Jordy Gestolen, Update: Hij is terecht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:43

Zal ik dat op mij nemen of iemand anders??

Roselie

Ja idd goed idee,kan er niet boven aan de algemeen forum bokt pagina een logo komen steun Ieris en Jordy stort 1 euro!;)

coydog

Laat ze nu maar even genieten en de komende dagen kan ze uit gaan zoeken wat haar rechten zijn, voor mij zou het paard ook als eerste komen.

manzano

Op zich een leuk plan, maar eerst maar eens afwachten wat Iris' reactie is en wat ze zelf gaat ondernemen. Straks krijgt ze haar geld wel gewoon terug en kan ze iedereen terug geven Knipoog.
Laatst bijgewerkt door manzano op 17-09-04 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:44

Ok zet ik neer op algemeen forum!!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:44

Lekkere mensen....... blijkt dat je een gestolen pony hebt gekocht..... en dan geld eisen of 'm anders niet terug geven ..... GADVERDAMME..... ze moesten zich dood schamen...

dat deze mensen echt ter goeder trouw zijn betwijfel ik dus ten zeerste, fatsoenlijk zijn ze iig niet.

Gelukkig is Jordy weer thuis... dat is het belangrijkste.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:45

ja we moeten wel even wachten want straks vinden ze de dader wel en dei moet het dan betalen

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:45

Ikdenk dat Iris wel zal zeggen...laat maar.....en mocht ze het geld toch va de verzekering of zo terugkrijgen dan kunnen we het geld toch altijd voor een ander goed paardendoel besteden!!!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:48

irish_lady schreef:
Gezien het feit dat ik dit pbtje kreeg wil ik nogmaals zeggen: ik heb op het fjordenwereld forum al gefeliciteerd omdat ik niet wist of ze hier ook nog kwam. Dit was alleen meer een algemene opmerking. Snap echt niet waarom ik daar zo op aangevallen word. Verward Natuurlijk ben ik hardstikke blij voor haar, anders had ik dit topic ook niet de hele dag lopen volgen!

Prive berichten zijn prive en mogen niet op het forum gezet worden.

Maar maak je nou niet druk, voel je niet aangevallen, het is feest want jordy is weer thuis!!!!!!!!

Vosse

Sosha schreef:
Lekkere mensen....... blijkt dat je een gestolen pony hebt gekocht..... en dan geld eisen of 'm anders niet terug geven ..... GADVERDAMME..... ze moesten zich dood schamen...

dat deze mensen echt ter goeder trouw zijn betwijfel ik dus ten zeerste, fatsoenlijk zijn ze iig niet.

Gelukkig is Jordy weer thuis... dat is het belangrijkste.

Die mensen wisten neit dat ze een gestolen pony hadden gekocht daar kwamen ze donderdag ofzo achter....

Ik kan me voorstellen dat hij zn geld weer wil anders heeft hij 1100 euro verknooid...
Okay dat Iris dat moet betalen okay, maar als ze de dader vinden meot hij dat terug betalen hoor..

Die man is eerlijk geweest hoor, hij is gek
kom je uit Drenthe ga je naar Nijmegen om een paard te jatten en vervolgens hier verkopen

Waarom zou die dan zo boos zijn om als dat geld dan, want daar was ie boos over en dat hij nou mee een gestolen pony zat.....

Ik begrijp hem ook wel een beetje hoor

Meisje201

hoop dat ze die mensen snel pakken!
Laatst bijgewerkt door Meisje201 op 17-09-04 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmes

Dat is waar Stephany.
En wat is nou 1 euro??
Ik doe mee hoor

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:49

Stephany schreef:
Ikdenk dat Iris wel zal zeggen...laat maar.....en mocht ze het geld toch va de verzekering of zo terugkrijgen dan kunnen we het geld toch altijd voor een ander goed paardendoel besteden!!!

OOK slim bedacht aan brooke hospital ofzo

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:49

Laat ik het zo zeggen: ik weet zeker dat ze gewoon recht had op haar pony ZONDER te betalen. Of die mensen nou te goeder trouw zijn of niet. Te goeder trouw gaat op in het geval van beschikkingsonbevoegdheid van de verkoper (bijv. als je iets geleend hebt en het doorverkoopt). Dan is de koper beschermd. In het geval van diefstal is dit anders. Dan wordt de eigenaar voor 3 jaar beschermd. De enige uitzondering is als het gestolen goed in een winkel is gekocht (in dit geval niet zo!!!). Er is hier sprake van een markt. Dat is geen bedrijfsruimte. Tevens mag de koper in dit geval niet gekocht hebben in uitvoering van een beroep. Hij moet dus particulier zijn. In dit geval heeft hij volgens mij gekocht in de rol van paardenhandelaar. Er rust dus helemaal geen bescherming op deze mensen en Iris staat volledig in haar recht. (voor de geintreseeerden: artikel 3:86 voornamelijk lid 3a van het Burgelijk Wetboek).

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:50

hij is volgens mij geen handelaar

hij is kippenpoelier ofzo

ik weet ook niet hoe ze dr bij komen dat hij handelaar is
Laatst bijgewerkt door Vosse op 17-09-04 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:50

Kimmes schreef:
Dat is waar Stephany.
En wat is nou 1 euro??
Ik doe mee hoor

Vind ik ook Monique!! Wanneer ze de dader oppakken en hij het geld terug oet betalen, kunnen we het geld altijd aan een ander goed paardendoel weggeven! OK dan!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:51

Waar zal ik een topic openen voor de 1euro aktie??

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:51

irish_lady schreef:
Gezien het feit dat ik dit pbtje kreeg wil ik nogmaals zeggen: ik heb op het fjordenwereld forum al gefeliciteerd omdat ik niet wist of ze hier ook nog kwam. Dit was alleen meer een algemene opmerking. Snap echt niet waarom ik daar zo op aangevallen word. Verward Natuurlijk ben ik hardstikke blij voor haar, anders had ik dit topic ook niet de hele dag lopen volgen!

Ik zou me maar niet druk maken om dat soort pb's. Iedereen snapt toch dat je net als iedereen gewoon met Iris meeleeft. Bovendien heb jij de moeite genomen om je op Fjordenwereld aan te melden om haar te feliciteren.

En ik vind het ook idioot dat je je eigen paard terug moet kopen...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:52

Heb dit topic een beetje gevolgd en waren al haast met een zoekactie begonnen met ons forum(wat eerst voor Fly was), maar gelukkig is het niet meer nodig, fijn voor je!

Toch vind ik het een raar iets hoor, met dat geld etc. Stel je auto word gejat, hij word teruggevonden, dan hoef je hem niet terug te kopen van de nieuwe eigenaar, want jij hebt immers bewijs dat die van jou is. Net als met je paard, je hebt aangifte gedaan van je Fjord, staat als gestolen bekend bij politie en die laat jou je eigen paard terugkopen? Die mensen zijn verplicht jouw eigendom(want dat is Jordy) terug te geven, zonder enige kosten. Het is dan hun probleem, hoe zuur ook, om hun betaalde centjes terug te krijgen. Vraag me af waarom de politie voor deze mensen een uitzondering heeft gemaakt en jou notabene heeft laten betalen voor iets wat van jou is?
Het zou tochvan de zotte zijn dat als bv een erfstuksierraad gejat word en je het nog moet terugkopen ook, erg vreemd.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:53

Stephany schreef:
Waar zal ik een topic openen voor de 1euro aktie??

algemeen ofzo wel met hoofdletters hej het moet wel opvallen

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:54

Even over die 1 euro actie. Ik denk dat we dat toch wel even met Iris moeten overleggen. Het idee is hartstikke leuk en goed bedoeld, maar ik zou me best kunnen voorstellen dat ze dit soort liefdadigheid niet wil.

Mocht het wel het geval zijn, dan doe ik zeker mee!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:55

Nogmaals Iris: SUPER dat ie weer terecht is!!!

En ik vind het echt geweldig dat zoveel mensen haar hebben geholpen

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:56

toch ben ik blij dat je je paardje terug hebt LB dat geld !!!!
ik snap ook niet hoe het werkt maarja de politie etc is toch krom in
Nederland

voor die mensen die dit paardje gekocht hadden dus niet wisten dat ze gestolen is het ook heel erg sneu en ga nu niet die mensen aanvallen want
je weet toch helemaal niet hoe het zit dus laat dat nou rusten en wees blij voor de eigenaresse!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:56

Zoals ik al zei wordt bij diefstal in principe ook de eigenaar gewoon beschermd. In dit geval Iris. Je moet natuurlijk wel kunnen aantonen dat je de eigenaar bent, maar dat lijkt me hier geen probleem.

Je hebt alleen geen recht als de koper te goeder trouw was en het goed gekocht heeft in een bedrijfspand/winkel waar je normaal dit ook koopt. Stel je koopt een gestolen tv bij de Radio Modern dan sta je volledig in je recht als koper en kan de echte eigenaar fluiten naar zijn TV. Maar als dezelfde tv in een louche schuur achteraf te koop werd aangeboden mag je verwachten dat de koper twijfels heeft. Als hij hem dan toch koopt zonder onderzoek te doen of hij niet gestolen was is hij niet meer te goeder trouw.
Nou is een markt sowieso geen winkel. En op een markt kan je twijfels hebben bij zo'n Fjord (ziet er goed uit, brandmerk, dus waar is het papier etc.) Ze hebben blijkbaar de chip niet laten controleren en dit hadden ze wel moeten doen volgens hun onderzoeksplicht.

Ik ga dus ook geen euro doneren . Ze krijgt haar geld gewoon terug Knipoog.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:57

Wie heeft er contact met Iris?? Maar moeten we het haar vragen dan!! ??