Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:48

Het is een overweging geweest. Zelf had ik er niet bij kunnen zijn. Al kon dat wel dan was het verhaal anders. Daarbij was er niets tot nauwelijks onderhandelruimte in mijn geval. Dat heb ik hier al vaker uitgelegd. Ze wilden niks. Ik had hem kunnen laten staan, maar ik zat ook aan een aanbetaling vast. Het liep niet. Ik heb het zo besloten en ik ben niet zo handig in onder druk over grote dingen beslissen. Daarbij heb ik ook nog een flinke griep. Maar ik vind een aantal reacties echt niet kunnen. Ik durf op bokt open te zijn. Veel mensen durven dat niet doordat mensen hier hun mening door proberen te drukken. Stop daar gewoon mee. Keuringen zijn niet zaligmakend.

En mijn geval liep niet volgens het boekje. Ik raakte ervan uit balans. Ook daar ben ik eerlijk over. Ik zie heus wel hoe het anders kon. Maar dan had ik geen paard gehad. Vandaar ook dat ik eerder ermee gestopt was.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-22 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:49

Evamarie schreef:
Hopelijk respecteren jullie mijn mening. Morgen haal ik hem op.
Ik vind een keuring niet altijd nodig eerlijk gezegd. Soms zie je niet alles op een foto.

Wát een rollercoaster! Absoluut is niet alles zichtbaar met een keuring, maar de kans om dingen te missen is met een goede keuring een heel stuk kleiner dan dat je zaken mist als je geheel niet keurt. :7 Daarnaast kun je, mocht het achteraf nodig blijken, geen enkel beroep meer doen op verkoper mocht er onverhoopt een gebrek naar boven komen, je hebt immers niet aan je onderzoeksplicht voldaan.

Als ik tussen de regels door heb gelezen heb je voor de volle, flinke prijs een ongekeurd dier gekocht die je één keer slecht hebt bezichtigd en nauwelijks hebt gereden. Ik zou het niet aandurven. Jij wel. Het is jouw geld. :o
Ik hoop dan ook dat alle onderbuikgevoelens die iedere andere Bokker hier bij het verhaal heeft gekregen onterecht blijken en dat je er een super leuk en gezond dier aan hebt.

Wat wordt zijn naam nu?? *\o/*
Laatst bijgewerkt door StalDiefdijk op 07-01-22 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:51

Nee, maar je haar wel veel informatie uit de keuring.
Maar als de verkopers sowieso opdringerig zijn en niks willen, was ik helemaal geen overeenkomst aangegaan.

Ik hoop niet dat je er de vraagprijs voor betaald.

Maar veel plezier met je paard en hopelijk gaat het allemaal goed.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:54

StalDiefdijk schreef:
Evamarie schreef:
Hopelijk respecteren jullie mijn mening. Morgen haal ik hem op.
Ik vind een keuring niet altijd nodig eerlijk gezegd. Soms zie je niet alles op een foto.

Wát een rollercoaster! Absoluut is niet alles zichtbaar met een keuring, maar de kans om dingen te missen is met een goede keuring een heel stuk kleiner dan dat je zaken mist als je geheel niet keurt. :7 Daarnaast kun je, mocht het achteraf nodig blijken, geen enkel beroep meer doen op verkoper mocht er onverhoopt een gebrek naar boven komen, je hebt immers niet aan je onderzoeksplicht voldaan.

Als ik tussen de regels door heb gelezen heb je voor de volle, flinke prijs een ongekeurd dier gekocht die je één keer slecht hebt bezichtigd en nauwelijks hebt gereden. Ik zou het niet aandurven. Jij wel. Het is jouw geld. :o
Ik hoop dan ook dat alle onderbuikgevoelens die iedere andere Bokker hier bij het verhaal heeft gekregen onterecht blijken en dat je er een super leuk en gezond dier aan hebt. Wat wordt zijn naam nu?? *\o/*

Jij zou als handelaar toch moeten weten dat een keuring niet verplicht is om te voldoen aan je onderzoekplicht!

JIJ (de verkoper) dient alles te vertellen wat je weet op eerste vraag van de potentiële koper.

DAT is de wet maar omdat er meer onbetrouwbare dan eerlijke verkopende partijen zijn, ontstaat het beeld dat je zonder keuring door een arts geen enkel recht meer hebt.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:57

Hoe kom je erbij dat ik een handelaar ben?!? Altijd die bout reacties van jou..... -O-

Alle paarden die ik heb gefokt en verkocht zijn nog steeds gezond. De enige die niet gezond is, blijft hier staan als grasmaaier. Wat je ook wil insinueren, het is echt bullshit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:59

Ik kan niet alles op bokt zetten, maar dat kan dus niet. Bij dit paard is gekocht, gekocht. Dan wil je niet een hoop gedoe achteraf of dingen verhalen. Zo zit ik ook niet in elkaar. Er zijn echt meer mensen zoals ik die kopen zonder keuren. En er zijn ook veel meer paarden met een aparte verkooptekst. Het zit er vol mee. Je moet ergens ook mazzel hebben.

Je beschrijving is kort door de bocht, maar oké.

Ik hoop het ook dankje!

Dat weet ik niet.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:02

Evamarie schreef:
Plus als je zoiets zegt moet je wel met een goede onderbouwing komen, vind dit erg jammer van je.

Dat je hem niet RX laat keuren kan ik mij in vinden, maar ook niet klinisch is gewoon dom. Mocht er toch iets zijn, dan heb jij niet aan je onderzoeksplicht voldaan. Genoeg ervaringen van Bokkers waarbij het mis is gegaan omdat ze ook niet klinisch lieten keuren.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ik hoop oprecht dat hij gezond is en je veel plezier met hem gaat hebben. Succes morgen!
Laatst bijgewerkt door suffie op 07-01-22 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:02

Ik wilde net hetzelfde als ikke typen. Ook zonder keuring kun je aan je onderzoeksverplichting voldoen. Daarmee vind ook ik dit een onverstandige keuze.

Ik gun Evarmarie van harte alle geluk van de wereld met haar nieuwe pony. Veel bokkers snappen er niks van, ik ook niet. Maar helaas is zij niet de enige die op deze manier een paard aanschaft. Het gebeurt bijv. erg vaak bij diverse handelaren, meestal dan wel in de wat lagere prijsklasse. Zoals zo vaak gezegd wordt, er hoeft er maar 1 te zijn he....
Nogmaals, ik hoop van harte dat het op alle fronten een passende match blijkt te zijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:04

Denk dat men t goed bedoelt .

Wat vooral jammer was, dat de verkopers je niet fatsoenlijk hebben laten kijken en rijden. T is bijna alsof je blij mocht zijn, dat je even langs mocht komen .

Wens je veel plezier met je nieuwe paard.

suffie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:06

Nog 1 vraag Evamarie, hij is toch wel PSSM/Panel getest?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:07

Wanneer dan ? En zo ja, dan is de uitslag er nog niet.

Behalve als hij ooit al getest is.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:09

Getup schreef:
Wanneer dan ? En zo ja, dan is de uitslag er nog niet.

Behalve als hij ooit al getest is.

Ik hoop een keer in de 5 jaar die hij nu oud is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:10

Earth schreef:
_Lorette_ schreef:
Is het een prijs waarvoor je de gok durft te nemen? Mijn moeder heeft wel eens 's nachts een paard gekocht, ongezien en zonder keuring. Maar ons duurste paard ooit was 5.000 euro en die was wel gekeurd.

Het paard stond voor €9500 te koop dus dat vind ik geen prijs om een gok te nemen. Vooral vanwege het vage verhaal en de manier waarop het contact verloopt...

Zo ver ik weet heeft ze niks gevoeld en ook niet gereden if niet in de bak
Pees blessure kun je scannen.

Maar klinisch al,is het alleen maar om te horen of zijn longen, hart en luchtpijp okay zijn.

Ik heb niet zo’n zin om te onderbouwen waarom ik vroeg of je borderliner bent….
Ik ken er genoeg en zij hebben ook allemaal van die periodes dat ze zo reageren als jij.

Lees eens al je posten terug….je piept dat een rontgen te duur is…maar 9500€ betalen is voor jou een broodje.
Ik vind het heeel veel,geld
Laatst bijgewerkt door tita op 07-01-22 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:14

suffie schreef:

Zijn ouders zijn negatief. Deze test had ik graag willen doen als de keuring door ging.

@tita ik zet je in de foei. Je reacties slaan echt nergens op. Jij probeerd alleen maar het vuur op te stoken. Jammer.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:16

Je kan die test natuurlijk alsnog doen, niets houdt je tegen het is immers je paard nu ;)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:17

Ik ben stille meelezer maar kan het niet laten toch eens te reageren.
WAT een naïeve beslissing zeg Evamarie… het hele verhaal om dat paard stinkt := :o .
verkopers hebben dit topic gewoon mee gelezen neem ik aan, was hier al wel duidelijk dat jij gevoelig zou zijn voor druk met ‘er zijn veel andere geïnteresseerden’ etc en daar hebben zij goed gebruik van gemaakt.

Ik hoop oprecht voor je dat hij niks mankeert. Maar vind het verhaal errond wat te gek en teveel gepush vanuit de verkoper.

Ik heb trouwens tijdens mijn zoektocht(en) ook twee x zelfde soort verkopers gehad. Mooie verhaaltjes, maar toch pushen om snel te verkopen.
Beiden waren bij de klinische keuring al slecht. Eentje met heeel veel ruis op het hart en de ander RV erg mank op de buigproef. En dat was helemaal niet zichtbaar tijdens het proefrijden. Wat ik dan nog wel gedaan heb en jij niet…
Laatst bijgewerkt door Noblesse_ op 07-01-22 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:18

Evamarie schreef:
suffie schreef:

Zijn ouders zijn negatief. Deze test had ik graag willen doen als de keuring door ging.

@tita ik zet je in de foei. Je reacties slaan echt nergens op. Jij probeerd alleen maar het vuur op te stoken. Jammer.

Met laatste reactie is niks mis. Maar gaat de keuring nou niet door vanwege de kosten dan? Wat is jouw gedachten erachter?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:22

Volgens mij heeft ze al betaald om de kopers die met de trailer zouden komen geen kans meer te geven. In principe was het dus toch al onomkeerbaar en daarom hecht ze nu geen waarde meer aan een keuring.

Heb ik dat juist begrepen Evamarie?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:24

Voor zover ik begrijp was er een aanbetaling. Die had ze waarschijnlijk kwijt geweest als ze hem alsnog niet nam na een slechte keuring.
Maar dat had dan een klein verlies geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:28

Noblesse_ schreef:
Ik ben stille meelezer maar kan het niet laten toch eens te reageren.
WAT een naïeve beslissing zeg Evamarie… het hele verhaal om dat paard stinkt := :o .
verkopers hebben dit topic gewoon mee gelezen neem ik aan, was hier al wel duidelijk dat jij gevoelig zou zijn voor druk met ‘er zijn veel andere geïnteresseerden’ etc en daar hebben zij goed gebruik van gemaakt.

Ik hoop oprecht voor je dat hij niks mankeert. Maar vind het verhaal errond wat te gek en teveel gepush vanuit de verkoper.

Er is wel een bokker geweest die dit paard kent. Daar heb ik info vandaan. De verkopers zelf hebben mij niet benaderd om te zeggen dat er iemand met trailer zou komen hoor. Zo is het niet gegaan. Uiteraard kan ik niet alles hier delen.

Oordelen is makkelijk. Ik zet hier zoveel mogelijk alles netjes neer en kan niet alles delen. Er staat nergens dat er iets mis is met het paard of dat ik daar twijfels over heb. Nu wordt dat wel zo een beetje ingevuld. Dat vind ik jammer. Paard liep en voelde prima. Heb ook alles nagevoeld, heb er ook een stukje mee gereden. Hij was iets fris (maar dat is normaal en geen mankement) Dat heb ik jullie uitgelegd. Het hoe en wat heb ik uitgelegd.

Normaal gesproken had ik echt gezegd:...puntje. in dit paard met je geld. Dan was ik er ook niet aan blijven kleven.

Toch ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik vind hem geweldig <3 Om die reden heb ik mijn normen, waarden, principes en al dat andere opzij gezet, met pijn in mijn buik...De mensen krijg ik toch niet mee en het paard wel.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:36

Ja want een bokker die het paard toevallig kent weet hoe het er klinisch en RX aan toe is :+
Een klinische keuring kost geen drol. Dan wist je tenminste iéts. Snap echt niet waarom je zo ongeduldig en impulsief bent en niet meer kon wachten tot donderdag. Aanbetaling was al gedaan dus hij was toch al voor jou gereserveerd.

Veel succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:38

Noblesse_ schreef:
Ja want een bokker die het paard toevallig kent weet hoe het er klinisch en RX aan toe is :+
Een klinische keuring kost geen drol. Dan wist je tenminste iéts. Snap echt niet waarom je zo ongeduldig en impulsief bent en niet meer kon wachten tot donderdag. Aanbetaling was al gedaan dus hij was toch al voor jou gereserveerd.

Veel succes ermee.

Ja en klinisch en RK zegt ook echt alles. Daar heb je een echte garantie bon mee :+

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:40

Geen garantiebon nee. Maar zoals hier in het topic al vaak bleek: er kunnen heel veel gebreken mee gevonden worden.

Maar ik had al lang door dat je uiteindelijk wel een excuus of reden zou vinden om hem ongekeurd op te halen. :evaw:

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:43

Earth schreef:
Earth schreef:
Heeft iemand ervaring met Meerveld Horses?

Oh nee laat maar zitten, ik ben benieuwd naar een andere ervaring, namelijk met Het bonte stalletje?

Hele goede
Deze 3 jarige toen voor mijn 1,5 jarige dochter gekocht

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:44

Noblesse_ schreef:
Geen garantiebon nee. Maar zoals hier in het topic al vaak bleek: er kunnen heel veel gebreken mee gevonden worden.

Maar ik had al lang door dat je uiteindelijk wel een excuus of reden zou vinden om hem ongekeurd op te halen. :evaw:

Wat jij wil :evaw: