Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ketly schreef:Ik wil inderdaad wel de tijd nemen, maar ik merk wel dat het veel impact op mij heeft waardoor ik weet dat als ik hier maanden in blijf zitten ik er zelf aan onderdoor ga. Er zijn voor mij wel enkele opties al afgevallen, dat is wel duidelijk voor mij. In principe zijn mijn opties op dit moment:
- Een plekje voor hem zoeken waar hij nog enkele jaren als weidemaatje of bijvoorbeeld op een zorgboerderij mee kan draaien. Misschien is er iemand die een kudde thuis heeft staan waar één paard meer of minder niks uitmaakt. Het gevoel zou dan zo goed moeten zijn dat ik er op kan vertrouwen dat diegene echt gaat inslapen als het niet meer gaat. Ik zou hem op speciaal beslag af kunnen leveren en wil zelfs wel geld overmaken voor het eventuele inslapen als het echt niet meer gaat. Nadeel: je kan niemand voor 100% vertrouwen want je weet het gewoon niet. Of er ontbreekt iemand die kennis en die laat hem nog 10 jaar doorlopen met pijn.
- Inslapen. Zo heb ik zelf de regie en weet ik dat hij geen pijn heeft en ook niet meer krijgt. Nadeel: hij is zo vrolijk nog op de wei! Lijkt op de wei ook geen pijn te hebben. Het kan zijn dat hij met speciaal beslag nog jaren goed loopt, ga ik hem dit ontnemen?
Ik heb ook al aanbiedingen gehad waarbij in hem kosteloos bij iemand neer mag zeggen, alleen tegen de onkosten. Dat is ook een prachtig aanbod en heb ik zeker overwogen. Het gaat dan ook niet om het geld dat het dan nog kost, maar wel de constante gedachte: heeft hij pijn? Ik zou dan toch wel geregeld heen moeten gaan, en dan gaat mij dit alsnog veel stress opleveren omdat het me nu al zo in de macht heeft. Ik denk dat ik hier op de lange termijn niet mee kan leven..
Sky_As schreef:Was dat contract bij een notaris opgesteld? Anders is het helaas niet meer waard dan een stuk WC papier....en dan nog, als mensen zich niet aan het contract houden, zou je het er voor over hebben om 1000-en euro's aan advocaat kosten te besteden om op je strepen te staan.
Het blijft echt een verschrikkelijke beslissing, welke het ook wordt. Ik kan voor mezelf heel makkelijk praten. Maar voor een ander is het natuurlijk toch anders.
Ik zou bijv. ook niet aan koliek opereren, dan is het gewoon einde oefening. Ik zou voor mezelf geen 1000-en euro's aan een paard uitgeven die niet mijn soulmate is en toch al op de verkoop lijst stond. Maar ook daar is iedereen anders in, en ik kan ook zeker begrijpen dat er mensen zijn die dat wel zouden doen.
Je moet inderdaad een keuze zien te maken, waar je jezelf goed bij voelt, dat is het allerbelangrijkste, en voor alle beslissingen valt iets te zeggen....
Ketly schreef:Hij staat nu niet meer op pijnstilling. Ik heb inmiddels contact met 3 hoefsmeden gehad en baal als een stekker dat ik met niemand een afspraak kan maken. Ze kunnen pas heel laat of reageren gewoon niet..
Elisa2 schreef:Mooie fries!
Het feit dat ie nog zo speelt en beweegt in de wei gaat mij wel aan dat pijn e.d. wel meevallen. Als ze echt veel pijn hebben dan doen ze dat niet. Hopelijk geeft dat ook een wat beter gevoel. Hopelijk krijg je snel een reactie van een smid.
Elisa2 schreef:[PP] Tips om een leuk weidemaatje te vinden voor pensioenpony
Zou dit iets kunnen zijn? Je kan niemand 100% vertrouwen inderdaad maar er zijn wel echt nog goede mensen. Ik heb ook weleens een paard overgenomen met contract dat deze bij eventuele verkoop weer terug kon naar de oude eigenaren. Om te voorkomen dat hij ooit in de handel zou komen.
Ik bedoel dit niet verkeerd maar jij lijkt me niet de aangewezen persoon ervoor om hem te houden omdat het je zoveel stress op levert dat het lijkt dat je er niet mee om kunt gaan. Nouja, goed dat is wat je zelf ook al schrijft en zoveel zelfkennis is alleen maar goed natuurlijk.
Elisa2 schreef:Tja, en toch in dit topic al drie mensen waarbij het wel goed is gegaan
Ik snap wat je zegt hoor, en het is zeker belangrijk om te voorkomen dat hij de handel in gaat. Want dat zou een lijdensweg worden die je een paard die kapot is niet aan moet doen.