Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:23

Volgens mij vergeet Nederland vooral die laatste zin toe te passen.

Citaat:
én dat alle stappen zijn genomen en geregistreerd om de probleemwolf aan te duiden als een probleemwolf om vervolgens een onomkeerbare beslissing te nemen om de probleemwolf uit het gebied te halen.

Eerst eindeloos ouwehoeren, bagitaliseren, ‘experts’ raadplegen.
Kort gezegd; als kalf verdronken is, dempt men de put.

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:25

@mysa, het gedoe rond de brand bij ‘t Nije Hemelriek in Drenthe is hier perfect voorbeeld van.

Meen dat er ook een roedel in die omgeving zit.
Maar dat weten de Drenten onder ons wellicht beter.

Horecaondernemer bij 't Nije Hemelriek wil van geen wijken weten, ondanks mogelijke dwangsom https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/166808 ... e-dwangsom #rtvdrenthe

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:27

NL op z’n best! Ten tijde van de COVID pandemie liepen we ook achter de feiten aan. Alle landen hadden te maken met COVID en NL dacht op haar eigen houtje het wiel opnieuw uit te vinden.

Feit blijft ook dat NL grotere problemen kent dan de wolf. Onze regering heeft andere prioriteiten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:29

Babootje schreef:
Jessix schreef:
Wat mij opvalt. Er wordt gesproken van verdediging van de pups, maar ik maak op uit de verhalen dat zowel het meisje als het hondje van achter zijn aangevallen. Ik lees geen dreigende situatie vooraf. Nu ben ik zeker geen expert maar ik zie het toch anders dan enkel verdediging.

Niks verdediging; het meisje was gewoon prooi.

Inderdaad. En als het om "verdediging" zou gaan: een dwergpoedeltje en een kleuter ,daartegen hoeft niemand verdedigd te worden!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:46

Lanoca schreef:
Maar als je een jas aan hebt en toch een huidbeschadiging hebt, dan heeft die wolf toch flink en snel gebeten.

Als je met een hond speelt moet er toch behoorlijk wat gebeuren om door een jas heen schade op te lopen.

Ik ben ooit door een bouvier in mijn heup gebeten. Ik had toen een dikke winterjas aan. Een flinke blauwe plek op mijn heup. Maar niet door gelukkig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:50

En een bouvier heeft heel wat minder bijtkracht.
Ben ooit door een Mechelaar in mijn arm gebeten, precies waar de protector van de motorjas zat.
Hij beet niet eens door, want hij deed vast los, vast los.
En toch was het blauw.
Moet je nagaan als een wolf even lekker doorhapt...
Heb je dan een jas aan gaat hij er vol door.... de mensen de beveiligingshonden trainen zitten niet voor niets in zo'n pak

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:59

DuoPenotti schreef:
Precies, zoals ze veel vee ook pakken, van achter in de flank...

Waarschuwen is van voren benaderen en tanden laten zien en grommen.

Dit is mijn idee dus ook. Nogmaals ik ben geen expert maar ik verwacht wat jij hierboven beschrijft als het gaat om verdedigen.

Dit is besluipen en van achter aanvallen. Maar goed dat willen de zogenaamde experts niet erkennen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:09

Het interesseert het slachtoffer denk ik geen reet: verdedigen of aangevallen zijn.
Er is gebeten. Dat moet niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:11

Als he...als dit nest verdediging is...waarom doet enkel deze wolf daar dan aan? Oftewel het is mogelijk naast verdediging echt wel gedragsdingetje.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:13

Voor het slachtoffer maakt het niet, voor de berichtgeving wel.

Deze waarschuwt heel prima, ja kan ook doorkomen dan. Maar die kijkt recht naar zijn doel.

Ik zie hem ook wel eens sluipen, dat doet hij zachtjes zonder geluid van opzij. Anders rent zijn prooi weg, wat de bedoeling is van waarschuwen.

Daarom hebben de hondeneigenaar en de begeleidster hem ook niet gezien

Afbeelding

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:53

Verdedigen van welpen en territorium is meestal niet weg willen jagen, maar het doden van de eventuele bedreiging. Dus men kan het wel verdedigen noemen, dat is het ook wel. Of beter gezegd: dat kan het wel zijn, alleen betekent dat gewoon doden dus!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:01

dierenfan schreef:
Als he...als dit nest verdediging is...waarom doet enkel deze wolf daar dan aan? Oftewel het is mogelijk naast verdediging echt wel gedragsdingetje.

Omdat deze wolf al super brutaal was naar mensen? Ik geloof wel dat het best een extra trigger is, maar vind het wel meer een aanval dan een verdediging. Maakt voor het slachtoffer inderdaad niets uit maar zou voor het beleid wel uit moeten maken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:06

Jessix schreef:
dierenfan schreef:

Omdat deze wolf al super brutaal was naar mensen? Ik geloof wel dat het best een extra trigger is, maar vind het wel meer een aanval dan een verdediging. Maakt voor het slachtoffer inderdaad niets uit maar zou voor het beleid wel uit moeten maken.

Dat bedoel ik idd. Het is geen normaal gedrag want dan zou het overal plaats vinden. Deze wolf is duidelijk anders dus moet je anders behandelen

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:30

Maar weten we zeker dat dit om de teef met welpen gaat, we gaan er vanuit en ook dat het enkel om de teef gaat, maar dat weten we helemaal niet toch? Dat is wel handig om te weten als je wilt vast stellen dat het om nestverdediging gaat.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:36

Maakt niet uit want de hele roedel verdedigt hun territorium en wanneer er welpen zijn nog intensiever. Of begrijp ik je vraag niet goed Wintu?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:42

waarom maar op verdediging blijven hameren? wellicht was het kind een mooie prooi voor de welpen te voeden.

ik krijg trouwens een beetje Roodkapje vibe. dat sprookje is ook niet uit de lucht komen vallen ooit. iets met kindjes die op gegeten worden....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:43

Als de teef (van de welpen) in de buurt op wildcamera's te zien is dan moet aan de buik wel te zien zijn dat het een zogende teef is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:43

Wintu schreef:
Maar weten we zeker dat dit om de teef met welpen gaat, we gaan er vanuit en ook dat het enkel om de teef gaat, maar dat weten we helemaal niet toch? Dat is wel handig om te weten als je wilt vast stellen dat het om nestverdediging gaat.

Er hoefde ook niet verdedigd te worden want er werd niet aangevallen! Die wolf viel aan zonder zelf bedreigd te zijn. M.a.w. het is een zeer gevaarlijke wolf.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:44

josien_m_ schreef:
Maakt niet uit want de hele roedel verdedigt hun territorium en wanneer er welpen zijn nog intensiever. Of begrijp ik je vraag niet goed Wintu?

Is het territorium verdedigen of voedsel vergaren ? De dwergpoedel is toch bijna zeker gevoerd aan de welpen?

En bij verdedigen zou ik denken dat de volwassene aangevallen was, maar nee de wolf koos respectievelijk het hondje en het kind. Dus meer aanvalsgeorienteerd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:48

DuoPenotti schreef:
Voor het slachtoffer maakt het niet, voor de berichtgeving wel.

Deze waarschuwt heel prima, ja kan ook doorkomen dan. Maar die kijkt recht naar zijn doel.

Ik zie hem ook wel eens sluipen, dat doet hij zachtjes zonder geluid van opzij. Anders rent zijn prooi weg, wat de bedoeling is van waarschuwen.

Daarom hebben de hondeneigenaar en de begeleidster hem ook niet gezien

[ Afbeelding ]

Deze hond lijkt niet direct te willen aanvallen (hij lijkt eerder wat achterover te hangen en zelf bang te zijn??) maar wel een flink waarschuwingssignaal af te geven. Het kan zijn dat ik het verkeerd interpreteer, dan laat ik me graag corrigeren!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:51

josien_m_ schreef:

Omdat men een probleemroedel niet zal aanpakken, een probleemwolf misschien nog wel, maar een teef met pups ook niet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:52

anjali schreef:
Wintu schreef:

Er hoefde ook niet verdedigd te worden want er werd niet aangevallen! Die wolf viel aan zonder zelf bedreigd te zijn. M.a.w. het is een zeer gevaarlijke wolf.

Er lopen meerdere wolven, is het een wolf die het doet of zijn het er meerdere die het doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:54

Anjali
Dat heb jij heel goed gezien :j
Hij was hier bang. Er hing een tros ballonnen :P
Die hij weg wilde blaffen en grommen. Confronteren dus en niet sluipend.

Maar een moment later kwam hij wel naar voren in een (angst) aanval.
Zoals een wolf in het nauw ook kan doen. We hebben toen vlug de ballonen over het hek gegooid omdat we niet wilde dat hij van het pang geluid meer angst zou krijgen.

We hadden overigens niet gedacht dat dit zijn reactie was. Was schtiktraining voor paarden. Die er dan niets om gaven.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 11:57

DuoPenotti schreef:
Anjali
Dat heb jij heel goed gezien :j
Hij was hier bang. Er hing een tros ballonnen :P
Die hij weg wilde blaffen en grommen. Confronteren dus en niet sluipend.

Maar een moment later kwam hij wel naar voren in een (angst) aanval.
Zoals een wolf in het nauw ook kan doen. We hebben toen vlug de ballonen over het hek gegooid omdat we niet wilde dat hij van het pang geluid meer angst zou krijgen.

We hadden overigens niet gedacht dat dit zijn reactie was. Was schtiktraining voor paarden. Die er dan niets om gaven.

Ik heb een hond met angst agressie, die gaat ook in de aanvalshouding als ie bang is. Ik denk dat een wolf dat ook doet, zoals in Wapse. Dat dier zat ook in het nauw en heeft toen uitgehaald.

Wat ik vooral vreemd vind, is dat de wolf sloop en aanviel, amper iets verdedigends aan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 12:01

Kat in het nauw maakt rare sprongen.
En dat geldt idd ook voor een wolf.

Daarom die verdedigde helemaal niet.

Deze hond sluipt ook op een konijn of duif af, maar dat gaat zonder kabaal.
Precies zoals de 2 aanvallen afgelopen week