het erge is ze hebben heel veel in de media in te brengen. (dar heb ik al eens vaker een artikel van geplaatst)
Want die vegetarische Koffeman kliek zit allemaal op tv.
Maar ooit had ik het idee dat de Telegraaf of het AD daar nog wel tegenin kwam, maar die hebben blijkbaar ook geen onafhankelijke nadenkende journalisten meer die eens wat verder kijken.

En zo schuiven we het allemaal op, eerst was een wolf die 2 keer over een omheining kwam reden tot afschot... niet dus
Een wolf die een hondje van de band sleurt, ook niet.
En zelfs een gebeten kind niet...
Ik vind ondertussen onze overheid eng.....ze zijn er duidelijk niet voor de mensen, wie trekt daar onderhand aan de touwtjes, of geven ze er geen zak om...? oh ja, de op bokt uitgekotste partijen, die willen wel doorpakken maar worden tegen gehouden

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:10

Loretta schreef:

Dat heb ik toch altijd al gezegd, dat er wat achter zit! Maar...wolven zijn niet bepaald veganistisch ,dus wie geen dierlijke producten wil gebruiken vanwege het daaraan klevende dierenleed, kan toch niet pro-wolf zijn die nl. onnoemelijk veel dierenleed veroorzaakt! Het is echt belachelijk allemaal.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:17

Elisa2 schreef:
In kuddes, zonder mensen en zonder dat ze gereden worden..of in ieder geval niet met bit. :+

Wat mij altijd opvalt aan dit soort enge clubjes is dat ze zo selectief zijn wbt dierenleed. Ze staan zo ver van de realiteit af.

Snappen helaas ook niet dat wolfwerende heiningen niet de oplossing zijn en dat andere dieren daar de dupe van worden. (maar dat is kennelijk geen leed..)

Gebieden afzetten vanwege een wolf lijkt mij ook niet de oplossing, beheren wel.

Probeer je eens te verplaatsen in hen die deze ideologie geloven? Zij staan dichterbij de natuur dan wij. Ik keur het niet goed, maar ik snap de insteek wel. Dierenleed kent vele vormen, maar is niet enkel verscheurd worden door een roofdier.

Zoals ik ook al eens in het begin heb gezegd, je kunt je huis beveiligen maar als ze binnen willen komen, dan zal dat lukken. Dat betekent niet dat ik dan maar mijn voordeur open laat staan. Het beveiligen van je huis ontwikkeld zich mee, zo ook de inbreker. Een soort kat en muis spel. Dat geldt ook voor weidedieren. Een wolfwerende omheining is niet zaligmakend, maar je laat het hek van de wei niet open staan. De meeste omheiningen zijn simpelweg niet in orde.

Schapen zijn vooral de dupe, dat weten we. Dat is triest, maar doet de schapenhouder er alles aan om ze zo veilig mogelijk te houden?
Waarom heeft iemand schapen? Omdat het een goedkope manier is om een stuk land kort en zo goed als onkruidvrij te houden. Een ram erbij en met vijf maanden nog meer schapen. Dat levert geld op. Een win-win situatie. Want laten we eerlijk zijn, iemand met liefde voor (bijzondere) schapen, investeert wel in een betere omheining. Het draait dus om geld, niet om liefde voor het schaap. En daar wringt de schoen van veel dierenrechten organisaties. Dierenleed kent vele vormen.

De wolf is er en gaat niet meer weg. Bescherm je dieren! En lukt dat niet, dan hou je hopelijk genoeg van je dier om er afscheid van te nemen, wellicht naar iemand die het geld wel heeft voor bescherming.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:35

anjali schreef:
Dat heb ik toch altijd al gezegd, dat er wat achter zit! Maar...wolven zijn niet bepaald veganistisch ,dus wie geen dierlijke producten wil gebruiken vanwege het daaraan klevende dierenleed, kan toch niet pro-wolf zijn die nl. onnoemelijk veel dierenleed veroorzaakt! Het is echt belachelijk allemaal.

Voor heel veel empathische mensen die uit empathie veganist of vegetariër zijn geworden zal het wel verwarrend zijn van tijd tot tijd. En daar is ook helemaal niets mis mee. Alleen moet je niet naïef zijn en denken dat deze mensen het allemaal wel goed voor hebben met de dieren.

Er zit aantoonbaar vaak een hele andere agenda achter. Een agenda van financiele en ook politieke belangen. Niko Kofferman op dit moment zowel senator van de PVDD als voorzitter van de faunabescherming is een briljant marketingstrateeg. Hij is stinkend rijk geworden met de vegatarische slager en verkoopt tegenwoordig plantaardige zuivel.
Sinds hij daarmee bezig is zijn er plotsklaps ook veel meer reclamespots vanuit dierenrechten organisaties tegen de zuivelindustrie

Een reclamespot van Dier & recht
https://www.youtube.com/watch?v=g7wPM_RfuEc

Bij Wakker dier bijvoorbeeld is Niko kofferman ook betrokken
https://www.youtube.com/watch?v=rherzrwFtzI

Opvallend genoeg heeft wakker dier het niet bij 1 enkele reclame tegen zuivel gehouden, maar is er een complete en omvangrijke anti zuivel campagne uitgerold.

Een wikipedia artikel over Niko kofferman, hier kun je al veel informatie vinden en ook doorklikken naar andere kopstukken van de PVDD en aanverwante organisaties.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Niko_Koffeman

En nu wil ik absoluut niet zeggen dat ik een voorstander ben van de huidige zuivelindustrie en de huidige werkwijze. Ik ben er ook zeker voor dat er iets moet veranderen. Maar ik ben ook zeker niet naïef daarin. Maar het is wel zo dat de komst van de wolf de echt benodigde veranderingen eerder dwarszit dan tegen zit. De extensieve veehouderij wordt hier juist door geraakt. Maar wees nu eerlijk, zal jou dat boeien wanneer jouw verdienmodel het verkopen van plantaardige alternatieven is of wanneer je anderzins uit een soort ideologie tegen alle vorm van dierhouderij bent?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:48

@tienus, het schaap vast in het meertje, heeft die het nog gered ? Ziet er zo rot uit, duidelijk paniek.

@kaja, bescherm je dieren. Heb je het een beetje gevolgd allemaal ? Ook mensen met hobbyschapen, en geld voor een goede omheining zijn dagelijks bang dat hun dieren gewond of erger raken door de wolf. En ook zij verliezen hun dieren….

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:49

Kaja schreef:
Schapen zijn vooral de dupe, dat weten we. Dat is triest, maar doet de schapenhouder er alles aan om ze zo veilig mogelijk te houden?
Waarom heeft iemand schapen? Omdat het een goedkope manier is om een stuk land kort en zo goed als onkruidvrij te houden. Een ram erbij en met vijf maanden nog meer schapen. Dat levert geld op. Een win-win situatie. Want laten we eerlijk zijn, iemand met liefde voor (bijzondere) schapen, investeert wel in een betere omheining. Het draait dus om geld, niet om liefde voor het schaap. En daar wringt de schoen van veel dierenrechten organisaties. Dierenleed kent vele vormen.

Ik kan me voorstellen dat dat bij individuele dierenrechtenactivisten wringt. Mensen die zich uit liefde en empathie voor dieren inzetten. Maar ik geloof absoluut niet dat deze gevoelens daar ook spelen bij de leiders van deze organisaties. Dat zijn mensen die net als sommige schapenhouders alleen nog maar oog hebben voor hun verdienmodel.

En er gaat uieindelijk veel geld om. Uiteraard in de vorm van subsidies, donaties en geld afkomstig van de postcode loterij. Hiervan worden dan weer reclamebureaus betaald die de campagnes bedenken en uitvoeren. En bedenk eens hoe slim Kofferman dit heeft aangepakt. Als bedrijf eerst de vegatarische slager en tegenwoordig plantaardige zuivel.
De anti reclames vanuit wakker dier had hij nooit en nooit mogen maken vanuit zijn comerciele bedrijf. Maar wel met behulp van een dierenrechtenorganisatie als wakker dier. En de reclame is nog eens gratis ook. Alles komt uit de zakken van donateurs.

Niko Kofferman is echt een briljant marketingstrateeg.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:30

Ik ben even wezen kijken op de plek waar ik wat dacht te hebben zien lopen maar het waren 2 damherten.
Alleen sporen van de herten te zien.

Die we hier hebben lopen hebben allemaal verschillende kleuren en dit waren twee zwartgrijzen achter elkaar...

Afbeelding

Zoals hier te zien(de verschillende kleuren).

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:32

@sterregoud, dat weet ik niet.

Ik plof hier enkel de meldingen uit de diverse alert groepen neer.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 11:47