Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dawson123

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:06

Jaaa lekker dun vachtje +:)+

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:44

Wat een mooie vacht Dawson :) ook mooi in model al!

Hier gisteren voor het eerst opgestapt en in stap een rondje gemaakt, ze deed het super :) echt een prettig gevoel, dat was bij mij toch de grootste drempel die eerste keer opstappen

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:49

eight: ahh super, die eerste keer heb je dan weer gehad..
mijn paardje was ook happy vandaag
Afbeelding
Ben ook nog een jonge tinkerhengst aan beleren, nu x of 6 op gezeten, wilde wel even proberen of hij ook het water in wilde,, maar helaas:P

Afbeelding

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:35

Ik vind het bij die jonge paarden zo leuk om te zien dat je in hun bouw al best paard aan het worden zijn , maar in de uitstraling nog echt dat veulenachtige over zich hebben. Te schattig <3

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:27

@Dawson, lekkere zomervacht al :j

Wat fijn dat de eerste stappen gezet zijn @Eight :D op naar nog veel meer! :)

@Robbie, leuk stel! De Tinker is ook van jezelf?

Hier vandaag mn zadel erop gelegd. Hebben er eindelijk een die ons beiden past haha 16'' dressuurzadel. Ik kan me niet herinneren of Naf al eens de galop had gedaan met een zadel op, zn reactie zei van niet, of niet genoeg iig :')
Loswerken is altijd erg fijn voor dit soort momenten.

Stap en draf waren geen probleem, galop was ff een steigersprong en 1 flying kick naar achter. Maar goed, al snel begreep ie dat voorwaarts beter was. Ff bij laten komen en weer de gangen gepakt, dit ging prima :) Galop wat onbeheersd, maar dat komt wel. De balkjes die er lagen pakte die iig mee en in tegenstelling tot de galop, was een kleine hindernis totaal geen probleem _O- logisch :')
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 10-04-17 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:37

yamasaki: Nee de tinker is niet van mij.Die beleer ik alleen.
Fijn dat je een passend zadel hebt en fijn gereden! top

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:53

@robbie, ah ook leuk een beleer projectje :)

Gereden nog niet hoor haha, dat pakken we binnenkort weer op, maar dan gaat mn instructrice er eerst op ;) Heb er zelf een paar keer opgezeten, maar meer nog niet. Dus echt rijden is er nog niet bij.
(Vorige post ff duidelijker gemaakt)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:29

Afbeelding
projectje tinker is zo goed als afgerond.. stap draf en galop, vandaag in klein groepje . donderdag nog even wat meer bevestigrn in de bak. En dan zal ik hem nog 1 x p.w blijven rijden i.v.m zijn leeftijd. Hormonen beginnen nu wel wakker te worden

Nu hopen dat mijn eigen projectje Gijs ook snel zo braaf is

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:30

Wat een knap dier suikermeisje, fijn dat hij zo braaf is. :) Ligt het zadel ver naar voren? Omdat het zweet zulke aparte afdrukken geeft?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:35

Mag ik hier mee kletsen?

Ik heb een drie jarige en een vier jarige merrie. Met de drie jarige is het niet de bedoeling daar dit jaar al op te gaan zitten. Ze is nog vreselijk puppy en ik wil haar wat sparen.
De vierjarige betreft een reeds zadelmakke haflinger, al moet dat zichzelf nog uitwijzen. :+

Ik lees graag mee met de ervaringen en deel de ervaringen van mijzelf ook graag.

Jara ofwel Mevrouw Bitch (Desperado x Hofnar)

Afbeelding

Chavelli ofwel Cava (Stakkato x Liz Arachon)
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 23-04-17 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotos op verzoek verwijderd.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:32

Beide paardjes vandaag aan de longe gehad.
Ik hou hier echt van. Dat voorwerk en het correct begeleiden van het paard.

Hoofdstel is helaas te groot voor Jara. Moeten wat gaatjes bij.. Is een maat COB.. :')

Afbeelding

Afbeelding

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:56

Hier vandaag ook weer gereden, opstappen en spanning afvloeien gaat steeds een beetje sneller, al was er vandaag wel veel waardoor hij wat remt en hoog blijft voor..
uiteindelijk wel fijn af kunnen sluiten met neus mooi op boeghoogte

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:02

Wat een goede vorderingen weer!

Na mn lelijke val was het vertrouwen toch wel even weg. We hebben nu weer een stapje terug genomen en zoeken weer de ontspanning en rust in het longeerbakje. Eerste 2 keren gingen behoorlijk slecht,
wat mijn fout was omdat ik het gewoon niet vertrouwde. Maar vandaag weer gereden en eindelijk weer gedraafd! Ontzettende vertrouwens boost gehad en super fijn kunnen rijden :D Ben super trots op hem, hoe braaf hij blijft!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:05

thoranLOVE schreef:

Na mn lelijke val was het vertrouwen toch wel even weg. We hebben nu weer een stapje terug genomen en zoeken weer de ontspanning en rust in het longeerbakje. Eerste 2 keren gingen behoorlijk slecht,
wat mijn fout was omdat ik het gewoon niet vertrouwde. Maar vandaag weer gereden en eindelijk weer gedraafd! Ontzettende vertrouwens boost gehad en super fijn kunnen rijden :D Ben super trots op hem, hoe braaf hij blijft!

Ik snap dat dat behalve een deuk in je ego en lijf ook een deuk maakt in het vertrouwen. Fijn dat je vandaag toch lekker hebt kunnen rijden! Geen foto's? :)

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:38

Balou_k schreef:
thoranLOVE schreef:

Ik snap dat dat behalve een deuk in je ego en lijf ook een deuk maakt in het vertrouwen. Fijn dat je vandaag toch lekker hebt kunnen rijden! Geen foto's? :)

helaas geen recente... Er is bijna nooit iemand bij die foto's maakt. Maar waarschijnlijk als ik volgende week weer les heb wel :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:08

Wat zijn jullie lekker bezig allemaal! :D
En welkom Balou! Leuke jonkies heb je :j
Ziet er goed uit hoor Suikermeisje :))

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:06

Lekker bezig allemaal!

@thoranlove gewoon rustig weer uitbouwen, vertrouwen komt met stapjes :)

Hier van de week de eerste drafjes los linksom. Ging op zich heel goed. Helaas eindigden we met een miscommunicatie waardoor ze even in oude paniek schoot en ik vliegles kreeg. Erna terug erop en nog even gestapt tot ze weer ontspande.
Evengoed trots op haar. En ook springbalkjes begint ze nu te begrijpen dat ze eroverheen moet.

Filmpjes en uitgebreid verslag in volgtopic.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:09

Hier staan we nog steeds op de grond -O- mag ook geen zadel op van de masseur. Schoft en billen zitten veel te vast.

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 23:19

Hier ook nog op de grond.
Zadelmaker gisteren geweest maar hij had niks passends (tweedehands) voor mijn brede, korte vriendje...

Wel met dubbele lijnen (aan touwhalster) begonnen. Pakt hij zo goed op. Zit alleen zelf nog te hannesen. Maar erg leuk om te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:08

No_No schreef:
Hier staan we nog steeds op de grond -O- mag ook geen zadel op van de masseur. Schoft en billen zitten veel te vast.

Misschien een rare vraag, wat geeft jouw fysio/osteo door als de reden dat hij zo vast zit?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:33

Cava is vrijdag avond nog even aan het 'werk' geweest.
Ze pakt alles zeer goed en snel op, van de week eens een bitje in doen. :)

Ze is vorig jaar al zadelmak gemaakt bij haar vorige eigenaren. En behalve haar uitgesproken haflinger mening hebben ze het haar allemaal netjes geleerd. :)

Afbeelding

Jara gisteren nog even rond geslingerd aan een halster. Braaf paard, loopt prachtige rondjes in plaats van mijn verwachtte eitjes in de grote binnenbak. En wat een leuke gangen zitten er op.

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:34

No_No schreef:

Dat is vervelend! Ik laat sowieso bij Cava de osteo nog langskomen voor we er daadwerkelijk bovenop kruipen. Meer uit voorzorg dan iets anders, maar dat is toch niet het nieuws waar je dan op hoopt.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:22

Die van mij heeft een weekje verplicht vrij, op beetje longe na. Mn lieve baby heeft zo hard in mn hand gebeten dat ik even niet ga rijden :')
Marja even vrij is wel lekker voor hem!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:44

bobje26 schreef:
No_No schreef:

Misschien een rare vraag, wat geeft jouw fysio/osteo door als de reden dat hij zo vast zit?

Is niet raar hoor.
Mijn pony heeft zolang ik hem heb spierproblemen in de achterhand. Hij heeft patella fixatie (zeer waarschijnlijk door te strakke spieren). Na zijn castratie met complicaties is het erger geworden, paar keer spierbevangen geweest.
Door de slechte achterhand overbelast hij zijn voorhand en door de laatste spierbevangenheid (of verstapping) zijn de spieren bij de schoft (nog erger) in de knoop geraakt. Sinds dien rolt hij ook niet meer helemaal om als hij rolt.
Langzaam aan wordt hij losser. Hij zal wel een tijdje therapie nodig hebben.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:10

Vervelend No_No! Hopelijk komt het allemaal weer helemaal goed in een niet te lange tijd.

Vandaag Jara al aan de longe gehad. Cava is vanavond aan de beurt.

Ik ben niet helemaal lekker, dus nu even bijkomen van een uurtje stal. Pff

Afbeelding