De volgende keer ( mocht die er komen in een soortgelijke situatie) eerst je eigen dierenarts laten kijken naar de foto's voordat je keurt ?
Daar had de verkoper ook wel wat kunnen zeggen van te voren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gulpje schreef:jazzejam schreef:Wat een domper gulpje. Helaas een les voor de volgende keer. Maar zuur is het wel.
Nou zeg dat, ben er nog steeds een beetje verdrietig van. Net de foto's doorgestuurd naar mn eigen VA. Ben benieuwd wat hij zegt!
RedRoses schreef:Ik heb even meningen nodig. Ik heb een heel leuk paard op het oog, maar deze heeft een behoorlijk steile hoef. Mijn smid zei ook ‘net steil zat’ en dat het wel een risico is voor kreupelheid en het niet zijn voorkeur had, maar ook prima wel goed kon gaan. Zijn er mensen hier die ervaring hebben hiermee en mij kunnen adviseren? Het dier lijkt verder alles te hebben wat ik zoek.
MyWishMax schreef:Maar als er maar een klein verschil is zoals bij jouw paard zegt een hoefsmid er niets over of dat het geen probleem is.
MyWishMax schreef:Maar als er maar een klein verschil is zoals bij jouw paard zegt een hoefsmid er niets over of dat het geen probleem is.
RedRoses schreef:Ik heb even meningen nodig. Ik heb een heel leuk paard op het oog, maar deze heeft een behoorlijk steile hoef. Mijn smid zei ook ‘net steil zat’ en dat het wel een risico is voor kreupelheid en het niet zijn voorkeur had, maar ook prima wel goed kon gaan. Zijn er mensen hier die ervaring hebben hiermee en mij kunnen adviseren? Het dier lijkt verder alles te hebben wat ik zoek.
oji schreef:Voeten is eigenlijk het eerste waar ik naar kijk. Ongelijke voeten laat ik een paard op staan. Naast dat ongelijke voeten zorgen voor ongelijke belasting en daarmee slijtage en compensatie blessures kunnen veroorzaken, heeft een stijle voet ook hoge verzenen waardoor het pompmechanisme van die voet, dat voor de doorbloeding van het onderbeen zorgt, minder is. Alles bij elkaar voor mij een te hoog risico. Ik koop liever een paard met een matige x-ray bemerking dan een paard met ongelijke voeten.
Boemel, ook nog nooit van die redenatie gehoord. Volgens mij is dat ook een kwestie van de veulens aan de voet van de merrie en in de opfok heel goed in de gaten houden en daar regelmatig een smid bij laten komen om dat te voorkomen. Weet niet hoe betrouwbaar deze handelaar is.
Cioccolato schreef:Het is niet zwak gezwetst![]()
Het is onder andere een reden waar het van kan komen. Naast dat het ook erfelijk is. Naast dat je het er ook in kan bekappen.