Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:23

ja helaas wel
Omdat de re-wilders en hun sprookjes geloofd worden.
En tegenwoordig een dier doodmaken zielig is.
Maar wat de wolf uitspookt is dan weer niet zielig

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:29

DuoPenotti schreef:
ja helaas wel

Nee, want die dieren doen we anders toch ook naar het slachthuis, zegt men dan. Nee, dan kan je beter door een wolf worden opgejaagd en met zoveel stress verscheurd worden en dan de hele nacht liggen creperen tot de da je een spuitje komt geven, veeeeeeel beter :roll:

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:33

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:
ja helaas wel

Nee, want die dieren doen we anders toch ook naar het slachthuis, zegt men dan. Nee, dan kan je beter door een wolf worden opgejaagd en met zoveel stress verscheurd worden en dan de hele nacht liggen creperen tot de da je een spuitje komt geven, veeeeeeel beter :roll:

zelfs langdurige gevolgen

https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2022/ ... e-gevolgen

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:35

DuoPenotti schreef:
ja dat fact of life is daar gewoon afschieten.
Daar kraait daar toch geen haan naar...

En verplaatsen, waarheen?
Die zompige grond blijft op dezelfde plek, die wolf heeft pootjes

En dat lost daar ook het probleem niet op. Dan komen er weer nieuwe. Of je moet een dierentuinhek om heel Nederland zetten.

En voor je mag afschieten moet je aantonen dat het dier een veedoder is. Al die tijd zit je dus net zo goed in de stress, want wanneer gaat welke wolf vee doden?

Dat punt van acceptatie zal toch vroeg of laat komen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:39

al die tijd? Vele doen het al bij de eerste voet in Nederland.
Maar we laten alles maar wandelen.
Van de week nog.

En ja het schieten zal niet ophouden als Duitsland en Belgie niets doen, dat klopt.
Maar door laten moorden, honderden dieren per 1 wolf is dan ook niet meer aan de orde. Plus alles wat er dan net zo goed bij komt.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:27

DuoPenotti schreef:
al die tijd? Vele doen het al bij de eerste voet in Nederland.
Maar we laten alles maar wandelen.
Van de week nog.

En ja het schieten zal niet ophouden als Duitsland en Belgie niets doen, dat klopt.
Maar door laten moorden, honderden dieren per 1 wolf is dan ook niet meer aan de orde. Plus alles wat er dan net zo goed bij komt.

Ah en jij weet wanneer er een wolf een pootje over de grens zet en op zoek gaat naar vee? Nee. Dus je zit net zo goed in de stress.

Is jouw oplossing op elke 50 meter een jager aan de grens 24/7?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:31

Schapenwol schreef:
DuoPenotti schreef:
ja dat fact of life is daar gewoon afschieten.
Daar kraait daar toch geen haan naar...

En verplaatsen, waarheen?
Die zompige grond blijft op dezelfde plek, die wolf heeft pootjes

En dat lost daar ook het probleem niet op. Dan komen er weer nieuwe. Of je moet een dierentuinhek om heel Nederland zetten.

En voor je mag afschieten moet je aantonen dat het dier een veedoder is. Al die tijd zit je dus net zo goed in de stress, want wanneer gaat welke wolf vee doden?

Dat punt van acceptatie zal toch vroeg of laat komen.

Op het moment dat veejagers geschoten gaan worden, ontstaat er een sterke selectie naar wolven die schuw zijn naar mensen en vee. De huidige wolven zijn regelmatig bijna tam te noemen, wat overigens versterkt wordt door wolfknuffelaars.

Dat punt van acceptatie gaat niet komen, wolven gaan toch weer afgeschoten worden als blijkt dat ze een te groot risico voor mensen vormen na meerdere dodelijke incidenten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:10

Huertecilla schreef:
Rizette schreef:
Heuertecilla .Hoeveel weken in het jaar ben jij nog in Nederland? Ik bedoel, hoeveel weken per jaar loop jij over Nederlandse bodem?

Wat heeft dat te maken met risico, kans? Die kan ik van hieruit ook berekenen.
Verder ben ik denk ik de enige hier op Bokt die doelgericht met wolven in het bos rondgelopen heeft, s´nacht te paard in mijn eentje op zoek naar roedels gereden heeft, wolven gevangen en gezenderd heeft.

Neem eens afstand van de angst.
Kijk naar motorrijders. Hoeveel er daarvan zijn. hoeveel kms die maken en hoeveel er door automobilisten ´vermoord´ worden.
Toch geen hysterie en fobie maar bewustzijn, zichtbaarheid, rijstijl.

Ja maar, die kíezen er zelf voor.
Paardhouders in NL ook; die wolf zat er al 30 jaar aan te komen.

Nogmaals; wolven zíjn een risico, dat risico kan beperkt worden, er ís een belangenconflict, probleemwolven kúnnen afgeschoten worden en tot slot; de wol (en de riscos ervan) zaten er al 30 jaar aan te komen, dus ruim voor de meerderheid hier zelf gekozen heeft voor paardhouden.

Verder ligt de oorzaak van de onredelijke angsten niet bij de wolf of de risicos maar bij het emotionele opkloppen.

Dat heeft niets met risico of angst te maken maar met het feit of je nog in staat bent in te schatten hoe het met de wolf in Nederland gaat. Het valt mij op dat de mensen die in Europa met wolven gewerkt hebben allemaal hun eigen problemen met die wolven hebben gehad soms zelf aanvallen van gasten enz. Maar die mensen hebben allemaal de wolven achter hele hoge hekken, ingegraven beton en rasters en veel stroom zitten en diezelfde mensen zeggen dan dat de wolven geen probleem zijn en denken dat dan ook nog wel eens in te kunnen schatten voor een land waar ze nog sporadisch komen of soms zelfs nooit geweest zijn. Wie zien dagelijks de aanvallen voorbij komen. Ik snap dat jij als je aan de wolf kunt verdienen een heel ander idee hebt over wolven. Dat is dan voor je eigen voordeel en die mensen zijn in Nederland ook allemaal voor de wolf. Denk aan Mekel , zijn pony die opgevreten is is geen probleem want hij kan verdienen aan het adviseren van anderen over hekwerken die hijzelf niet plaatst. Verneuk de massa grijp de kassa!

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:13

Je denkt serieus dat hij veel verdient met zijn baantje van wolvenconsulent van 2 dagen per week? :') En dat hij anders geen inkomsten meer heeft?

Come on.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:18

Mizora schreef:
Op het moment dat veejagers geschoten gaan worden, ontstaat er een sterke selectie naar wolven die schuw zijn naar mensen en vee. De huidige wolven zijn regelmatig bijna tam te noemen, wat overigens versterkt wordt door wolfknuffelaars.

Dat punt van acceptatie gaat niet komen, wolven gaan toch weer afgeschoten worden als blijkt dat ze een te groot risico voor mensen vormen na meerdere dodelijke incidenten.

Dat er een selectie ontstaat op wolven die geen vee jagen is absoluut niet zo, in de VS en Canada is daar niks van gebleken. Misschien moet je dit eens lezen:
https://www.science.org/content/article ... y-backfire

Bedoel je dat als er menselijke slachtoffers vallen (doden) dat 'ze' dan alle wolven in west-Europa gaan uitroeien, net zoals eerder in de geschiedenis?
Laatst bijgewerkt door Schapenwol op 24-05-23 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:24

Schapenwol schreef:
Je denkt serieus dat hij veel verdient met zijn baantje van wolvenconsulent van 2 dagen per week? :') En dat hij anders geen inkomsten meer heeft?

Come on.

Je bedenkt er wat bij. Ik zeg niet veel verdienen maar diegene die er aan verdient is voor, dat is wat ik zeg .Verdien jij er ook aan?

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:32

Rizette schreef:
Schapenwol schreef:

Come on.

Je bedenkt er wat bij. Ik zeg niet veel verdienen maar diegene die er aan verdient is voor, dat is wat ik zeg .Verdien jij er ook aan?

Wat een onbeschofte insinuatie... >;) jij moet eerst maar eens goed lezen wat ik schrijf in mijn posts in dit topic.

Wat beweer je nou eigenlijk? Dat die Mekel een mening verkondigt omdat 'ie er een matig, part time ambtenarensalarisje uithaalt? Ik vind dat een onlogische redenering.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:33

Rizette schreef:
Dat heeft niets met risico of angst te maken maar met het feit of je nog in staat bent in te schatten hoe het met de wolf in Nederland gaat. Het valt mij op dat de mensen die in Europa met wolven gewerkt hebben allemaal hun eigen problemen met die wolven hebben gehad soms zelf aanvallen van gasten enz. Maar die mensen hebben allemaal de wolven achter hele hoge hekken, ingegraven beton en rasters en veel stroom zitten en diezelfde mensen zeggen dan dat de wolven geen probleem zijn en denken dat dan ook nog wel eens in te kunnen schatten voor een land waar ze nog sporadisch komen of soms zelfs nooit geweest zijn. Wie zien dagelijks de aanvallen voorbij komen. Ik snap dat jij als je aan de wolf kunt verdienen een heel ander idee hebt over wolven. Dat is dan voor je eigen voordeel en die mensen zijn in Nederland ook allemaal voor de wolf. Denk aan Mekel , zijn pony die opgevreten is is geen probleem want hij kan verdienen aan het adviseren van anderen over hekwerken die hijzelf niet plaatst. Verneuk de massa grijp de kassa!

Precies dit. Gister zat er ook zo een type die in Duitsland een wolven opvang heeft.
Waar hij ook pups met de fles voed en nu lekker mee kan knuffelen. Nederlander met opvang in Duitsland achyer mwters hoge hekken afgelegen in groot bos gebied want in Nederland was daar geen ruimte voor...
Die ging wel even vertellen het in NL prima kan die wolven. 8)7

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:54

Onali schreef:
Was er al een beetje bang voor, maar er is dan ook echt (minstens) 1 gevestigd bij ons.

[ [url=m/LIMlQG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xZhKx9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voorlopig geen schapen ed dood of weg, dus wat dat betreft brave wolf.

wolven ogen nooit agressief, ze kijken eerst hoe de prooi reageert, actie - reactie. En voor zelfbehoud begint de wolf niet als eerste. Filmpjes gezien waar de wolf heel vriendelijk en vrolijk onderdanig doende een veel grotere waakhond aan de ketting benaderd. Waakhond heeft iets van.. owww die wil spelen, dus kijkt verbaast en wacht verder af, wolf komt dichterbij, waakhond laat dat toe want wolf is niet agressief, zelfs tegendeel, wolf is bij de kop van waakhond en in een flits grijpt ie hem vast, net achter zijn oor en begin te trekken, waakhond kan nix uithalen en stikt door zijn halsband die aan de strakgetrokken ketting vast zit.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 23:11

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 23:17

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 23:18

Popstra schreef:
Rizette schreef:

Precies dit. Gister zat er ook zo een type die in Duitsland een wolven opvang heeft.
Waar hij ook pups met de fles voed en nu lekker mee kan knuffelen. Nederlander met opvang in Duitsland achyer mwters hoge hekken afgelegen in groot bos gebied want in Nederland was daar geen ruimte voor...
Die ging wel even vertellen het in NL prima kan die wolven. 8)7

Ik denk dat ik weet over wie jij het hebt en hij raakte zelfs zijn wolven nog kwijt ook al stonden ze in de genoemde hekken.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 23:24

Wintu schreef:
amber15 schreef:

Waar gaat het over, ik ben gestopt met het zomaar aanklikken van afschuwelijke filmpjes.

Begrijpelijk ja. Wolf die schijnaanval doet op fotografen op de Hoge Veluwe.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 23:58

speurneusc schreef:
Onali schreef:
Was er al een beetje bang voor, maar er is dan ook echt (minstens) 1 gevestigd bij ons.

[ [url=m/LIMlQG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xZhKx9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voorlopig geen schapen ed dood of weg, dus wat dat betreft brave wolf.

wolven ogen nooit agressief, ze kijken eerst hoe de prooi reageert, actie - reactie. En voor zelfbehoud begint de wolf niet als eerste. Filmpjes gezien waar de wolf heel vriendelijk en vrolijk onderdanig doende een veel grotere waakhond aan de ketting benaderd. Waakhond heeft iets van.. owww die wil spelen, dus kijkt verbaast en wacht verder af, wolf komt dichterbij, waakhond laat dat toe want wolf is niet agressief, zelfs tegendeel, wolf is bij de kop van waakhond en in een flits grijpt ie hem vast, net achter zijn oor en begin te trekken, waakhond kan nix uithalen en stikt door zijn halsband die aan de strakgetrokken ketting vast zit.

Ik snap niet zo goed waar jij heen wilt met je verhaal :+

Ik zei brave wolf omdat er (nog) geen uitstapjes zijn gemaakt naar veedieren in de omgeving.
Heeft helemaal niks te maken met jouw voorbeeld.

Zolang deze wolf zich voedt met bosdiertjes mag hij zijn gang gaan.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 06:25

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 07:17

Dat het maar fout gaat. Ik kan niet wachten :j
Hoe eerder hoe liever.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 07:23

Het ergste vind ik, de wolf kun je dit niet aanrekenen. Dat is eigenlijk te vergelijken met een hond in de puberteit. Continu grenzen opzoeken. Als hij leert dat dit normaal is blijft hij mensen zo benaderen (en ws heeft hij dat al geleerd). De wolf die nu bij Amerongen loopt is in theorie nog op te voeden, dat je beter van mensen weg kan blijven. Maar er zullen altijd mensen zijn die voor ene foto toch proberen of dichter bij nog lukt. Of je zal er maar net met je loopse hond lopen, komt ie misschien toch even dichter bij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 07:25

Nee zeker is het de wolf niet aan te rekenen. Ook de aanvallen op vee niet.
Daarom moet de mens, waarvan je zou verwachten dat ze verstand hebben, in moeten grijpen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 08:04

SusanH schreef:
Het ergste vind ik, de wolf kun je dit niet aanrekenen. Dat is eigenlijk te vergelijken met een hond in de puberteit. Continu grenzen opzoeken. Als hij leert dat dit normaal is blijft hij mensen zo benaderen (en ws heeft hij dat al geleerd). De wolf die nu bij Amerongen loopt is in theorie nog op te voeden, dat je beter van mensen weg kan blijven. Maar er zullen altijd mensen zijn die voor ene foto toch proberen of dichter bij nog lukt. Of je zal er maar net met je loopse hond lopen, komt ie misschien toch even dichter bij.

Er is nog steeds niet bekend wat voor bloed al deze wolven hebben. Er is met wolven gefokt en er zijn wolven uitgezet. Wolven worden momenteel ook nog bijgevoerd want ze kunnen gewoon eten van de plekken waar bijv verkeersslachtoffers worden neergelegd. Herkennen binnen de kortste keren de caddy en de persoon die het brengt. Worden niet bejaagd dus hebben niets van de mens te vrezen. Wolven zijn niet bang en worden niet bang. Hooguit gaan ze ook mensen aanvallen. Of bedelen om voer. Wilde dieren worden tammer als ze iets bij mensen kunnen halen en als hun geen strobreed in de weg gelegd wordt. Bekend feit.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 08:04

DuoPenotti schreef:
Dat het maar fout gaat. Ik kan niet wachten :j
Hoe eerder hoe liever.

Daarop was mijn hoop ook gevestigd. Dat er dan ingegrepen gaat worden. Maar inmiddels (na een dodelijke aanval van een beer in Italië) weet ik dat dat dus niets gaat veranderen. De beer wordt beschermd en de onzin gaat rustig verder.

In Italië is middenin een dorp een hond die uitgelaten werd meegenomen door een wolf. De vrouw is ook gewon geraakt omdat ze haar hond wilde beschermen.

https://www.merkur.de/welt/hund-tot-ita ... 20verletzt.