Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:09

Hahaha ja dat snap ik!

Ik hoop toch ook dat ze dit niet doet als er iemand op zit..
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:11

Barbabientje schreef:
Cheyenne0252 schreef:
Ik ben trouwens verschrikkelijk slecht met op iedereen reageren momenteel... ik ga Nena aanstaande zondag verhuizen en samen met alle stress van de afgelopen tijd hoop ik volgende week weer op al jullie super verhalen te reageren :D

Haha ik moet zeggen dat ik het ook niet echt bij kan houden

+1

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:11

Hahaha ja dat willen we ook liever niet inderdaad hahaha

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:16

Afbeelding

Ik heb er ook 1 die karate kan :')

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:44

Afbeelding
Gelukkig houdt die van mij 't hierbij :') :') :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:46

Oh nee, de mijne is vandaag de bak weer uitgesprongen :+

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:47

Afbeelding
Afbeelding
:')

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:48

Barbabientje schreef:

Whuuuutt _O-

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 21:50

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:56

Cheyenne0252 schreef:
Barbabientje schreef:

Whuuuutt _O-

Jups, beviel mw niet dat de rest naar de wei mocht en zij niet..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:56

Haha oeps

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:00

Afbeelding

Ik vind 't prima als hij dit in z'n paddock doet maar als ik erop zit toch liever niet :7

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:04

Heeeerlijk al die wilde jonge dingen hahah

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:15

Ik ben slecht in reageren, maar lees wel trouw mee!

Wat een bokkensprongen komen hier voorbij zeg. :')

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:35

Alvast wil ik iedereen met blessures en bultjes een goed herstel toewensen! Zo te leren zijn het er toch wel enkelen. :knuffel:

Fillis;;
Niet alleen de jonkies. Ook de al wat oudere paarden kunnen vervelend zijn! }> Ik heb wel gemerkt dat voeding een belangrijke factor kan spelen. Ik was onlangs begonnen met Metazoa superfit bij te voeren maar mijn 9 jarige Arabier werd hier ontzettend vervelend en nerveus door. Ook mijn hengst dreigde nog meer dan anders. Nu sinds enkele weken overgeschakeld op Marstall Force en mijn paarden vertonen hun normale gedrag opnieuw.

Blaze;;
Mijn Arabier had vroeger ontzettende verlatingsangst. Gelukkig heeft mijn trainer hier doorheen kunnen werken op locatie maar hij zei zelf de 1ste maand bijna uitsluitend hiermee bezig geweest te zijn. Telkens je hem zou weghalen bij een naburig paard panikeerde hij enorm. Door steeds kleine stapjes te zetten en telkens terug te keren is dit gebeterd bij hem. Nu, 4 jaar later kan hij nog steeds nerveus worden wanneer hij zijn weidegenoot kan horen roepen, ook heeft hij nog momenten dat hij zelf erg kan brullen tijdens het rijden. Gelukkig valt dit nu wel goed te controleren. Hij kan er, raar maar waar, beter tegen als een ander paard bij hem wordt weggenomen. Dan zal hij wel even roepen, maar zodra de andere uit het zicht is gaat hij rustig verder eten.. Misschien dat je met bepaalde kruiden kan werken?

Eknimcaya;;
Wat erg voor je paard. Zoveel verlieservaringen kunnen inderdaad best een indruk maken op een jong (en ouder) paard. Geef haar rustig de tijd om dit alles te verwerken. Later zal je hier de vruchten van dragen.

Mooblie;
Jammer dat hij plots schrok met het bitje in.. Hopelijk nadien geen effect van ondervonden?

Vingino99:
Oeff,, die is groot! Voor mij dan! Vaak is het gewoon een kwestie van eerlijk en consequent leiderschap te tonen en dan heb je binnen de kortste keren vaak al een heel ander paard. Moet wel eerlijk toegeven dat een jong paard van die grote wel indruk op mij zou kunnen maken. Ik wens je heel veel succes met hem!

rayoow
He bah, wat vervelend nieuws! Toch ken ik heel wat paarden die zowel blind als gedeeltelijk blind zijn die het best goed doen onder het zadel. Zeker de moed niet verliezen! :(:)

_lauraaa_.
Wat ongelooflijk knap! Ik doe het je zeker (nog) niet na hoor! :D

Mer1980
Persoonlijk vind ik het ook vaak niet erg dat een paard liever lui dan moe is. Ik ga liever iets te traag, dan veel te snel.. Fijn dat jullie het bos al kunnen ingaan! Genieten maar!

Zebrastreep
De barrieres in ons hoofd zijn vaak de moeilijkste! Knap dat je deze al overwonnen hebt! Nu gewoon vaak blijven herhalen en je zal zien dat het doorgaans steeds beter zal gaan.

plutolover:
Op die leeftijd veranderen ze echt nog veel. Als ik zie naar onze hengst vorig jaar, en nu. Dat is ook weer een ontzettend verschil in breedte en hoogte.

Mrijn
Wat een knap paard! Welkom hier!

opisop_shop
Super om te lezen! Mijn Arabier heeft dit ook een tijd gedaan, maar dit kwam door een slecht passend zadel waardoor hij op 1 kant meer spieren had dan aan de andere kant. Hij heeft nu de ganse winter rust gekregen en een nieuw zadel gekregen. Ik ben benieuwd of dit ook bij hem zal beteren.

Algemeen,, Jeetje wat een sprongen komen hier voorbij! En ik maar klagen over de “hobbeltjes” die de mijne maken!

Hier zijn we ook terug begonnen met hervatten van de training. Inmiddels hebben zowel Tiara (merrie) als Star (hengst) kennis gemaakt met het hoofdstel. Star maakt weinig van het bit. Bij hem is het vooral opletten dat hij het hoofdstel niet vastgrijpt alvorens hij het bit in heeft. }:0 Daarna doe ik het weer uit en krijgt hij wat lekkers. Onze merrie vind het net wat minder interessant maar ik ook echt een drama-paardje. :+ Ook zij krijgt nadien wat lekkers en dan vindt ze alles gelukkig wel weer wat meer oke.
Ook heb ik deze dagen wat tijd uitgetrokken om hun staarten en manen te wassen en opnieuw in te vlechten. Na de modderige periode was dit wel eens nodig. :') Ook hier gelukkig geen problemen ondervonden. Nu weer een weekje nachtdienst en daarna ga ik het werken aan de hand / longe / zadel terug oppakken.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:27

opisop_shop schreef:
Zebra, wat bijzonder dat die van jou in een natuurgebied loopt. Hoe komt dat zo?

Geen idee hoe jullie paarden er op zouden reageren maar wellicht kun je voor verlatingsangst proberen of
Confidende EQ gel werkt.
Het werkt op basis van feromonen, paarden ervaren minder stress.
Resultaten zijn best positief wat ik er zo over las.
Ik had zelf twee zakjes gekocht om te oefenen met de achterbenen optillen maar het leek mij zoveel dat ik een half zakje had geprobeerd.
Ik zag geen verschil, maar de dosis kan dus ook te weinig zijn geweest.

Hier zit M nu echt compleet onder de bulten -O-
Ik heb hem vanmorgen onder eczeemdeken gezet, kijken of het door vliegen komt of toch iets in het gras.

[ [url=m/TS5c6n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind dit eruit zien als muggen bulten. Zelf dacht ik dat alle insecten doodvroren bij meerdere dagen flinke Vorst maar heb al veel muggen gezien

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:28

Mijn, inmiddels 6 jarige, snoepje was altijd zo aan het spelen, rennen en doen. Hij was het liefste en braafste vriendje met inrijden. Ging met 6 weken ohz mee op vakantie en liep voorop zijn rondje mee. Heeft nooit gek gedaan, op de standaard dingen (bocht bijna uitvliegen) na.Afbeelding

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:38

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:43

Mijn oudste kan ook he-le-maal los gaan en heel hoog bokken. Onder het zadel krijg ik alleen heel lage hupsjes als ze of boos is of blij is :') Ook met inrijden heeft ze geen bok gegeven. Ik duim dat Meriva op haar moeder lijkt.
Ik heb gister een beetje op haar gehangen. Ik heb een tractor band in de paddock liggen. Ik was erop gaan staan en ze kwam er naast staan. Uiteindelijk leunde ik nog met 1 teen op de band en lag verder over haar rug. Ze vond het wel best maar je zag aan haar orenspel dat ze er flink over nadacht.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:35

Die bulten, ik stem voor een voedselallergie, teveel suikers?

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:42

Mooblie schreef:
@Activeme, wat een leuk filmpje! Hij doet zo zijn best <3 En ja, wat scheefheid hoort er nu eenmaal bij. Zeker in deze fase natuurlijk, maar wel heel goed om daar bewust van te zijn zodat je ook gerichter kunt trainen :)

Dankje, mij was het niet zo snel opgevallen tijdens het trainen aan de hand, aangezien ik op andere dingen let :'). Mijn instructrice zag zit. Dit kan je met trainen idd heel goed oplossen. Wilde sowieso een keer een osteopaat laten komen en dit komt dan goed uit hem even helemaal te checken.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:44

plutolover schreef:
_activeme: Ziet er al super goed uit zo de eerste keer het appuyement. Ik als instructeur hierin zou graag wat willen zeggen. Maar ik hou mijn mond. Niet omdat het slecht is haha maar omdat ja al een goede instructeur heb hier in. :D heel leuk :D om te zien hoe jij hier mee bezig bent.

Ik sta altijd open voor tips. Je mag me rustig een PB sturen hoor.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:57

Vulina schreef:
Die bulten, ik stem voor een voedselallergie, teveel suikers?

Mijn bijna 2 jarige had erg last van bulten door stof van stro. Zij staat nu 24/7 buiten en gelijk waren de bulten weg. Zou dus ook stof kunnen zijn als je van bodembedekking bent verwisseld of erg stoffig hooi?

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:00

plutolover schreef:
Zijn jullie paarden ook al zo uit verhouding?

Maximus wordt 3. En foto's vertekenen wel wat. En op moment is maximus behoorlijk in de hoogte aan het groeien. MAar toch lijkt hij op deze foto net een jonge 2 jarige, terwijl hij toch echt 3 wordt in mei.

Kwa voeding krijg bij breed&grow van vitalbix en wat kruiden. Ik twijfel om wat anders te geven kwa krachtvoer.

[ [url=m/uq1VBT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8Y3V9i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie?

Maak je niet teveel zorgen. Alano was dit ook en begint steeds meer bij te trekken. Sommige paarden hebben gewoon wat langer de tijd nodig. Zoals je ziet aan de foto's moet hij ook nog echt bijtrekken. Hij mis natuurlijk ook bespiering dus het vertekend sowieso een beetje...

Februari 2020.
Afbeelding

Mei 2020
Afbeelding

September 2021
Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:25

Ik ben niet veranderd van stro of voer.
Geef nu wel minder eten op stal.
Ze krijgen kuil dus daar zit natuurlijk ook al meer in dan in hooi.
De bulten waren vanmorgen al minder aanwezig. Ik houd de eczeemdeken nog een paar dagen op en doe hem dan weer af, dan zou ik moeten kunnen zien of het aan vliegen ligt of voer.
Foto's vertekenen een beetje, door de lichtinval kreeg ik het er niet zo goed op. Maar een stuk verbeterd in elk geval.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding