Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DesireeK

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:54

maikeltje schreef:
Baxter schreef:
Hahaha... nou ik weet toevallig dat het paardje wat ze nu heeft haar eerste eigen paardje is... en nog een aantal voor haar zorg. en dat ze die niet weg zal doen...
Dus met de rekeningen valt het nog best mee... En wat dan nog? Dat is toch haar zaak??? Misschien heeft ze er wel alle tijd, geld en ruimte voor Lachen

En als dat zo is, dan is dat heel fijn. Maar mensen die hun pony doorverkopen omdat ze het zich niet kunnen permitteren om ze allemaal te houden zijn per defenitie slecht? Ook dit zijn echt pennyredeneringen Clown

Nee hoor ze zijn niet per defenitie slecht... Sommige mensen zouden gewoon eerst een beter na moet denken... Dan hoef je niet te eindige met een stal/weiland vol ponies...
Bedoel je met pennyredeneringen je eigen schrijven? Pling

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:01

maikeltje schreef:
Baxter schreef:
sorry hoor maikeltje... Maar ik vind het wel heel krom hoe jij reageerd....
Mijn paardje betekend voor mij net zoveel. Hij heeft mij uit een diep dal geholpen....
En de opmerking van "en als je paard ineens ongeneeselijk kreupel wordt" ja wat dan? Dan doe je voor dat paard wat het beste voor em is... Net als voor je kinderen... Alleen is het voor (wat de nederlandse wet betreft) dieren makkelijker om ze uit hun lijden te verlossen.. Kosten wat het kost wat mij betreft...

En over het feit dat mensen niet teveel willen betalen voor een ouder paard.... Pfffff is dat nou dierenliefde????

Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die hele goede redene hebben om hun paard te verkopen... Maar bij sommige vind ik het bullshit.... Dat mag je rustig weten...
Je koopt toch ook geen hond om em als die te oud wordt of te klein voor je blijft te verkopen???
Misschien zijn er zelfs wel mensen die zo over hun kinderen denken??????????

Maar wie zegt dat degene die dat schreef eerst haar paard 25 jaar laat worden en het daarna maar naar de slacht oid brengt omdat ze geen zin heeft nog kosten eraan te spenderen? Dat is een aanname van jullie en DAT vind ik kort door de bocht. Je veroordeelt iemand op een klein stukje tekst. Nou sorry hoor dat slaat nergens op.

Hahaha wat jij wil... Knipoog Maar er zijn mensen genoeg die zo met hun dieren omgaan... Ik veroodeel niemand op een klein stukje tekst. Ik geef alleen mijn mening en als er een persoon zich aangespoken voelt tja....

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:46

Relaxed schreef:
DaniPlonk schreef:

toen je um kocht, bedacht je bij jezelf toen niet dat je te groot voor um werd na zoveel tijd?

Als het aan jouw ligt is er dus geen handel en ook geen ponysport?! Koe Zou wat wezen als ieder kind maar meteen een paard moet kopen omdat ie er anders te groot voor wordt... Koe

Inderdaad ik wou net zeggen Clown

Je kunt ook iemand anders nog gunnen om plezier van jouw pony te hebben,
Niet iedereen kan zomaar op een groen beest,
er moeten ook ervaren leerpony's en paarden in de omloop zijn.
En het is dus niet zo dat een paard per definitie slechter terecht komt,
dan hij het bij jou had...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:19

Nee ik hou ontzettend veel van mijn paard en zou dat niet kunnen.

Ik verkoop mijn vriend of moeder toch ook niet voor een miljoen.

Nou zou ik mijn vriend al voor de helft verkopen ROFL (grapje)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:21

Ik zou dat wel doen denk ik, als ik weet dat ze goed terecht komen. 1 miljoen is niet niks namelijk Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:48

Jawel, voor minder ook wel. Haha!
Maar nu nog even niet. Lachen

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:53

Wat een comentaar op elkaar hier!!! niet iedereen is in staat meerdere paarden te houden, of heeft ouders die de kosten betalen..... Sommige mensen hebben dat geld gewoonweg niet!!!!
En laat iedereen in zijn waarde, ik ben nog geen verhalen van ongelukkige paarden of pony's tegengekomen in dit forum...
ALs iemand zijn paard of pony wil of moet verkopen zal diegene daar echt wel goed over nagedacht hebben en niet zijn dierbare maat aan de eerste de beste verkopen.
Ik herhaal het nog maar een keer, als er geen paarden verkocht worden dan kan ook niemand een meer een paard kopen!!!!
En ik zie het niet voor me...een kind van 6 op een paard van 1.65 omdat hij er anders uit gaat groeien....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:58

DaniPlonk schreef:
Monieck schreef:
Ja, ik wordt er toch een keer te groot voor en als hij iemand zoveel waard is krijgt hij het vast ook heel goed.

toen je um kocht, bedacht je bij jezelf toen niet dat je te groot voor um werd na zoveel tijd?

Lachen, wij kopen voor Gioya een A-pony. Moet ze daar tot het eind van haar leven mee rijden omdat hij niet weer verkocht mag worden? Tong uitsteken

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:01

Urielle schreef:
Lachen, wij kopen voor Gioya een A-pony. Moet ze daar tot het eind van haar leven mee rijden omdat hij niet weer verkocht mag worden? Tong uitsteken

Ja

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:07

Nu maar hopen dat Gioya niet te groot wordt Clown

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:08

Voor 1 miljoen zou ik mijn paard wel verkopen Haha! Het is niet niks zoveel geld en daar kun je heel wat leuke en goede dingen voor doen! Zoals een boerderij kopen en paarden en dieren opvangen die het minder getroffen hebben Haha!

Maar dan heb ik het puur over de eurie's. Gevoelsmatig zou 1 miljoen nog te weinig zijn bij wijze van spreke....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:10

Urielle schreef:

voor mij geen kwestie van moeten, ieder voor zich wat dat betreft. maar voor mij zou dat idd betekenen dat die pony zou blijven. redden we ( ik) dat financieel niet, dan nog geen pony voor het kind. wat als jouw dochtertje straks zó verknocht is aan die pony en hem niet weg wilt doen?
ga je dan doorzetten en toch een andere pony kopen omdat ze te groot is of kies je er dan toch voor om die pony te laten en je dochter daarmee te plezieren?
( dit niet als verwijt hoor, maar pure nieuwsgierigheid)

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:12

Ja zeker weten Ja

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:13

Nou ik neem toch aan dat je dit best in goed overleg met je kinderen kunt bespreken??? Hoe jong ook, ik vind dat een kind nooit te jong is om te leren dat maar niet zo alles kan zeg maar!
En dat kun je toch ook uitleggen aan je kind?!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:14

_rosita_ schreef:
Urielle schreef:

voor mij geen kwestie van moeten, ieder voor zich wat dat betreft. maar voor mij zou dat idd betekenen dat die pony zou blijven. redden we ( ik) dat financieel niet, dan nog geen pony voor het kind. wat als jouw dochtertje straks zó verknocht is aan die pony en hem niet weg wilt doen?
ga je dan doorzetten en toch een andere pony kopen omdat ze te groot is of kies je er dan toch voor om die pony te laten en je dochter daarmee te plezieren?
( dit niet als verwijt hoor, maar pure nieuwsgierigheid)

Dat soort dingen zijn vaak redelijk makkelijk op te lossen door eerst een nieuwe pony te kopen en pas daarna de te kleine pony te verkopen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:15

Onderschat de belevingswereld van een kind niet..
Die kunnen echt wel relativeren als je ze uitlegt dat de pony niet kan blijven!
En als je ze er goed op voorbereid,
zullen ze er heus geen trauma aan overhouden...

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:17

KarinvdM schreef:
quote]

Dat soort dingen zijn vaak redelijk makkelijk op te lossen door eerst een nieuwe pony te kopen en pas daarna de te kleine pony te verkopen.
[/quote]

Dat is idd ook een goeie Haha! Want dan zijn ze al verliefde op de nieuwe pony en dan kan je dr een verhaaltje van maken dat de andere pony ook nog aandacht wilt enzo en daarom een nieuw baasje nodig heeft Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:17

Mariek1983 schreef:
Nou ik neem toch aan dat je dit best in goed overleg met je kinderen kunt bespreken??? Hoe jong ook, ik vind dat een kind nooit te jong is om te leren dat maar niet zo alles kan zeg maar!

reageer je nu op mij?
je kan het een kind best uitleggen, maar ook al hadden mijn ouders mij van te voren uitgelegd dat olaf voor even was, tot ik te groot zou zijn, had ik woedend/ziedend/kapot van verdriet geweest als ze hem hadden verkocht. dat beest heeft 6 jaar met pensioen gestaan, ik kon er toen niet meer mee rijden, maar ik had er niet aan moeten denken dat ie toen afgedankt( in mijn ogen) zou worden en verkocht zou worden omdat ik ' er niets meer aan zou hebben' hij was mijn vriendje, mijn maatje. die had ik nooit verkocht willen zien worden.
ík zou een kind liever de omgedraaide wereld leren.. niet dat niet alles zo maar kan ( uitaard niet!) en het verkocht moet worden als je 'er niets meer aan hebt', maar dat je een dier die hard voor je heeft gewerkt, waarmee je een band hebt opgebouwd en waar je van houdt niet zomaar de deur wijst

oow....gadver! no way dat ik erin was getrapt dat olaf verkocht werd en er een andere pony zou komen. olaf was olaf, mijn maatje. dat zou een andere pony echt niet goedmaken hoor! kind of geen kind.... die zijn niet gek!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:20

Maar het is toch normaal dat je groeit en ook dat je in je rijden groeit en daardoor aan een ander paard toe bent?

Toen ik m'n eerste pony kreeg had ik nog niks gehad aan mijn huidige paard, daarvoor kon ik toen nog lang niet goed genoeg sturen.

Mijn nichtje van 13 krijgt nu haar eerste eigen paard, eentje van 12 de Z heeft gelopen. mak en braaf. Ideaal als eerste paard voor een jong meisje. Ze kan er veel van leren en de eerste wedstrijdervaring met hem gaan opdoen. Hij weet het allemaal wel en kan haar er dus een beetje bij helpen.
Pas daarna komt er een jonger dier waar ze zelf weer mee vooruit kan.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:21

ja zeker!
Ik kom het paard nog brengen met een strik erom.. Knipoog ik zal mijn paard zeker verkopen voor dat geld!
iemand die zoveel geld neerlegd voor een paard zou er ook wel goed voor zijn..
Maar ik zou er wel even verdrietig om zijn.. Huilen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:23

KarinvdM schreef:
Maar het is toch normaal dat je groeit en ook dat je in je rijden groeit en daardoor aan een ander paard toe bent?

.

mij kan die wedstrijd sport etc heel hoog de boom in!
ik heb me daar nooit druk over gemaakt. ik hield van dat beest en niet van de sport! dat ik niet meer kon rijden, was me een zorg! doe ik wel andere dingen. bij mij werkt dat gewoon niet zo! ik was absoluut aan een groter paard toe, maar niet ten koste van mijn grote vriend.
nadat hij is ingeslapen door ouderdom, heb ik een ander paard gekocht. dan maar geduld.
ik veroordeel niemand hoor die een paard verkoopt, alleen bij mij werkt dat niet zo.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:25

ik denk dat dit een moeilijke stelling is. Nu zeg ik nee. Ik heb mijn paard vanaf de 2,5 jaar opgevoed en zou haar niet kunnen missen, maar als iemand met een miljoen voor je neus staat is het toch anders. Ik zeg nooit nooit, maar hoop dat ik nooit voor de keuze kom te staan.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:31

Rosita, als niemand zijn paard zou verkopen zou jij niet een ander paard gekocht kunnen hebben......
En ik vind het eigenlijk zieliger als zo'n pony niets meer kan doen omdat iemand te groot wordt en er niet meer op kan rijden, maar ook niet wil verkopen. Laat zo'n beestje lekker met iemand plezier hebben, lekker rijden, knuffelen en gewoon bezig zijn met een nieuw baasje wat weer heel gelukkig is met de pony. En de pony is echt ook weer gelukkig met zijn nieuwe baasje zolang die er goed voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:31

_rosita_ schreef:
KarinvdM schreef:

.

mij kan die wedstrijd sport etc heel hoog de boom in!
ik heb me daar nooit druk over gemaakt. ik hield van dat beest en niet van de sport! dat ik niet meer kon rijden, was me een zorg! doe ik wel andere dingen. bij mij werkt dat gewoon niet zo! ik was absoluut aan een groter paard toe, maar niet ten koste van mijn grote vriend.
nadat hij is ingeslapen door ouderdom, heb ik een ander paard gekocht. dan maar geduld.
ik veroordeel niemand hoor die een paard verkoopt, alleen bij mij werkt dat niet zo.

In de quote van Karin gaat het niet eens over de wedstrijdsport, maar om het rijden in het algemeen. Iemand van 12 is vaak nog niet sterk en handig genoeg voor een paard van 170+ Er werd hier gezegd dat je geen pony moet kopen als je weet dat je die over een tijd ontgroeid, dat is dus echt onzin....

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:32

_rosita_ schreef:
Mariek1983 schreef:

reageer je nu op mij?
je kan het een kind best uitleggen, maar ook al hadden mijn ouders mij van te voren uitgelegd dat olaf voor even was, tot ik te groot zou zijn, had ik woedend/ziedend/kapot van verdriet geweest als ze hem hadden verkocht. dat beest heeft 6 jaar met pensioen gestaan, ik kon er toen niet meer mee rijden, maar ik had er niet aan moeten denken dat ie toen afgedankt( in mijn ogen) zou worden en verkocht zou worden omdat ik ' er niets meer aan zou hebben' hij was mijn vriendje, mijn maatje. die had ik nooit verkocht willen zien worden.
ík zou een kind liever de omgedraaide wereld leren.. niet dat niet alles zo maar kan ( uitaard niet!) en het verkocht moet worden als je 'er niets meer aan hebt', maar dat je een dier die hard voor je heeft gewerkt, waarmee je een band hebt opgebouwd en waar je van houdt niet zomaar de deur wijst

oow....gadver! no way dat ik erin was getrapt dat olaf verkocht werd en er een andere pony zou komen. olaf was olaf, mijn maatje. dat zou een andere pony echt niet goedmaken hoor! kind of geen kind.... die zijn niet gek!

Ja zoals jij het stelt kan ik ook in mee gaan! Dan wordt het de keus van het kind zelf om het maar zo te stellen! Ik bedoel er blijven altijd mensen die niet in staat zijn meerdere paarden te onderhouden, zou het zelf ook niet kunnen! maar mocht het kind te groot zijn en toch dr pony willen houden dan zitten daar dus ook weer gevolgen aan! En zo kun je dus meerdere kanten op Haha!