M'n zwager lukt t wel. Paar keer veel geduld en koekjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Equipro schreef:gefeliciteerd met de ver/koop van jullie paarden!
Ik ben er klaar mee, wat een gedoe. Gisteren mijn 3,5 jarige laten keuren door de potentiele koper. Ik ging uit van het principe dat als hij goedgekeurd wordt voor de sport/doel, de koop rond is, en wanneer het paard niet goed is, de koop niet doorgaat.
Zelf al een paar daggen een hoop zenuwen en slapeloze nachten.
Paard moest voor de eerste keer op een vrachtwagentje die ik gehuurd had, en hij liep er zo op. Dat maakte eigenlijk al dat ik hem terug op stal wilde zetten, want ik heb nog nooi zo'n braaf en makkelijk paard gehad.
Uitgebreide keuring; bloed, klinisch, RX rug/hals. De dierenarts was een goeie kundige realistische vent. Klinisch dik in orde, 100 complimenten over het paard en hoe hij op de zachte volte door de cirkel sjouwde.Koper stond helemaal te glunderen. Bloed goed, en wel 80 foto's genomen, omdat de hoek niet goed was of een spleet niet goed zichtbaar. Elke keer zei hij "niet goed". dus ik bestierf het, maar gelukkig ging het over de opname, en niet over het gewricht. Een hoop overleg of het 1tjes of 2tjes waren.
![]()
Tot de laatste foto van de hals bij het halster. Daar was een aanhechting niet mooi.
Paard met glans door de keuring, met notitie van bovenstaande constatering. maar koper zag er van af, omdat niet vast staat of het ooit een risico kan gaan vormen...![]()
Ik ben een makkelijke koper, goed is goed, paard mee, niet geschikt voor het doel, dan niet...
Dit had ik niet zien aankomen, zeker omdat ik hem al had laten keuren, en het wel raar moest lopen wil hij dit keer niet goed zijn.
Paard is lekker mee naar huis, en gaat nergens meer heen, ik ga er van genieten
Elisa2 schreef:Het kromme is alleen dat je paard perfect op de foto's kan zijn en nog de hele tijd kreupel staat door weke delen problemen. Of perfect op de keuring en thuis een keer hangen bij het vastzetten, vastliggen in de stal etc. met daaruit voortkomende problemen.
Geen enkel paard is perfect, voor mij persoonlijk is het klinische beeld in combinatie met het doel het belangrijkste.
Plop1997 schreef:Die van mij heeft ook een klein rafeltje bij overgang van hoofd/nek. Volgens de DA en de osteopaat zou het geen problemen moeten geven tenzij ik hem met z'n kin op z'n borst zou gaan rijden, maar dan krijg je op wel meer plekken in het lijf problemen.
Is ook per toeval ontdekt omdat hij gevoelig was op z'n rug. Trapte toen heel gevaarlijk naar de eerste osteopaat bij aanraking van de rug dus foto's gaan maken om te kijken of er niks ergs was. Rug en hals verder in orde, dat alleen dat kleine rafeltje maar daar was die niet gevoelig op. Bleek uiteindelijk dat hij die osteopaat niet mocht. Onze huidige osteopaat vind hij mega lief en werkt hij altijd mee met losmaken.
Edit: foto gevonden.
[ [url=m/cA6ReO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Equipro schreef:gefeliciteerd met de ver/koop van jullie paarden!
Ik ben er klaar mee, wat een gedoe. Gisteren mijn 3,5 jarige laten keuren door de potentiele koper. Ik ging uit van het principe dat als hij goedgekeurd wordt voor de sport/doel, de koop rond is, en wanneer het paard niet goed is, de koop niet doorgaat.
Zelf al een paar daggen een hoop zenuwen en slapeloze nachten.
Paard moest voor de eerste keer op een vrachtwagentje die ik gehuurd had, en hij liep er zo op. Dat maakte eigenlijk al dat ik hem terug op stal wilde zetten, want ik heb nog nooi zo'n braaf en makkelijk paard gehad.
Uitgebreide keuring; bloed, klinisch, RX rug/hals. De dierenarts was een goeie kundige realistische vent. Klinisch dik in orde, 100 complimenten over het paard en hoe hij op de zachte volte door de cirkel sjouwde.Koper stond helemaal te glunderen. Bloed goed, en wel 80 foto's genomen, omdat de hoek niet goed was of een spleet niet goed zichtbaar. Elke keer zei hij "niet goed". dus ik bestierf het, maar gelukkig ging het over de opname, en niet over het gewricht. Een hoop overleg of het 1tjes of 2tjes waren.
![]()
Tot de laatste foto van de hals bij het halster. Daar was een aanhechting niet mooi.
Paard met glans door de keuring, met notitie van bovenstaande constatering. maar koper zag er van af, omdat niet vast staat of het ooit een risico kan gaan vormen...![]()
Ik ben een makkelijke koper, goed is goed, paard mee, niet geschikt voor het doel, dan niet...
Dit had ik niet zien aankomen, zeker omdat ik hem al had laten keuren, en het wel raar moest lopen wil hij dit keer niet goed zijn.
Paard is lekker mee naar huis, en gaat nergens meer heen, ik ga er van genieten
anjali schreef:Tegenwoordig zijn paarden vaak zo vreselijk duur dat ik wel snap dat men ze niet wil kopen vanwege een kleine bemerking.