Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:11

Evamarie schreef:
Hopelijk respecteren jullie mijn mening. Morgen haal ik hem op.
Ik vind een keuring niet altijd nodig eerlijk gezegd. Soms zie je niet alles op een foto.

Ik respecteer je mening, maar verwacht dan geen bijstand van bokkers als er toch wat mis mee blijkt ;) Ik vind het nogal eigenwijs en naïef...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:11

Evamarie

Ben jij borderliner :=

Jouw keuze jouw geld of is tie in prijs gezakt

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:14

@Tita ik vind je opmerking echt niet kunnen. Het was voor mij een rollercoaster aan emoties. Jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:18

Plus als je zoiets zegt moet je wel met een goede onderbouwing komen, vind dit erg jammer van je.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:18

Evamarie schreef:
Hopelijk respecteren jullie mijn mening. Morgen haal ik hem op.
Ik vind een keuring niet altijd nodig eerlijk gezegd. Soms zie je niet alles op een foto.

8)7

*stille meelezer die het niet meer kon laten om hierop te reageren..

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:20

veerle92 schreef:
8)7

*stille meelezer die het niet meer kon laten om hierop te reageren..

Nou inderdaad. Same here..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:20

Dan maar eigenwijs en naïef. Ik heb heel veel getwijfeld ook. Ook omdat het gewoon niet liep. Foto's zeggen niet alles. Mijn Fjord staat kraakhelder op alle foto's en die heeft toch echt een peesblessure gehad. Zoiets wil je weten en dat kan niet altijd. Je kunt geen garantie kopen.

Het is wat het is.

Ik wens jullie veel succes met de zoektocht verder.

En iedereen die mij wel geholpen heeft dankjewel.

En voor de andere: je kunt je mening niet altijd opdringen aan de ander. Blijf gewoon respectvol. Dat maakt de wereld veel leuker. :evaw:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:23

Jeetje Evamarie; wat een wending. En ja, ook met een keuring kan je dingen missen omdat je nou eenmaal niet het hele lichaam rontgent/scant, maar een klinische keuring lijkt me hier wel het minste...

En als je in dit topic al ziet hoeveel paarden er zijn afgekeurd zegt dat wel iets over hoe vaak mankementen wél uit een keuring komen.

Heb je hem uberhaubt wel eens op een (harde) volte laten draven? En dingen als alle benen afgevoeld etc?
Je komt impulsief en naief over. Hoeft geen probleem te zijn!
Maar hopelijk krijg je geen deksel op je neus :)
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 07-01-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:23

Is het een prijs waarvoor je de gok durft te nemen? Mijn moeder heeft wel eens 's nachts een paard gekocht, ongezien en zonder keuring. Maar ons duurste paard ooit was 5.000 euro en die was wel gekeurd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:24

Eva ik geloof weinig van het hele verhaal sorry als het wel waar is maar even 10000 op de plank gooien en niet weten waaraan geloof ik niet allemaal zo.

Daarnaast een acute blessure komt er wellicht niet uit maar chronisch wel. Jou omschrijving met je fjord lijkt me een Acute

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:24

Jammer Evamarie dat je er zo makkelijk over denkt. Zeker door het bijbehorende verhaal gaan bij mij de alarmbellen af. Ik hoop dat je er veel plezier mee zult beleven.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:25

_Lorette_ schreef:
Is het een prijs waarvoor je de gok durft te nemen? Mijn moeder heeft wel eens 's nachts een paard gekocht, ongezien en zonder keuring. Maar ons duurste paard ooit was 5.000 euro en die was wel gekeurd.

Het paard stond voor €9500 te koop dus dat vind ik geen prijs om een gok te nemen. Vooral vanwege het vage verhaal en de manier waarop het contact verloopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:26

Ach ja, is haar keuze toch.
Ze heeft tips genoeg gekregen hier in het topic maar iedereen beslist zelf wat ze er wel of niet mee doen, beetje kinderachtig dat sommige mensen hier zo gaan reageren, ze MOET niks he.

Evamarie, gefeliciteerd en hopelijk heel veel geluk met je nieuwe aanwinst *\o/*
Ben wel benieuwd naar een foto eigenlijk :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:28

De verkopende partij zal er iig blij mee zijn dat het zo eenvoudig gegaan is!

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:28

Evamarie schreef:
Dan maar eigenwijs en naïef. Ik heb heel veel getwijfeld ook. Ook omdat het gewoon niet liep. Foto's zeggen niet alles. Mijn Fjord staat kraakhelder op alle foto's en die heeft toch echt een peesblessure gehad. Zoiets wil je weten en dat kan niet altijd. Je kunt geen garantie kopen.

Het is wat het is.

Het is een (dure) gok en daar heb je recht op. Niet iedereen doet alles op dezelfde manier, zolang je er niemand kwaad mee doet hebben anderen dat te respecteren. Gefeliciteerd met de aankoop en hopelijk geen verrassingen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:29

Evamarie schreef:

Het is wat het is.

En voor de andere: je kunt je mening niet altijd opdringen aan de ander. Blijf gewoon respectvol. Dat maakt de wereld veel leuker. :evaw:

Ik snap het niet. Je had hem al aanbetaald, dus hij is sowieso van jou. Ook als bij de keuring bemerkingen naar boven komen, kun je nog steeds besluiten om hem toch te nemen. Alleen dan op basis van meer informatie. Dus waarom niet gewoon gewacht tot donderdag? Hier win je niets mee, je verliest alleen een kans op informatie.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:30

>;)

Ik snap niks van je gedachtegang en keuzes. Klinkt mij meer als een Penny account dit die aandacht wilt dan een volwassene die een aankoop wilt doen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:32

Ik zou zeggen, laat hem dan in ieder geval klinisch keuren. Dat zijn ook de kosten niet. Of gaan de verkopers een keuring niet afwachten en komen de andere kijkers morgen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:35

Ieder mag zijn mening hebben. Dring het niet op en blijf respectvol! Je mag het niet eens zijn. Maar een aantal reacties hier kunnen echt niet. :x Dat is pas onvolwassen. Daar houdt ik echt niet van en dan ga ik ook echt vertrekken hier.

Voor de leuke berichtjes en iedereen die het voor mij opneemt, bedankt! Dat hoop ik ook! *\o/*

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:36

Ik snap dit ook niet, vooral omwille van wat Lieser zegt. Daarbij op zo'n bedrag is het bedrag van een keuring toch niets? Sowieso een goed referentiepunt om te hebben als er later toch iets mee zou gebeuren of naar boven komt later. Stel hij heeft nu straalbeen klasse 2, over 2j mankt hij, je maakt foto's en het straalbeen is nog steeds klasse 2 of misschien 4, wel een verschil en nuttige info om te hebben... dus zelfs als hij goedgekeurd is, geen weggegooid geld in mijn ogen.

Nuja, ik heb het gevoel dat je hem hoe dan ook gekocht zou hebben dus dan haalt de mening van een professional erbij halen ook niet uit. Ik hoop van harte dat het goedkomt en je er een fijn paard aan hebt. Ik denk wel dat je zoektocht de meest atypische was die hier al voorbijgekomen is. :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:37

Klinisch keuren zou ik sowieso altijd doen. Bij een dergelijke aankoopsom ook op de foto's, in ieder geval de benen. Maar sowieso klinisch.

Ik hoop dat er niks geks Achterweg komt, laat je even weten hoe alles gaat, dat zou ik wel leuk vinden!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:37

Evamarie schreef:

Het is wat het is.

Wat is nou de reden dat je hem niet laat keuren? Weet je wat voor risico's daar aan zitten? Mocht hij over een maand toch kreupel zijn of in verzet komen, heb je geen poot om op te staan. En zit je met de gebakken peren en kunnen de kosten nog veel hoger worden.

Klinische keuring kost keer 100 a 150 euro. Dat kan er toch wel bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:39

Romy1234 schreef:
Ach ja, is haar keuze toch.
Ze heeft tips genoeg gekregen hier in het topic maar iedereen beslist zelf wat ze er wel of niet mee doen, beetje kinderachtig dat sommige mensen hier zo gaan reageren, ze MOET niks he.

Evamarie, gefeliciteerd en hopelijk heel veel geluk met je nieuwe aanwinst *\o/*
Ben wel benieuwd naar een foto eigenlijk :)

Dankje Romy! Superlief.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:41

Mensen proberen je te behoeden..

het verhaal bungelt aan alle kanten.. in 3 verschillende teksten (van jou, mp en bokt) staan allemaal verschillende verhalen..

Wil je veel plezier met hem wensen en hoop voor je dat je achteraf niet spijt gaat krijgen..

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:43

Ik denk dat iedereen het beste met je voor heeft en probeert je voor problemen te behoeden. Maar inderdaad, het is je eigen keuze en die moet gerespecteerd worden. Ook ik wens je heel veel plezier met je nieuwe aanwinst.