Het is zo ontzettend druk hier met dat mooie weer, echt niet fijn meer gewoon.
En alle jobstudenten hebben examens, vast personeel valt ziek etc... dus even wat stilte hier.
Maar alsnog veel gebeurd

Duke is terug naar stal, schoonbroer vond het wel mooi geweest met het aanmodderen en is hem gelijk nog komen ophalen om te verzorgen.
Ik vind het prima, had niet het idee dat de andere opties werkten en op dit moment sluit zijn idee het dichtst aan bij dat van mij dus ik ben al lang blij dat hij me er mee wilt helpen!
Ook hij denkt, net als ik, niet dat dit mijten zijn. Het kàn ook gewoon bijna niet... Nergens is wat te zien op zijn benen behalve die wonde. Geen schilfertjes, nergens anders heeft hij jeuk...
Hij denkt dat het ondertussen een tweedegraads brandwonde is. En die geneest niet omdat, zodra het geneest, Duke het weer open bijt/trapt omdat het jeukt. En dat is dus ook wat ik steeds zei..
Hij gaat nu elke dag in bad, en als ik even puur af ga op het aantal keer dat Duke normaal in dat bad poept krijg ik het idee dat hij dit wel prettig vindt. Gisteren heeft hij maar 1x er in gesch*ten terwijl dit normaal minstens 7-8 keer is. Hij was er ook heel rustig bij en zelfs aan de wonde laat hij zich steeds beter verzorgen, volgens mij weet hij wel dat we hem helpen nu.
Even een foto van de wonde gisterenavond:

Je ziet goed dat er een roze randje is van de opperhuid en dan de dieproze kleur van de lederhuid, er is echt een volledige huidlaag weggeschuurt en daarom denkt hij aan een brandwonde (van de draad nog? van het schuren? Idk..)
Na het bad maken we alles nog goed schoon (want hij heeft natuurlijk wel nog steeds 1x in dat bad gepoept) en dan komt er een mengsel op van uierzalf met antibiotica, uierzalf om de huid soepel en vettig te houden zodat deze kan genezen en antibiotica zodat het niet naar binnen toe gaat ontsteken. En dan een verbandje er rond zodat hij er niet meer aan kan!
Voorlopig lijkt dat echt te werken. Zo zag het er 4 dagen geleden nog uit:

Ben blij dat ik het geschoren heb, al is het maar zodat ik zelf veel beter kan zien wat er daar allemaal gebeurt.
Ik wilde gisteren een stukje met hem gaan wandelen maar meneer werd toch zo een HENGST opeens, daar was ik echt niet van gediend

We moesten langs de hengstenweides en normaal gaat hij dan altijd heel braaf en onderdanig staan kauwen en geeuwen, maar gisteren ging ineens die nek in de krul en hij maakte zich 15cm groter, slurf slingerde alle kanten op en hij kon iets van een mengeling van passage en piaffe. Draak

Dus hij kreeg even ook een speedcursus opvoedingslesje, dit hoeft niet als ik er bij ben. Dat hij zich in de wei aanstelt zoveel hij wilt maar bij mij heeft hij wel te luisteren.
Ben er nu wel zowat over uit dat hij in het najaar geruind wordt

Ben wel echt heel blij (en een beetje trots) met hoe hij zich de laatste tijd gemaakt heeft, hij zit echt goed in zijn vel en vacht, hij staat er mooi op en hij groeit als kool de laatste tijd. Alles gaat precies naar zijn borstkas nu want hij wordt echt veel breder, I like!

Naast zijn trekpaardvriendje, Duke staat dus rechts