Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charmaine schreef:En gewoon omdat het leuk is foto's van je nieuwe aanwinst te delen...![]()
Ff tussendoor, mag wel he?
[ [url=m/pxLO1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
amandananana schreef:Ik wil me graag melden hier, maar voorlopig nog in de meeleesmodus. 2 weken geleden is mijn 27 jarige ruin overleden, dat is voor nu nog veel te vers om al naar een ander paard op zoek te gaan, maar ik weet wel dat ik nog niet met de paarden zou willen stoppen. Ik heb nog nooit een paard gekocht, deze ben ik eerst gaan verzorgen en er zo ingerold. Dus wel fijn om jullie ervaringen te lezen
Babootje schreef:amandananana schreef:Ik wil me graag melden hier, maar voorlopig nog in de meeleesmodus. 2 weken geleden is mijn 27 jarige ruin overleden, dat is voor nu nog veel te vers om al naar een ander paard op zoek te gaan, maar ik weet wel dat ik nog niet met de paarden zou willen stoppen. Ik heb nog nooit een paard gekocht, deze ben ik eerst gaan verzorgen en er zo ingerold. Dus wel fijn om jullie ervaringen te lezen
Welkom hoor. Leuk dat je mee komt kijken.
Lieser schreef:Charmaine schreef:En gewoon omdat het leuk is foto's van je nieuwe aanwinst te delen...![]()
Ff tussendoor, mag wel he?
[ [url=m/pxLO1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh, ik zie het al. Jullie passen helemaal niet bij elkaar. Nou vooruit, ik offer me wel op en neem hem van je over
Avalanche schreef:Het is een Tinker begrijp ik?![]()
Die zijn wel hartstikke leuk
Charmaine schreef:Avalanche schreef:Het is een Tinker begrijp ik?![]()
Die zijn wel hartstikke leuk
Nou dat is nog de vraag. Is verkocht als zijnde ID en Iers jachtpaard, heeft een ander Iers paspoort (ben ff de naam kwijt, maar geen ISH). But when it looks like a tinker, talks like a tinker, walks like a tinker, it probably is a...
Ff aan het zoeken geweest maar dat stamboek met piebald en skewbald? kleuren heeft inderdaad een oorsprong bij de Ierse cobs etc. Dusss een aardige dosis tinker x ID oid zit er op zijn minst in...
Lukasje schreef:Noblesse_ schreef:Ik heb als stille meelezer toch even een vraagje hier omdat het door mijn hoofd blijft spoken of ik misschien de verkeerde keus gemaakt heb. Overigens wel heel blij met mijn huidige paard voor alle duidelijkheid!
Vorig jaar was ik gaan kijken bij een 2,5 jarig springpaard. Prijs was aan de lage kant maar dier was zo van de fokker uit het land geplukt en kende dus echt nog héél weinig qua omgang met mensen.
Dier was door verkoper recent RX gekeurd. Foto’s naar mijn eigen DA gestuurd en deze bevond ze ook goed.
Toch wou ik zelf nog eens herkeuren door eigen DA. Klinisch en RX.
Paard ging op de eerste drie benen netjes door de buigproeven. Op het vierde been echt stokkreupel. Niet een paar passen, maar over de hele lijn stokkreupel.
Na een halfuurtje nogmaals gedaan, zelfde resultaat.
Mijn DA raadde meteen af niet verder te gaan met de keuring en paard te laten staan. Dus zo geschiedde. Vond t héél jammer want was echt mijn droompaard.
Afijn.
Zo’n half jaar later word ik nieuwsgierig en zoek op internet naam van paard op.
Bleek het beste dier kort na mij verkocht te zijn, en stond half jaar later te koop in Frankrijk voor het driedubbele van de toenmalige vraagprijs bij toenmalige verkoper.
Paard zag er heel goed uit op de foto’s. Advertentie sprak dat het dier recent RX goedgekeurd was en goed bevonden voor de sport.
En dan ga je dus twijfelen aan jezelf. Had ik toendertijd toch verder moeten kijken, bv herkeuren na twee weken rust,… ?
Het frustreert me heel hard dat ik mijn droompaard heb laten voorbij glippen.
Ookal wéét ik dat ik nooit een geruste minuut gehad zou hebben, wetende hoe stokkreupel hij was op één been met de buigproef.
Wat had bokt gedaan? Meteen laten staan zoals ik, extra onderzoek, herkeuren?
Paard had moeten dienen voor spring- en eventingsport. +- niveau L.
Ik weet dat ik hier nu niks meer mee kan, en ben zeer blij met mijn huidige paard. Maar ik wil toch even weten hoe anderen dit hadden aangepakt
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt.
Ik was ook ooit weg van een prachtig zwart damespaardje. RX helemaal goed maar klinisch niet. Ook mank zoals bij jou het geval was. Omdat ik het paard zó ontzettend graag wilde, heb ik een scan laten maken. Hij bleek een chronisch peesletsel te hebben. Eigenaresse was danig onder de indruk van mijn DA dat ze met mijn DA’s kundigheid het paard “opgelapt” hebben en na een paar maanden kwam hij netjes de keuring door. Maar het blijft wel dat paard met een chronisch letsel.
Zoiets kan bij “jouw” paard ook het geval geweest zijn.
amandananana schreef:Ik wil me graag melden hier, maar voorlopig nog in de meeleesmodus. 2 weken geleden is mijn 27 jarige ruin overleden, dat is voor nu nog veel te vers om al naar een ander paard op zoek te gaan, maar ik weet wel dat ik nog niet met de paarden zou willen stoppen. Ik heb nog nooit een paard gekocht, deze ben ik eerst gaan verzorgen en er zo ingerold. Dus wel fijn om jullie ervaringen te lezen
Charmaine schreef:Nou dat is nog de vraag. Is verkocht als zijnde ID en Iers jachtpaard, heeft een ander Iers paspoort (ben ff de naam kwijt, maar geen ISH). But when it looks like a tinker, talks like a tinker, walks like a tinker, it probably is a...
Ff aan het zoeken geweest maar dat stamboek met piebald en skewbald? kleuren heeft inderdaad een oorsprong bij de Ierse cobs etc. Dusss een aardige dosis tinker x ID oid zit er op zijn minst in...
anjali schreef:Ja,peesproblemen blijven vaak verborgen bij reguliere,rx keuringen.Terwijl je daardoor wel met een kreupel paard komt te zitten.
moniek21 schreef:Omdat ik las dat het leuk gevonden wordt om nog eens wat van aankopen terug te zien ..
hier mijn Daily Diamond nog eens .. ik heb hem nog maar 3 maanden maar jeetje wat ben ik al gek met dat paardvolgend weekend staat ons wedstrijd debuut gepland
![]()
[ [url=m/dzGPUS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K8PQXZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
c_alsemgeest schreef:Wat een lekker bonkie!
Bij mij is de zoektocht (weer) uitgesteld
Na het herstel van mijn arm is er gister een goedaardige tumor gevonden van 9 á 10cm....die moet er eerst even uit
Evamarie schreef:moniek21 schreef:Omdat ik las dat het leuk gevonden wordt om nog eens wat van aankopen terug te zien ..
hier mijn Daily Diamond nog eens .. ik heb hem nog maar 3 maanden maar jeetje wat ben ik al gek met dat paardvolgend weekend staat ons wedstrijd debuut gepland
![]()
Wat leuk om te lezen, veel succes volgend weekend!
moniek21 schreef:Omdat ik las dat het leuk gevonden wordt om nog eens wat van aankopen terug te zien ..
![]()
Kymalin schreef:moniek21 schreef:Omdat ik las dat het leuk gevonden wordt om nog eens wat van aankopen terug te zien ..
![]()
Fijn dat het zo uitpakt, succes met je debuut!
moniek21 schreef:c_alsemgeest schreef:Wat een lekker bonkie!
Bij mij is de zoektocht (weer) uitgesteld
Na het herstel van mijn arm is er gister een goedaardige tumor gevonden van 9 á 10cm....die moet er eerst even uit
Getver dat is niet fijn , gelukkig goedaardig. Is er al bekend wanneer ze die weg gaan halen ? En zit ie op een makkelijk te bereiken plaats ?