Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Dat heb ik dus ook @wintu.
Ooit buurman gehad die had wolfwerend raster avant la lettre.
Hij had van allerlei hobbyvee en verschillende maten en soorten paarden en ponies bij elkaar in.
Ik zie zijn veulentje van grote c pony van 3 weken oud erin klappen en in paniek raken door de vreselijke klap stroom die de man erop had staan.
Beentje er zowat af gerukt, badend in zweet.
Ipv dierenarts diertje af te laten maken heeft die eikel veulentje in de bestelbus gezet en naar de noodslachting gebracht.
Bracht die banketstaaf later ook nog stukje vlees.
Duidelijk gemaakt dat ie het mee kon nemen.
Happinez schreef:Duopenotti , dat is ook heel lastig.
Ik heb permanentkabel en heb maar gemiddeld met de hoogte van de draden.
Zo zit de onderste op max. 15 cm van de grond maar kan ook om sommige plekken 10 cm zijn en dan heb ik de andere draden daarboven er weer op afgestemd zodat de afstanden wel goed bleven.
Maar goed, ik had toch 2 reetjes in de weide vorige week.
Kropen toch tussen de draden door.. vraag me niet hoe maar ze deden het.
De wei in en de weide uit.
Bij mijn paddock ben ik nog aan het overdenken hoe ik dat ga doen.
Daar staan allemaal houtwallen rondom.
Happinez schreef:Duopenotti , dat is ook heel lastig.
Ik heb permanentkabel en heb maar gemiddeld met de hoogte van de draden.
Zo zit de onderste op max. 15 cm van de grond maar kan ook om sommige plekken 10 cm zijn en dan heb ik de andere draden daarboven er weer op afgestemd zodat de afstanden wel goed bleven.
Maar goed, ik had toch 2 reetjes in de weide vorige week.
Kropen toch tussen de draden door.. vraag me niet hoe maar ze deden het.
De wei in en de weide uit.
Bij mijn paddock ben ik nog aan het overdenken hoe ik dat ga doen.
Daar staan allemaal houtwallen rondom.
Onali schreef:Zolang deze wolf zich voedt met bosdiertjes mag hij zijn gang gaan.
Huertecilla schreef:Hoe dichter bevolkt een gebied hoe groter het conflict. Daar is GEEN oplossing voor en nog minder een duurzame want wolven zijn mobiel. Afschieten van dieren creeert ruimte en die wordt opgevuld. Daar is met vossen ruimschoots ervaring mee opgedaan, wolven zijn hiermee niet
Wintu schreef:Happinez schreef:Nou moet bekennen dat het 2e reetje de wei uit wel wat lastiger vond, maar uiteindelijk zijn weg wel gevonden heeft.
Heb je al zichtmeldingen vlakbij? Of heeft de snelweg wat dat betreft een positieve invloed.
SusanH schreef:Plezierjacht. Ik kan er niet tegen als die term gebezigd wordt. Ja de wolven voeden zich ook met wild. En ja jacht voor een gezonde wildstand is ook dan nog steeds nodig, oa voor onze veiligheid om het aantal aanrijdingen met wild te voorkomen. Vooral reeën en zwijnen zijn er teveel. Dat kan de wolf niet alleen. Dus daarom jacht. Niet voor het plezier, maar omdat dit nodig is.
SusanH schreef:Wolven afschieten schijnt nog wel een ding te zijn. Door de hechte familiebanden kan de familie uit elkaar vallen, krijg je zwervende wolven en juist die zwervers vallen met name vee aan. Dat vertelde de ecoloog die bij Nadia was. Hij had heel veel onderzoek gedaan, ook in andere landen.
Mizora schreef:Plezierjacht is op leeuwen en bedreigde dieren, niet op wild met een overpopulatie.
Loretta schreef:Maar dierenrecht activisten noemen graag iedere vorm van jacht plezierjacht. Gewoon omdat ze totaal geen verstand hebben van de realiteit.
Hun idee was dan ook dat de wolf elke vorm van jacht overbodig zal maken. De wolf is nog niet eens goed en wel gesetteld en de praktijk haalt nu dat idee al in.