Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:38

Zichtmelding Stadskanaal
Citaat:
Stadskanaal Groningen
20-07-2024
02.50 uur

Afgelopen nacht een wolf gezien aan de
Wielewaalhof thv nr 117 in Stadskanaal.
Liep richting Borgenweg.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/DC8mER ... tid=WC7FNe

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:07

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:15

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:19

DuoPenotti schreef:
tienus63 schreef:

Wilde hem net hier plaatsen.
Wat een goed stuk.

Ik vind een paar vergelijkingen bedenkelijk, maar als ik op nu nl lees dat het meisje licht is gebeten en de hond is gepakt krijg ik jeuk en moet ik op mijn handen gaan zitten. Nuance is goed, maar dit gaat voor mij te ver.
En de oplossing is symptomen bestrijden: gebied afsluiten i.p.v. een probleemwolf aanpakken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:25

tienus63 schreef:
Potentieel vestigingsgebied voor wolf in de koker?
Nieuwe munitiedepots van defensie.

Bron rtv oost
Robert krijgt mogelijk een munitiedepot in zijn achtertuin: "We kregen te horen dat we moeten verdwijnen" https://www.rtvoost.nl/nieuws/2450399/r ... verdwijnen #rtvoost

De wolf vestigt zich en creëert dan nieuw natura2000 gebied, gevolg: piekbelaster moet verdwijnen. Horeca fikt af in de natuur, mag niemand nieuw bouwen en pacht wordt niet verlengd, gevolg: zwemplas wordt minder aantrekkelijk. Munitiedepot tussen 2 natuurgebieden creëert een groot natuurgebied waar mensen niet mogen komen, gevolg boeren met vee en mensen weg. Men forceert meer natuur en de mensen moeten er uit en er moet minder vee.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:57

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:59

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 14:47

Ik moet wel lachen om dommige reacties op FB en andere websites. Sommige mensen denken dat het gebied in Leusden afgezet wordt met hekken zodat de wolven er niet uit kunnen. I.p.v. dat er hekken voor de toegangspaden komen om te voorkomen dat mensen in het gebied komen. De wolven kunnen uiteraard gewoon in- en uitlopen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 17:58

tienus63 schreef:
Ik vind de vergelijking niet helemaal chique.
Palestijn -wolf.
(M.i. zijn al die volkeren, Palestijn of Jood in die regio oog om oog, tand om tand en blijft die ellende daar altijd voortduren. Ze claimen beide grond).
Met de rest ben ik het wel eens.

Ik snap de vergelijking totaal niet. De wolven hebben hier meer rechten dan de Palestijnen in Israël.De wolf mag hier onder bijna geen beding geschoten worden. De Palestijnen worden bij bosjes afgeschoten.

Een hele rare vergelijking. Verder staan er zeker een aantal goede argumenten in het stuk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 18:03

Het stuk is vooral goed in hoe alles steeds gebagatelliseerd word en verdraaid.
Kind is gevallen. Dan toch toegeven gebeten, maar dan maken we er snel van maar kort.
Want stel voor dat men zegt wolf heeft aangevallen en gebeten.

Enz.

Zo gaat het steeds

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:17

Gister gefietst op het Leersume veld hier verderop. Er staan daar wolfwerende rasters met stroom door best grote delen in het bos vlak langs het fietspad. Knal oranje.
Geen fraai gezicht maar ja, ze moeten wat...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:20

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 13:44

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 14:49

Bron: https://www.facebook.com/share/p/pGC6JgckeiGidGvu/

Ik sprak vanmorgen een oudere heer die 14 dagen geleden met 2 kleine hondjes wandelend op de Hoog Oorsprong, nabij de Westerbouwing rond 6 uur 's-avonds een ontmoeting had met de wolf op minder dan 20 meter. Vanachter de varens vandaan kwam de wolf plotseling tevoorschijn, en liep op één van de hondjes af, degene die los liep. Zwaaiend met een stok hard schreeuwend en met hulp van een hardloper die net voorbij kwam, verjaagden ze de wolf. Deze heer zei mij dat de wolf groter was dan een grote hond en zijn tanden vol liet zien, en die waren groot.. Hij meldde het bij de boswachter en de Gemeente. Deze hebben er geen publiciteit aan gegeven, terwijl ik denk dat het goed is te weten als je daar loopt met een klein hondje of belangrijker kleine kinderen..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:23

En zo zullen er nog veel meer "incidenten" zijn die nergens gemeld worden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:30

Mist ik krijg de tekst alleen in het Russisch.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:52

He kunt hem automatisch laten vertalen, Susan.

Jaren geleden werd in Siberië al een leereenheid ingezet om dorpen te bewaken omdat die ernstig bedreigd werden door grote roedels.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:09

Volgens de beheerder van de Treek gaat het tienduizenden euro's kosten om het landgoed af te sluiten. Ze moeten ook van elders opzichters laten komen om te bewaken, dat de mensen er niet toch ingaan. Hij weet niet waar het geld ervoor vandaan moet komen. Ik weet dat wel, van ons belastinggeld !! :(

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:10

Hoe dan? Dat vertalen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:17

ikkedus schreef:
Hoe dan? Dat vertalen.

Als je een website opent met Chrome dan kun je de website laten vertalen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:07

anjali schreef:
Volgens de beheerder van de Treek gaat het tienduizenden euro's kosten om het landgoed af te sluiten. Ze moeten ook van elders opzichters laten komen om te bewaken, dat de mensen er niet toch ingaan. Hij weet niet waar het geld ervoor vandaan moet komen. Ik weet dat wel, van ons belastinggeld !! :(

Moet hij het zelf betalen dan? Hij vroeg er ook niet om dat die wolven zich op zijn terrein vestigen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:12

Popstra schreef:
anjali schreef:

Moet hij het zelf betalen dan? Hij vroeg er ook niet om dat die wolven zich op zijn terrein vestigen.

Om hem buiten te houden moeten we ook betalen. Wellicht de gekte om hem binnen te houden ook :')

En dacht dat bouwwerken niet mochten in het buitengebied, dus weer weggegooid geld

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:08

Popstra schreef:
anjali schreef:

Correctie:Het zou gaan om honderdduizenden euro's. Volgens rentmeester Wilbert Nijlant. Een kerngebied van 700 hectare zou met hekken worden afgesloten. Boa's van andere landgoederen moeten komen handhaven. Er zijn\komen borden waarop staat: Verboden toegang. Leefgebied van de wolf. :(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:45

Dan heb je in die andere gebieden dus minder last van BOA's.
Heeft het dus toch nog 1 voordeel.

Maar hoe zot is het eigenlijk wel niet. Alles en dan ook echt alles voor de wolf.
Net alsof er geen grotere problemen zijn die opgelost moeten worden als het om milieu, biodiversiteit, insectensterfte, stikstof, waterkwaliteit en nog veel meer gaat. Maar nee alle sympathie die natuurbeschermers nog hebben wordt ter grabbel gegooid enkel en alleen maar vanwege de wolf. Dat het een corrupt zootje is dat wordt nu toch wel duidelijk. Ze geven helemaal niets om de natuur of het oplossen van de echte problemen op het gebied van de natuur. Het gaat enkel en alleen maar om hun eigen financieel gewin.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:48

Maar ze gaan toch serieus dat gebied niet afzetten met hekken?

Iets met lange termijn, iets met klimmen over de hekken heen enzovoort?