Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oza04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:41

*\o/* *\o/*
Ik mag met blijdschap vertellen dat ons paard goed door de keuring is gekomen en ik vanaf vandaag eigenaar ben van Miss Mayline (officieel Misstopia)!!! *\%/* *\%/*

Vandaag gekeurd en meteen mee naar huis genomen. Ze heeft zich voorbeeeeldig gedragen met de rit terug. Thuis even in de longeerbak en in de kleine binnenbak gelopen en dat deed ze ook al super.

Benieuwd wat te toekomst ons brengt <3

Jullie kunnen ons volgen op instagram: Kwpn.mayline

Afbeelding

Afbeelding

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:55

Gefeliciteerd Oza04!!

Bij mij zit er ook wat schot in. Mijn 3,5 jarige wordt volgende week gekeurd, na een week te koop gestaan te hebben. De eerste geïnteresseerden zochten een paard om mee op wedstrijden te gaan. Hun huidige paard was daar niet geschikt voor.
Dacht dat ze dan wel wat konden rijden, en ik had in de advertentie gezet dat hij braaf is, en je geen handige ruiter hoeft te zijn. Maar de balans was alleen nog in de teugels te vinden helaas.
Dus mijn paard is wel geschikt voor beginners, maar dat wíl ik hem gewoon niet aandoen als jonkie. 2de kijker had gelijk een hele fijne klik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:24

Ik lees hier ook (weer) mee.

Al langer de twijfel over of mijn pony en ik een match zijn. Maar nu gaat verkoop steeds vaker door mijn hoofd.
Hij is super lief, maar heeft onder het zadel echt iemand nodig die hem vertrouwen geeft en op de een of andere manier lukt mij dat niet. Ben mijn oude Fjord gewend en dat is deze pony zeker niet. :Y)
Lees op de vorige pagina's dan ook van alles over 'niet voor de onzekere ruiter'. Maar dat is bij deze wel zo, hij moet weten waar hij aan toe is en een afwachtende houding helpt hem niet verder.

Maar goed, ik ben dus ook heel rustig aan het rondkijken naar wat ik dan wel zou willen in een paard/pony. Eigenlijk zoek ik gewoon heel simpel en braaf.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:29

Unicornetto schreef:

Al langer de twijfel over of mijn pony en ik een match zijn. Maar nu gaat verkoop steeds vaker door mijn hoofd.
Hij is super lief, maar heeft onder het zadel echt iemand nodig die hem vertrouwen geeft en op de een of andere manier lukt mij dat niet. Ben mijn oude Fjord gewend en dat is deze pony zeker niet. :Y)
Lees op de vorige pagina's dan ook van alles over 'niet voor de onzekere ruiter'. Maar dat is bij deze wel zo, hij moet weten waar hij aan toe is en een afwachtende houding helpt hem niet verder.

Maar goed, ik ben dus ook heel rustig aan het rondkijken naar wat ik dan wel zou willen in een paard/pony. Eigenlijk zoek ik gewoon heel simpel en braaf.

Ik vind jouw pony zo vreselijk reteknap! Is alles weer helemaal goed gekomen na de griffelbeen operatie en de "vage" klachten die daaruit waren ontstaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:43

BloemBloem schreef:
Unicornetto schreef:

Kom
Ik vind jouw pony zo vreselijk reteknap! Is alles weer helemaal goed gekomen na de griffelbeen operatie en de "vage" klachten die daaruit waren ontstaan?

Ah dankje!

Ja, eigenlijk heel stom, maar het kwam door mokplekjes die hij had gekregen door het verband. Deze waren veel groter geworden en dat deed hem pijn. Plekken zijn weg en hij loopt als vanouds!
Alle foto's en echo's waren top gelukkig!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:02

Gefeliciteerd Oza, een tuiger?

Equipro, dat klinkt positief..hopelijk gaat de verkoop door aan die mensen waar er een goede klik mee is.

Unicornetto: is het nog een jonge pony? soms hebben paarden iemand nodig (een zekere ervaren ruiter) die ze een goede basis kan geven.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:03

Gefeliciteerd Oza!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 10:57

Elisa2 schreef:

Equipro, dat klinkt positief..hopelijk gaat de verkoop door aan die mensen waar er een goede klik mee is.

Unicornetto: is het nog een jonge pony? soms hebben paarden iemand nodig (een zekere ervaren ruiter) die ze een goede basis kan geven.

Ja hij is nu 5, vanaf het begin hebben we rustig aangedaan. Hij is nu goed doorgereden en bevestigd. Degene die me met hem hielp rijdt er ook zo mee weg inderdaad. Zij is duidelijk maar rustig.
Ik ga vooral zitten afwachten en dat werkt niet. Maar ik krijg het er ook niet uit bij mezelf in combinatie met hem helaas.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:00

Veel paarden gaan hun eigen ding doen bij een afwachtende ruiter. Hij wordt er kennelijk onzeker van maar je hebt ze ook die ondeugend gaan worden. Hoe was dat dan met de Fjord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:03

Elisa2 schreef:
Veel paarden gaan hun eigen ding doen bij een afwachtende ruiter. Hij wordt er kennelijk onzeker van maar je hebt ze ook die ondeugend gaan worden. Hoe was dat dan met de Fjord?

Bij de Fjord heb ik dit nooit gehad. Die was ook niet altijd braaf, maar daar durfde ik gewoon aan te rijden. Heb daar ook echt elke discipline mee gereden en nooit dit gevoel gehad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:13

Ah oke duidelijk! Dan is het onzeker op onzeker waarschijnlijk wat de boel versterkt.

In dat geval denk ik dat verkoop geen slechte gedachte is, jullie doen het beide waarschijnlijk beter met een ander type mens/ paard.

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:50

Elisa2 schreef:

Dankjewel!!

Yess een echte tuiger

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 12:11

Oza04 schreef:
Elisa2 schreef:

Dankjewel!!

Yess een echte tuiger

Dan is het leven ruiger :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 13:06

Haha dat zeggen ze ja, leuk hoor! Als rijpaard, menpaard of in het tuig?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:08

Wat een mooie merrie Oza! Hoe oud is ze? Wel een gewaagde keuze, een tuiger om je springambities mee waar te maken :D . Heeft ze al springervaring?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:20

Er zitten juist best veel springtuigers tussen :p zijn nooit technisch ofc maar heb al meer dan genoeg gezien die én heel fanatiek én heel sterk waren.

Deze merrie is wel een projectje dacht ik? Is mij tijdje terug opgevallen op mp, gaaf paard dat wel <3

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:07

Elisa2 schreef:

Rijpaard!
Doel is om haar eerst wat zekerder te maken aan de hand en ohz en dan hopelijk wedstrijden te gaan starten. In iedergeval dressuren en gaan ook een poging doen tot springen :j

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:10

Eef_Bam schreef:
Wat een mooie merrie Oza! Hoe oud is ze? Wel een gewaagde keuze, een tuiger om je springambities mee waar te maken :D . Heeft ze al springervaring?

Haha jaaa ik weet het :')
Ze is 6!
Stond ook niet op de planning, maar was echt in 1 opslag verliefd. Had zo moeten zijn. We gaan kijken of ze het springen goed gaat oppakken, in de wei maakte ze in iedergeval al hoge sprongen, dus aan kracht zal het niet gaan liggen _O-
Ervaring heeft ze niet echt, wel een keer een cavaletti gedaan, maar de oude eigenaresse was wat onzeker waardoor ze een beetje gehobbelt is en niet echt opgeleid ohz.

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:15

Fly_high schreef:
Er zitten juist best veel springtuigers tussen :p zijn nooit technisch ofc maar heb al meer dan genoeg gezien die én heel fanatiek én heel sterk waren.

Deze merrie is wel een projectje dacht ik? Is mij tijdje terug opgevallen op mp, gaaf paard dat wel <3

Jaaa klopt!
Ze kan af en toe wat spanning opbouwen zoals de oude eigenaresse mij vertelde. Heb er tot nu toe nog niet veel van gemerkt gelukkig _/-\o_

Eigenaresse was zelf ook niet zo zeker en met een paard wat echt mega onzeker is en alles gek vind is dat niet echt een match helaas.

Ze was enorm blij dat ze toen we kwamen kijken bij mij zo vertrouwd en kalm was. Bevestigde voor haar dat t een goeie keuze was om haar te verkopen en ze was dan ook heeel blij dat wij met haar verder wilde gaan.

Gister al een rondje door de kleine binnenbaan gelopen aan de hand en vandaag over het erf en in de grote binnenbak. Had even een hoofdstelletje in gedaan en zadel op. Kijken hoe dat zat en of ze spanning kreeg, maar die doos vond de spiegels gekker dan wat anders haha.

Dus heb maar besloten dat ik morgen samen met mijn instructrice een 1e poging 'rijden' ga doen nadat ik dr even gelongeerd heb *\o/*

Zal alleen even stappen worden en misschien een paar pasjes draf. Maar ben al tevreden als we een redelijk rustig rondje de baan doorkomen!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:26

Klinkt als een goede match!

Ben benieuwd naar het vervolg. :-)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:36

Ik ben ook superbenieuwd naar het vervolg! Veel succes en plezier met haar!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:44

Elli99 schreef:
Zijn hier bokkers die het eerste paard waar ze zijn wezen kijken in de zoektocht gekocht hebben? Even benieuwd naar :o

Ga zondag kijken bij een paard die echt al mijn eisen aan tikt en dit is het eerste paard waar ik ga kijken maar tot nu toe ook de enige waarvan ik het waard vind om te kijken. Mijn omgeving zegt namelijk dat het beter is om vergelijkingsmateriaal te hebben, maar die vergelijken het kopen van een paard met het kopen van een auto :')

Ja, wij hebben 1,5 week terug een veulen gekocht na de eerste bezichtiging. Alles voelde goed en ze was precies wat we zochten. de klik was er ook direct. De twee andere veulens welke er stonden trokken ons totaal niet. Als het goed voelt merk je het snel genoeg.

Onze overleden merrie was ook de eerste en is na de keuring ook meegegaan. Ruim 18 fantastische jaren gehad.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:05

Elli99 schreef:
Zijn hier bokkers die het eerste paard waar ze zijn wezen kijken in de zoektocht gekocht hebben? Even benieuwd naar :o

Wij kopen meestal ook na eerste bezichtiging. Maar we gaan ook niet zomaar op iets kijken. We hebben er een paar gekocht van dezelfde fokker. Dan weet je dat het nooit een teleurstelling wordt.
En we kopen onbeleerd, dus dat scheelt ook natuurlijk.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:18

Precies, soms klopt het gewoon. Mijn eerste paard (heel lang geleden) was ik gelijk verkocht toen hij van de veewagen afkwam voor de manege/handel. Ik mocht hem die dag op buitenrit uitproberen en toen de manegehouder vroeg hoe hij buiten was, zei ik gelijk: dat zeg ik niet, wat moet hij kosten.

Mijn huidige paard was ook direct prijs na het zien van de advertentie en filmpjes. Ik was niet eens op zoek en heb er een mooie impulsaankoop van gemaakt. Net 7 mnd oud en toen een goede opfok regelen (pas in oktober!) gelukt was voor het bezichtigen, moest het wel heel raar lopen als ik hem niet zou kopen. Op die leeftijd stond hij er qua looks wel net een beetje banketstaaf bij, dus in de hoop dat hij alsnog mooi zou opdrogen toch de gok gewaagd. Karakter en beweging was gewoon correct en fijn. Absoluut geen spijt van die gok, want hij is vooralsnog nog mooier en leuker dan ik me op dat moment kon voorstellen. Nu nog ff afwachten of het nog steeds mijn beste gok en impulsaankoop ooit is na het beleren. Al denk ik dat dat ook wel goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 13:14

Oza04 schreef:
Elisa2 schreef:

Rijpaard!
Doel is om haar eerst wat zekerder te maken aan de hand en ohz en dan hopelijk wedstrijden te gaan starten. In iedergeval dressuren en gaan ook een poging doen tot springen :j

Gefeliciteerd! Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Jullie klinken inderdaad als een goede match!