Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:36

Sky_As schreef:
Change3x schreef:
Prijzen zijn in de lagere prijsklasse vaak ook al wel aangepast op eventuele bemerkingen. Je kunt voor zo weinig geld niet het perfecte paard mèt perfecte foto’s verwachten. Sowieso is er bijna geen enkel paard met alleen maar schone foto’s.

Dan nog is het fijn te weten als ze iets mankeren. Zo kun je eventueel ook voor de juiste veterinaire ondersteuning zorgen.
Rug en nek ook altijd mee nemen voor dat beetje extra. Al te veel gezien dat daar paarden uiteindelijk ook op stuk lopen. Lichte vorm van bijvoorbeeld ks is niet erg, mits ze klinisch goed lopen... Maar ook daarin is het gewoon fijn en goed om te weten wat er wel of niet zit....

Zeker hoor. Uitsluiten is altijd fijn, helemaal als er nog geen foto’s bij zitten. Het komt alleen heel vaak voor dat kopers verwachten dat alles perfect is, dat is een groot deel van de tijd gewoon niet realistisch. Ik zie het veel bij (onervaren) kopers met een klein budget. Vandaar de opmerking. :j

Ik heb zelf niet zo heel veel moeite met een bemerking, als je weet hoe je moet ondersteunen en trainen zijn de meeste dingen geen belemmering.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:04

vidya schreef:
Weten jullie precies wat jullie zoeken?

Ik ben nu ook op zoek en merk dat ik bij de meest uiteenlopende paarden ga kijken.

Aan de ene kant wil ik kuikenmak, aan de andere kant wil ik niet saai en juist mensgericht/speels. Maar wel weer bomproof.... bestaat dit in een paard?

Ik vind het zo lastig. Alles wat ik heb gezien is het niet. Braaf maar waanzinnig dik en onregelmatig, braaf binnen maar buiten in piaffe naar huis, zogenaamd braaf maar staat regelmatig op 2 benen... zucht.

Ik heb m'n droompaard gezien maar die moet nog heel veel kms maken. Daar kan ik als onzekere ruiter niet mee starten lijkt me. Help?!

Hoe kom je erachter wat je precies wilt?

Zeker bestaan die! Heb mijne nu sinds september. 4 jaar oud, poepbraaf, nergens bang voor (en dat voor een Jazz vosmerrie :+ ) en heel erg gericht naar mensen. Heeft nog geen stap verkeerd gezet onder het zadel. Zo braaf en “perfect” dat ik haast begon te twijfelen of er ergens gefraudeerd was :Y)

Goed volhouden dus! Je moet het paard ook maar net treffen. Kreeg haar via via aangeboden, en bij de eerste keer kijken stond ze in stal en vroeg ik me af bij wat voor lelijk eendje ik nu weer was wezen kijken :o

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:34

Ik heb ook geen problemen met bemerkingen, maar wil wel weten wat het is en hoe het er uit ziet zodat ik met de VA een afweging kan maken of het geschikt is voor mijn doel.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 02:11

Hillebill schreef:
Heb er 2 op t oog....
Frans volbloed... chill in de kop, super braaf. Maakt sprongetje etc..... heeft gekoerst 12x (6 jarig, 2017... 1e koers 2021. Laatste 01-2023 wegens val. Maar op filmpjes te zien gewoon rad, oortjes naar voren, in een jaar beetje L dresssuurmatig)

6 jarige kwpn merrie dressuurgefokt 2 veulens, recent zadelmak... maar niet zeker qua sgw

Zouden jullie de volbloed röntgen op de foto nemen? Klinische goedgekeurd en bloed goedgekeurd.

Beiden in mijn prijsklasse.

En mijn gevoel ligt bij de volbloed.... maar val? Maar loopt wel rad en vrolijk.

Ik zoek een paard welke iig B springt ( hoger hoeft niet als dat niet kan, en B SGW na gedegen training...

Echt ff ruk!

Wat is de naam van de volbloed?

Wbt de opmerking van Desi: karakter heeft niet met Frans of Iers te maken, maar met de bloedlijnen. Zo zijn er jump gefokte Ieren en sprint gefokte Fransen. Is hetzelfde als zeggen dat alle kwpn paarden heet zijn en brp paarden allemaal rustig :+

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 07:55

@Kyrkelover: dat wist ik niet, dacht dat het kwam omdat Frans gefokt..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:02

Ik had een goede pakjesavond gisteren, deze knul werd gisteren gebracht <:) Als ik zo kijk komen de zijgangen straks wel goed :') Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:14

Gefeliciteerd

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:39

Gefeliciteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:47

Gefeliciteerd!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:59

Gefeliciteerd!
Hopelijk krijg je hem nog uit de knoop ;)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:47

Gefeliciteerd!

Onze 4 jarige is vandaag op transport gegaan richting de USA. Had hem graag met mijn dochter de sport in zien gaan, want ik ben helemaal weg van hem (als veulentje gekocht), maar soms moet je keuzes maken. Ik geloof echt in dat dier, dus hopelijk gaat hij daar een mooie carrière tegemoet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:30

Sababber schreef:
Ik had een goede pakjesavond gisteren, deze knul werd gisteren gebracht <:) Als ik zo kijk komen de zijgangen straks wel goed :') [ [url=m/4vp0xg.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind deze een enorm leuke harses hebben, hou van dit soort pretletters :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 02:22

@Sababber gefeliciteerd! Wat een leukerd. KWPN?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 07:55

Wat een knapperd, gefeliciteerd :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 07:57

Gefeliciteerd sabber!

Padoertje ook gefeliciteerd al is het dubbel.

Hier doen de twee aanwinsten het goed
Afbeelding

Al had Hera Lewie voor z’n hoofd getrapt, had hij hoge koorts, een scheve neus door een zenuw die niet werkte en zat hij vol zand.. dus de goedkope pony was niet meer zo goedkoop na dierenarts bezoek _O- gelukkig is z’n neus weer recht en zijn ze vriendjes geworden

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:11

Wat een leuke foto!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:13

MarjanB schreef:
Gefeliciteerd sabber!

Padoertje ook gefeliciteerd al is het dubbel.

Hier doen de twee aanwinsten het goed
[ [url=m/5Lqbsz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Al had Hera Lewie voor z’n hoofd getrapt, had hij hoge koorts, een scheve neus door een zenuw die niet werkte en zat hij vol zand.. dus de goedkope pony was niet meer zo goedkoop na dierenarts bezoek _O- gelukkig is z’n neus weer recht en zijn ze vriendjes geworden

Ach gossie, gelukkig goed afgelopen. Dure decembermaand zo. Maar fijn dat ze elkaar nu toch wel leuk vinden.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:48

Gaan dit weekend alsnog bij een paard kijken. Vriendlief had weer iets anders gezien wat veel beter bij ons paste en in ons budget lag. Deze verkoper maar meteen gevraagd of we mochten keuren en dat was geen probleem.

Heel benieuwd! Is ook voor het eerst dat ik ga rijden op een paard tijdens een bezichtiging. Onze instructrice vond haar ook leuk op de videos dus we gaan zien of er een klik is. :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:24

Oeh Marjan, toch iets te snel bij elkaar gezet? gelukkig gaat het weer goed met de kleine.

Sabbaber, gefeliciteerd! leuk dier..wat is de afstamming?

Leuk Plop, ben benieuwd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:30

Elisa2 schreef:
Oeh Marjan, toch iets te snel bij elkaar gezet? gelukkig gaat het weer goed met de kleine.

Sabbaber, gefeliciteerd! leuk dier..wat is de afstamming?

Leuk Plop, ben benieuwd.

Nee gingen al heel goed samen (al twee weken ook) ik was een dag weg voor t werk en vriendlief deed hooi voeren voor me. Hera is alleen heel wantrouwig met andere mensen en vooral mannen. Ze heeft zich denk ik wat bedreigd gevoeld en mepte zo naar achteren.

Hij mag zelfs mee eten uit haar voer bak :')

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:40

Ow jemig, dat is wel zuur dat daar dan net de pony moest staan.

Heeft ze slechte ervaringen met mannen? of gewoon eenkennig?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:46

Elisa2 schreef:

Het schijnt dat ze altijd afwachtend was bij mannen. Maar laatst deed ze ook boos naar de buurvrouw :') ze is ook wel schuw op dr hoofd en moest echt haar vertrouwen krijgen. In het begin vloog ze soms echt in paniek naar achter als ik haar voerbak neer zette oid. Maar het wordt beter en vriend mag dr aaien als ik in de buurt ben. Ben ik wat op afstand dan is t gelijk oren naar achter. Dus tja er zit wel een verhaal aan vast

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:48

Vind het altijd sneu als ze zo zijn/ worden..hopelijk wordt dat met de loop van de tijd en meer vertrouwen allemaal nog beter.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 10:58

MarjanB schreef:
Elisa2 schreef:

Het schijnt dat ze altijd afwachtend was bij mannen. Maar laatst deed ze ook boos naar de buurvrouw :') ze is ook wel schuw op dr hoofd en moest echt haar vertrouwen krijgen. In het begin vloog ze soms echt in paniek naar achter als ik haar voerbak neer zette oid. Maar het wordt beter en vriend mag dr aaien als ik in de buurt ben. Ben ik wat op afstand dan is t gelijk oren naar achter. Dus tja er zit wel een verhaal aan vast

Men neme een zak wortels, misschien even een hengstigheid afwachten en moet je opletten hoe vlug dat probleem de wereld uit is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:02

Ik overweeg mijn pony te verkopen. Ik heb een advertentie tekst gemaakt, heb geen idee wat ik ervoor zou kunnen vragen. Mag ik het hier plaatsen zodat jullie met me mee kunnen denken? En evt op en aanmerkingen op mijn advertentie?