Babootje schreef:anjali schreef:Tegenwoordig zijn paarden vaak zo vreselijk duur dat ik wel snap dat men ze niet wil kopen vanwege een kleine bemerking.
Doordat we van alles tegenwoordig foto's kunnen maken kom je vaker bemerkingen tegen. Wat niet wil zeggen dat die bemerkingen ook allemaal risico's zijn. Bemerkingen maken ook niet altijd een paard minder waard.
Peesblessures zou ik wat lastiger vinden.
Elke bemerking maakt een paard minder waard dan het zou zijn zonder die bemerking. Peesblessures heb ik een vreselijke hekel aan omdat de revalidatie heel lang is en de kans op terugkeer groot. Het blijft een zwakke plek. Ook heb ik een hekel aan hoefbevangenheid, eveneens omdat dat vaak kan terugkomen en een heel precies stal\weidemanagement vergt wat moeilijk is als je afhankelijk bent van pensionstalling (zoals ik). Daarentegen geef ik helemaal niets om zenuwtrekken zoals weven en kribbebijten en luchtzuigen die anderen weer niet willen. Maar ook die bemerkingen doen wel wat met de prijs, ook omdat het paard dan minder gemakkelijk weer doorverkocht kan worden (als je dat ooit zou willen).