Dressage1990 schreef:Amanda__ schreef:Hoi Bernietje en alle andere,
Neball is afgelopen oktober verhuisd naar de winterweide in heeze. Nu lekker op de stal en van de zomer naar weide 5. Hiervoor stond ze in de groepstalling in leende. Ze is een grote bruine merrie naast paardje Blitz.
Het is even wennen voor de paarden maar ze worden goed verzorgd en in de gaten gehouden. Het duurt even eer ze weer aan het-paard-zijn gewend zijn, maar het komt goed.
Ik deel wel de mening van Maik. Ik snap dat je het goed bedoeld om de paardjes extra aandacht te geven door een modder-kriebelsessie maar idd rusthuis van der kruis heeft het beleid de verzorging bij je eigen paard te houden. Daarnaast verzorgen (en ook poetsen) de medewerkers daar ook de paardjes. Dat is belangrijk zodat ze zelf kunnen kijken hoe de gezondheid van de paarden is. En alle paarden hebben een eigenaar die ze graag zelf verzorgen. Net als op een gewone pensionstal, waar je de aandacht bij je eigen paard houd.
Ik zelf vind het ook geen prettig idee/gevoel als je mijn paard gaat verzorgen of modder gaat afhalen. Dus ik zou het waarderen als je dat ook niet meer doet. Dankjewel
Jij bent zeker de gezelligste op stal,
Wat een drama als iemand een keer wat modder weghaalt, wees blij, als de paarden het vervelend vinden lopen ze wel weg.
Als iemand ongevraagd een zak muesli onder de neus van m'n paard houdt loopt 'ie ook zeker weten niet weg. Paarden zijn er niet zo goed in om te kunnen beoordelen of iets goed voor ze is of niet. Of dat hun baas dat misschien niet ok vindt.
De eigenaar van het rusthuis heeft een beleid. Dat houdt in: verzorg alleen je eigen paard. Ik vind het op zijn minst niet netjes als je je daar niet aan houdt.
@rien10: wij betalen in Heeze € 220,- per paard, incl. hoefsmid. Tandarts is optioneel tegen bijbetaling. 's Zomers staan ze op een mega weiland met bomen aan alle zijkanten, 's winters in een grote paddock met meerdere voerplaatsen, kale weide en schuilstal.
,