Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:33

Vandaag voor de eerste keer op Cooper wezen hangen. *\o/* (had niet heel goed aangesingeld dus het zadel verschoof een klein beetje)
Afbeelding
Verder was het echt een druktemaker vandaag, hij wordt een nerveus van de wind en let dan niet goed meer op.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:33

Knappe kleuter met mooie nieuwe deken Phuddle, en ze loopt er lekker over in de natte longeerbak! :) Kan me indenken dat je de zwangerschap zat bent, sterkte met de laatste loodjes :(:)

Fijn dat hij het zo goed doet met het nieuwe zadel Janntjuh, ziet er uit als een flinke verbetering! :j

s1993 eerste bosritje met Koda, leuk! *\o/*

Ik zie nu wat je bedoelt met moeite qua gangen scheiden SRVL, goed om even beeld bij te hebben :j Je blijft wel fijn stoicijns zitten ondanks dat hij vanalles probeert qua gangen, knap. Leuke combi zo!

Heerlijke reus die Feyre :D Ze is echt mega zo onder zo'n zadeltje!

Fijn dat hij het zo braaf oppakt Noisy :)

Stoppen als je braaf zegt doet Pinda ook ja! :)) Sowieso vindt xze het concept "voorwaarts" erg moeilijk, ze kan fijn lopen maar blijft nog wat flegmatiek/op de handrem. Knopje vooruit is nu een prioriteit :)

Boefje die Malik :))

Ook wel weer fijn dat er wat in zit Jodym, een "dooie" is ook niet fijn....maar de schrik snap ik maar al te goed. Gewoon stapje terug en weer opbouwen :)

Ziet er goed uit Candalisa, leuk nog weer iemand uit het veulens 2016 topic te zien hier! Zijn kleurtje blijft geweldig :)

Leuk PowerofZoef, hij ziet er ook relaxed uit!

Pinda is braaf los onder het zadel in de bak *\o/* Zie die muppet nou eens braaf sjouwen <3 Zal zo'n beetje de eerste keer los zijn, zo trots <3 Ze gaat echt goed vooruit, heeft ook nog geen stap verkeerd gezet begreep ik.
https://www.youtube.com/watch?v=9hCFvb0m9qI&list=UUtC2RrWZXwr31Rd0_mFBAFw&index=1
(Even link ipv direct de video hier openbaar zetten, ik heb geen idee of er een beleid is op video´s delen bij beleeradres bedacht ik me net :o )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:40

PowerOfZoef schreef:
Vandaag voor de eerste keer op Cooper wezen hangen. *\o/* (had niet heel goed aangesingeld dus het zadel verschoof een klein beetje)
[ [url=m/DssTz9.png]Afbeelding[/url] ]
Verder was het echt een druktemaker vandaag, hij wordt een nerveus van de wind en let dan niet goed meer op.

Zet je er nou een koe voor?

goldenarrow

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:56

Mooie gangen zitten er op Vientje! Daar ga je volgens mij een heel leuk rijpaard aan hebben.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 20:36

Babootje schreef:
PowerOfZoef schreef:

Volgens mij is dat een Shetlander :Y)

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:49

Babootje schreef:
PowerOfZoef schreef:

Die wou maar niet weg, genoot van de aandacht :')

En wat is Pinda een retegaaf paard :wow:

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:10

Malik is het er duidelijk niet mee eens. :D

Jodym gewoon een stap terug en wandelen in de buitenbak zal jullie beide vertrouwen geven.

Wat goed, powerofzoef! *\o/*

wat loopt Pinda zo lekker en braaf, Vientje!

Wij hebben weer gewandeld. Heb ons opgegeven voor een paardendriedaagse, 3 keer 25 kilometer, met Hemelvaart dus een beetje serieus conditietraining is wel nodig.
Ze is wel echt goed verkeersmak inmiddels dus een rondje door het dorp gedaan. Doet ze echt goed!
Gisteren aan de longe was ze wel een bom en ging laagvliegend over... Blij dat ik er dan niet op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:23

Vientje, jou paardje beweegt echt fijn. Zal wel beter uit te zitten zijn als de gangen van mijn jonkie.

Fransje, fijn dat je paardje zo braaf is.

Onze training zal even stil liggen. Mijn trainster is van een ander projectje gevallen en kan een week niet rijden. Vermoed dat mijn lessen wel gewoon door gaan, maar Quick zal even niet door haar gereden worden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:56

Powerofzoef, braaf gedaan!
Op zich wel gelijk een goede oefening dat het zadel een beetje schuift.
En de shet is gewoon voor de begeleiding. :))

Vientje, dat gaat als een speer. :))

Fransje, zo zeg dat is best een uitdaging!
Wel fijn dat ze zo braaf is buiten.
En weer even lekker gevliegerd tussendoor. :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:25

Voordeel is dat ik met drie stalgenoten naar de driedaagse ga.
Hun paarden zijn kuddegenoten dus vertrouwd.
Leek mij daarom juist een mooie oefening.
Ga natuurlijk ook niet meteen drie dagen 25 kilometer rijden.
Zal er veel naast lopen.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:40

Gaaf hoor fransje!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:11

Ja snap ik fransje maar dat ernaast lopen is juist de uitdaging.. _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:15

MirandaFuego schreef:
Ja snap ik fransje maar dat ernaast lopen is juist de uitdaging.. _O-

Oh dat valt wel mee, wandel wel vaker een kilometer of 20.
En anders slaan we een dag of een deel van de route over O:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:36

Ja wel fijn dat je dat kan, ik kan dat niet meer maar gelukkig wel fietsen.
Nadeel van fietsen is dat je wel wat meer afhankelijk bent van de ondergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:43

MirandaFuego schreef:

Ik durf dat dus echt niet. Ben veel te bang dat mijn paard me met fiets en al om sleurt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:19

MirandaFuego schreef:

Zeker heel veel fijn dat ik het weer kan. Ben een aantal jaar geleden erg ziek geweest inclusief een klapvoet. Toen kon het dus niet en misschien waardeer ik het daardoor nu juist meer.

Fietsen wil ik ook binnenkort gaan oppakken. Deed ik met mijn vorige paarden ook regelmatig. Nu de explosies bijna verdwenen zijn durf ik het wel aan.
Dan kan ik ook meer stukjes draf meepakken want hardlopen is niet zo mijn ding :D

Als je paard netjes aan de hand mee ka lopen blijven ze met fietsen ook meestal netjes bij je, is mijn ervaring.

Vandaag heeft ze vrij, wat een flutweer. Heb zelfs geen zin om naar de hal te gaan.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 16:29

SVRL schreef:
MirandaFuego schreef:

Ik durf dat dus echt niet. Ben veel te bang dat mijn paard me met fiets en al om sleurt.

Je moet geen paard hebben die niet luistert, al is het zelfs eigenlijk handig als ze opeens versnellen, dan kun je makkelijk even mee met de fiets en dat is meestal een paar passen, als ze schrikken van iets.
De meeste paarden zijn heel braaf naast de fiets en beschouwen de fiets als voorbeeld, en die is altijd heel braaf! :))

Fransje, ja dan waardeer je het wel!
Ik heb erge bekkenklachten gehad en ik kon alleen kort wandelen en fietsen alleen met pijn.
Nu kan ik gelukkig ook veel meer maar 20 kilometer lopen gaat 'm niet worden, dat mag Malik straks doen met mij erop! :))
Ja het weer is niks, gelukkig valt de wind mee hier, hopelijk blijft dat zo.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:32

SVRL schreef:
MirandaFuego schreef:

Ik ook niet hoor, voel me zo veel te kwetsbaar op de fiets :) Zelfs met de kleine shetteschurk, laat staan met mega Pinda...hoe braaf ze ook is.

Maar vind het altijd wel knap als anderen het kunnen :j

Ambitieus plan Fransje, leuk!

Wat jammer van je trainster SRVL! Nare timing ook. Gelukkig kan lessen wel nog.

Thanks allemaal, ik ben ook zoooooo blij met mijn knappe kleuter <3 Gaat nu enorm kriebelen om er zelf ook op te gaan!! :~ Maar eerst moet het gaspedaal nog goed bevestigd worden, dat geeft nog wat werk. Vandaag maar weer even fijn geknuffeld :)

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:02

Gelezen over een knappe koda
Quick die een gangenspaghetti maakt
knapperts waar voor het eerst op gehangen is, of ohz hebben rondgelopen.
Het blijft leuk zo'n topic vol eerste keertjes!

Timmie heeft zaterdag voor het eerst kennis gemaakt met de natural hackamore, hij vond het eerst wat raar, maar ik denk dat het kwartje snel viel, dat als ik aan een teugel trek, dat hij zijn hoofd mag draaien (en later volgt dan uiteraard de schouder, voor nu ben ik zeer content met neus). Dus. Hij pakt alles veel te snel op, want lichamelijk lijkt hij gewoon nog twee. Wordt een zomer alleen maar weidegang vrees ik, ben zooo bang om (lichamelijk) te overvragen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:27

Herkenbare angst Mrs Midnight, zeker als ze zo slim en braaf zijn dat ze alles zomaar even doen. Verstandig om dan af en toe even pauze te nemen, maar wel heel fijn dat hij het zo goed doet :)

Vandaag heeft de hoofd amazone van de stal waar Pinda ingereden wordt er ook al eens even op gezeten, en ze was schijnbaar wederom braaf <3 Nu dus ook dressuurzadel-proof :P Die muppet doet ook alles zomaar braaf even hè, superkleuter dat het is :+: Het "gas" is wel een issue bij haar, ze loopt het liefst in haar standaard slowmotion op de plek zweefdrafje ipv voorwaartse drang te hebben. Been/zweep helpt ook niet, ze is niet onder de indruk. Daar hebben ze momenteel een kluif aan om dat aan haar verstand te brengen... Hopelijk valt het kwartje snel, het zou nl ook zomaar aan haar grootte/balans nu nog kunnen liggen dat het haar zo moeilijk valt om zelf aan te trekken :(:)

Zoals het nu uitziet blijft ze door omstandigheden daar nog ietsje langer dan gepland (half maart naar huis ipv eerste week van maart), dus hebben ze ook wat meer tijd om dat voor mekaar te sleutelen bij haar. Ik vrees nl dat ik daar niet handig genoeg voor ben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:56

Mrs_Midnight schreef:
Gelezen over een knappe koda
Quick die een gangenspaghetti maakt
knapperts waar voor het eerst op gehangen is, of ohz hebben rondgelopen.
Het blijft leuk zo'n topic vol eerste keertjes!

Timmie heeft zaterdag voor het eerst kennis gemaakt met de natural hackamore, hij vond het eerst wat raar, maar ik denk dat het kwartje snel viel, dat als ik aan een teugel trek, dat hij zijn hoofd mag draaien (en later volgt dan uiteraard de schouder, voor nu ben ik zeer content met neus). Dus. Hij pakt alles veel te snel op, want lichamelijk lijkt hij gewoon nog twee. Wordt een zomer alleen maar weidegang vrees ik, ben zooo bang om (lichamelijk) te overvragen.

Die gangenspagetti ga jij ook nog krijgen. :Y)
Fijn trouwens dat je zo goed naar je paardje kijkt. Rocky's hebben nogal de neiging om hun eigenaar te willen plezieren en geven hun grens niet echt aan. Dat vindt mijn trainer leuk aan Quick, hij heeft een eigen mening en laat duidelijk merken als hij iets moeilijk vindt.

Vientje, leuk te lezen dat Pinda zo goed mee werkt en vorderingen maakt. Dat vooruit denken en goed tempo houden is vaak moeilijk voor onze jonkies.

Ik had vandaag terug les op Quick. Kreeg complimenten dat we beiden vooruitgang maken. Ik voel Quick beter aan en anticipeer beter op zijn gangenspagetti. Quick is sneller bij de les en veel attenter op mijn hulpen. We slagen er ook in om een stabieler tempo te houden. We hebben vandaag meer stukken echte draf uit onze mouw geschud en hij was ook veel stabieler. Je merkt ook dat Quick meer lol begint te krijgen in het rijden en dat hij zijn lichaam beter gebruikt. Hij blijft wel zwak in zijn achterhand. Werk aan de winkel dus, want hij heeft een sterke achterhand nodig om goed te kunnen tölten.

Ik heb ook even op de tölt moeten oefenen, wat geen succes was. Quick snapte de hulpen niet en probeerde er onderuit te komen en aangezien ik nog nooit een paard in tölt heb moeten rijden, raakte ik met mezelf in de knoop. Hierdoor was ik niet echt mee met de hulpen die ik moest geven, wat het voor Quick dan ook weer moeilijker maakte. Voorlopig voor mij dus geen pogingen tot tölten meer, dit wordt door de trainer volgende week opgepakt.

Kreeg wel te horen dat Quick en ik een leuk stel zijn en dat Quick heel snel leert en mooi op schema zit. Woensdag en zaterdag hebben we opnieuw les, kijk er enorm naar uit. Jammer genoeg zal er nadien een week tussen zitten voor ik zelf weer kan rijden.
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:30

Gangenspaghetti :')
Fijn dat het nu al wat beter gaat. Die tölt komt later wel

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:40

SVRL is het een idee om ergens anders eens gangen te oefenen? Ik heb dat vlak nadat ik Timmie heb gekocht gedaan, omdat ik ook geen ervaring met gangen had. Een goeie tolt rijden valt inderdaad vies tegen! Als je 'm eenmaal hebt is het geweldig. Weet ook nog niet of ik het bij Timmie zelf voor elkaar ga krijgen, of dat ik er een trainingskamp van moet gaan maken. Mijn instructrice toen zei, leer hem eerst stap draf galop, ga daarna pas focussen op de tolt. Dus daar hou ik me aan vast... Timmie heeft wel veel aanleg en tolt veel als hij vrij loop, zet ik 'm aan de longe dan draaft hij vrij zuiver. Ben benieuwd hoe hij zich onder het zadel gaat ontwikkelen daarin. Maar eerst maar groeien....

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:32

Wat ontzettend leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat! Eigenlijk doen ze allemaal zo ontzettend hun best, lieve dieren <3
Ik zag foto's van een paardje bij een brug, stoer hoor!
En een eerste keer hangen, gaat goed!

Ik ben alleen ook niet zo goed in alle namen en op de persoon reageren, sorry! Ik lees alles en geniet van jullie ervaringen en probeer er ook weer dingen uit mee te nemen voor mijn vriendjes.

Ik moest echt lachen om Malik en de laars en z'n bokjes. Hij doet me aan mijn merrie denken wat het bokken betreft. Zij ontploft met enige regelmaat tijdens onze ritjes en en ik krijg het er niet uit. Maar ik moet er stiekem ook vreselijk om lachen. Ze heeft al haar energie dan opgekropt om ineens allemaal gekke sprongen te maken. En dan kunnen we makkelijk al een eind gedraafd of zelfs gegaloppeerd hebben.. :')

Ook apart om te zien hoe Quick inderdaad in de knoei komt met zijn gangen. Wel heel knap hoe hij het doet en hoe je het uitzit als ie alles zo door elkaar gooit.

En Pinda! Wat is ze stoer! Hopelijk leert ze snel dat ze voorwaarts moet denken, al denk ik dat dat voor die jonkies vaak best lastig is.

Ik ben afgelopen zaterdag weer even bij Guinness geweest. Hij stond lekker buiten te chillen, want er was iets anders te doen. Hij is 's middags losgemaakt door de osteopaat, want hij zat wat vast in zijn rug. Dat had ik vorige week al gezien, maar ik dacht ik hoor het wel als hij eraan toe is om behandeld te worden. Blijkbaar was ie ook daarmee weer heel braaf. <3
Na de behandeling zwabberde hij volgens z'n trainster, hihi. Moest ff wennen aan zijn losse lijf. Ze was al bezig geweest met het krukje en opstappen voor zijn behandeling. Dus ik hoop dat ze daar deze week mee verder kan en dat hij nog aardig wat onthouden heeft van onze eigen oefeningen die we daarmee al gedaan hebben. Dan moet ze nu toch wel aardig wat vaart kunnen maken in het proces namelijk.
We gaan het zien, ze doet het in ieder geval allemaal op zijn tempo, zodat ie niet weer heel erg onzeker wordt. Grote bangerik, hihi.

Hij was overigens wel echt schattig. Ik kon hem eerst niet zien, want hij stond achter een muurtje van de mesthoop. Maar toen ik hem riep kwam hij met zijn hoofd omhoog en kreeg ik een heel zacht geluidje "huhu" als reactie. Maar verder vindt ie het wel best, haha en eet ie liever samen met zijn vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:38

Mrs_Midnight schreef:
SVRL is het een idee om ergens anders eens gangen te oefenen? Ik heb dat vlak nadat ik Timmie heb gekocht gedaan, omdat ik ook geen ervaring met gangen had. Een goeie tolt rijden valt inderdaad vies tegen! Als je 'm eenmaal hebt is het geweldig. Weet ook nog niet of ik het bij Timmie zelf voor elkaar ga krijgen, of dat ik er een trainingskamp van moet gaan maken. Mijn instructrice toen zei, leer hem eerst stap draf galop, ga daarna pas focussen op de tolt. Dus daar hou ik me aan vast... Timmie heeft wel veel aanleg en tolt veel als hij vrij loop, zet ik 'm aan de longe dan draaft hij vrij zuiver. Ben benieuwd hoe hij zich onder het zadel gaat ontwikkelen daarin. Maar eerst maar groeien....

Heb ik al gedaan hoor. Probleem nu is dat Quick het commando nog niet begrijpt en dat ik niet weet hoe ik het moet aanleren. De trainer gaat volgende week terug met Quick aan de slag en als hij het snapt, ga ik terug met hem aan het werk.