Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Dat ze zijn uitgezet is nog geen bewijs voor geleverd. Ik geloof daar zelf niet in. Dat bijvoeren, dat is sec gezien geen bijvoeren. Er zijn plekken idd waar verkeersslachtoffers neer worden gelegd. Dat gebeurde ook al voor er wolven waren. De natuur ruimt dit op.
SusanH schreef:Dat ze zijn uitgezet is nog geen bewijs voor geleverd. Ik geloof daar zelf niet in. Dat bijvoeren, dat is sec gezien geen bijvoeren. Er zijn plekken idd waar verkeersslachtoffers neer worden gelegd. Dat gebeurde ook al voor er wolven waren. De natuur ruimt dit op.
Rizette schreef:SusanH schreef:Dat ze zijn uitgezet is nog geen bewijs voor geleverd. Ik geloof daar zelf niet in. Dat bijvoeren, dat is sec gezien geen bijvoeren. Er zijn plekken idd waar verkeersslachtoffers neer worden gelegd. Dat gebeurde ook al voor er wolven waren. De natuur ruimt dit op.
Ik heb het niet over Nederland dat ze uitgezet zijn, althans daar zijn geen officiele stukken van dat ze in Nederland gevangen zijn en opnieuw op een andere plek uitgezet zijn, daar zijn wel officiele stukken van. Denk aan oa de slapende tuinwolf. Dan hebben we het over wat boven tafel gebeurt. Maar ze zijn gefokt in gevangenschap en weer uitgezet binnen Europa. Vraag me niet precies over hoe en wat maar mocht het je interesseren is daar wel achter te komen. Het geheel is in de jaren 70 al in de wet voorbereid. Rewilding is heel systematisch en wordt bij voorbaat geheel dichtgetimmerd in de wet.
Huertecilla schreef:Beetje laat niet om dat nu te roepen?!
De wolven zaten er al meer dan 30 jaar aan te komen en de eerste was wanneer ook weer al gesignaleerd?
Dat de paardenwereld zelf niet heeft oplet, zelf heeft gekozen om paarden dit totaal NIET onvooziene risico te laten lopen is geen reden om strafbaar gedrag te gaan ´promoten´.
tamary schreef:Kleine aantekening, kijkende naar de russische onderzoeken is de populatie groei van de wolf bij redelijk tot zat voedsel 30-47% per jaar. Geen uitzetten of fokken nodig dus om die grote groei-aantallen te verklaren.
hahahatsjoe schreef:Wintu denk je nu echt dat een wei naast huis helpt ? Wolven lopen ook gewoon in de bebouwde kom.
Wintu schreef:hahahatsjoe schreef:Wintu denk je nu echt dat een wei naast huis helpt ? Wolven lopen ook gewoon in de bebouwde kom.
Ja, ik denk dat dat voor overdag een hele verbetering is om ze op een plek te hebben waar volk loopt.
En masse in de dorpen heb je ze hier nog niet lopen.
Niks doen is immers ook geen alternatief
Popstra schreef:Net nog een foto vanuit Schaarsbergen op fb voorbij zien komen van iemand die oog in oog met een wolf stond en gewoon op zn dooie gemak een foto kon maken.
Echt niet normaal die dieren dagelijks gespot worden!!
Men is helemaal in de gloria bij het zien van een wolf...
Benieuwd of ze dat over 10 jaar nog zijn.
tienus63 schreef:Ik was vanochtend bij een Leon fokker, bij hem wordt de wolf (wolven) steeds frequenter gesignaleerd. Vooralsnog lijken het voorbij trekkende exemplaren te zijn geweest.
Maar die heeft de koppel merries en veulens alleen nog maar bij daglicht buiten én als hij zelf thuis is.
Het kost veel extra tijd en welzijn dat de paarden veel meer gedwongen op stal staan.
We hadden het ook over de wolfwerende afrastering.
Ik vind de onderste draden ook doodeng en de goden verzoeken met veulens van grote rassen.
Ik zei al dat wij momenteel geen paard meer aan huis hebben staan en dat ik het heerlijk rustig vind. Geen stress om ze voor schemer binnen te moeten zetten.
Ik mis het hebben van een paard bij huis.
Maar ik weet niet of ik nog weer eigen fokmerries thuis wil hebben.
Rijden doen we niet meer.
Qua locatie zitten wij ideaal, hoewel we geen rijbak meer hebben, vrijwel direct gelegen aan groot bos.
Dan kan ik wel twee pensioen paarden hier hebben, heb ik daar de zorgen over.