Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:22

Jammer, lukt het alleen niet?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:32

Mandy, lukt het idd dan niet zelf? snap dat je wel wat begeleiding wil maar is ook jammer als je er zelf niet meer op kan.
Ik mag geen B meer starten (meerdere paarden Z dressuur), en L mogen ze pas lopen vanaf april in het jaar dat ze 4 worden (april 2017 dus voor ons). Opzich geen probleem wat hij is er ook nog niet klaar voor om te starten en ik kan alleen in het weekend trainen omdat ik doordeweeks op kamers zit.

IPhone zijn eerste wedstrijdje ging echt heel goed!! Hij vond het vreselijk spannend om tussen de rest los te rijden. Omdat een aantal hun zweep nogal veel gebruikte is er dus van mijn losrijden niet veel gekomen maar hij heeft er mooi tussen gelopen en ik denk dat hij dit gewoon een aantal keer moet zien en het dan vanzelf beter gaat. Zijn proefje was heel braafjes maar geen hele grove fouten. Erg tevreden hoe hij zich heeft gedragen (ook met wassen, vlechten etc was hij heel geduldig). Uiteindelijk 2e prijs gewonnen met 214 (71,33%), de nummer 1 had een half puntje meer. Uiteraard is er heeeeeel erg ruim gepunt. Zelf kon ik me ook niet helemaal vinden in de punten (7,5 voor middendraf terwijl hij nauwelijks op mijn hulp reageerde. Maar ook een 6,5 voor ontspanning en aanleuning terwijl ik het idee had dat dat juist wel redelijk in orde is afgezien van het aanspringen in rechter galop), maar erg trots op onze vriend en we gaan nu weer rustig verder oefenen. Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:03

Punten zijn op zo'n wedstrijdje wel vaker niet reëel.. Toch super dat hij het zo goed deed!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:24

Nies_ schreef:
Punten zijn op zo'n wedstrijdje wel vaker niet reëel.. Toch super dat hij het zo goed deed!

Opzich ook wel logisch, was echt een wedstrijdje voor niet wedstrijdruiters. Iedereen met een actieve startkaart mocht niet meedoen. Was ook nog een jury in opleiding heb ik begrepen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:33

Mandy, hij is heel braaf tot nu toe! Probeert wel uit maar dat hoort erbij! :=

Maud, dat is toch superleuk om zulke punten op je protocol te zien ookal is het ruim gepunt! Harstikke leuk. :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:54

welshfan97 schreef:
Nies_ schreef:

Opzich ook wel logisch, was echt een wedstrijdje voor niet wedstrijdruiters. Iedereen met een actieve startkaart mocht niet meedoen. Was ook nog een jury in opleiding heb ik begrepen.

Nee, precies. Als je dan iedereen 150/160 moet geven (want zo is het vaak) wordt ook niemand gelukkig, maar des te meer gedemotiveerd.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:17

Nies_ schreef:
Jammer, lukt het alleen niet?

Nee alleen lukt helaas niet. Hij denkt een beetje terug waardoor hij gaat bokken (niet hoog of eng) maar ik krijg hem zelf niet naar voren meer.
Uit die fase zijn we nu gas zit er goed op maar elke rit bedenkt hij wat nieuws wil daar graag meteen hulp bij om op te lossen zonder een grove aanpak zoals gewoon doorheen slaan ofzo

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:14

Vanochtend weer een super les gehad met chameur. Wat doet hij het super zeg. Mijn instructrise zei vorige week al dat ik eens om me heen moest gaan zien voor een impulswedstrijd en toen dacht ik nog, nee nu NOB niet zover zijn we nog lang niet maar na deze les begin ik toch wel nieuwsgierig te worden na hoe we het zouden doen. Niet eens om de punten maar gewoon om te kijken waar we staan en hoe een vreemde ons zou zien. Mijn instructrise is zelf ook jury dus zegt niet zomaar iets dus ben echt heel nieuwsgierig geworden

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:17

meisje2000 schreef:
Vanochtend weer een super les gehad met chameur. Wat doet hij het super zeg. Mijn instructrise zei vorige week al dat ik eens om me heen moest gaan zien voor een impulswedstrijd en toen dacht ik nog, nee nu NOB niet zover zijn we nog lang niet maar na deze les begin ik toch wel nieuwsgierig te worden na hoe we het zouden doen. Niet eens om de punten maar gewoon om te kijken waar we staan en hoe een vreemde ons zou zien. Mijn instructrise is zelf ook jury dus zegt niet zomaar iets dus ben echt heel nieuwsgierig geworden

Gewoon doen, kwaad kan het toch niet. Maak er een leuke leerzame dag van maar maak voor jezelf geen verwachtingen, eerst zien hoe hij reageert en dan kom presteren daarna wel.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:03

Verwachtingen heb ik er niet van hoor. Ik ga puur voor de ervaring dan. Kujken of ik hem de bak rond gestuurd krijg en hoe hij op alles reageerd. Maar voor het zover is wil ik eerst een of twee keer even ergens op vreemd terrein rijden met hem. Gelukkig heb ik veel vrienden met een bak die ik mag gebruiken dus keuze genoeg. De dochter van mijn instructrice heeft ook een eigen stal en zij geeft ook les dus denk dat ik daar begin zodat ze me kan begeleiden en als dat goed gaat zie ik verder

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:18

Wat super zeg Meisje2000. En inderdaad lekker veel meenemen die jonge paarden overal naar toe. Worden ze alleen maar heel erg mak van. Wel spannend altijd weer een keer op vreemd terrein!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:45

Ik denk dat ik meer gespannen zal zijn op vreemd terrein dan chameur. Die zal hooguit om zich heen kijken en een paar keer hinniken. Hij is mak geboren hahaha, ik haal altijd de meest gekke dingen in mijn hoofd. Wat gast hij doen, zal hij bokken of er van door gaan en wat als. Dat soort dingen en juist die dingen zijn bij hem niet nodig. Het maakt hem juist gespannen en zelfs dan blijft hij braaf

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:43

Gewoon een keer proberen met Chameur! Is alleen maar goed voor de ervaring.

Ik probeer de Tinker op te voeden haha. Ze is megabraaf, maar probeert wel uit. Dit in de zin van niet reageren op eerste beenhulp, terwijl ze dat eerst wel deed bijvoorbeeld. Of een pasje weglopen na het halthouden.
En ze is scheef, maar daar wordt ook aan gewerkt.

Laatst ben ik voor het eerst een stukje alleen naar buiten geweest en ze was zo braaf (:

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:17

Santos pakt het huiswerk van de les steeds sneller op. Hij was erg drammerig/gejaagd en dominant in zijn tempo in draf (wilde steeds harder). Mijn insteuctrice noemde het "nog wat hengst-eigen" (hij is laat gecastreerd). Maar met de tips van mijn instructrice gaat het echt top en heeft hij eegisteren zelfs met een lange teugel, neerwaartse houding in een net draftempo gelopen!

Aanstaande zaterdag gaan we voor 5 dagen op vakantie in lunteren. Heb er erg veel zin in!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:16

Hoe was je vakantie Marleen_vA?
En hoe gaat het met iedereen?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:47

Gisteravond weer les gereden. Ik rij nu met sporen in plaats van met zweep. Hierdoor kan ik hem wat beter de hoeken in krijgen. Hij is super voor het been dus daarom heb ik ze gelukkig niet nodig. Ook het stuur zit er nu heel goed op en we gaan nu echt bezig met figuren overgangen na laten geven enzo. Met andere woorden het begint nu echt op dresuren te lijken. Ben er zo blij mee. Mijn allereerste zelf be leerde paardje en hij doet het zo goed. Dit alles vanaf de eerste minuut wel onder begeleiding maar wel alles zelf gedaan. Eigenlijk ben ik best wel trots op mezelf want ik had nooit gedacht ooit een paard te beleren laat staan dat het zo goed zou gaan..... en nu niet denken dat ik me nu een Anky waan want alles behalve dat.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:32

Hier gaat het ook super! We komen in alle gangen de hele bak door, en goed de hoeken in. Ook voor de gijn begonnen met wat B proeven oefenen.. Jeetje wat gaat alles snel in die nieuwe proeven, en de oude gingen al zo snel. :(:)
Binnenkort onze eigen bak eens verruilen voor vreemd terrein

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:11

xChanelx schreef:
Hoe was je vakantie Marleen_vA?
En hoe gaat het met iedereen?

Vakantie was wel oke. Qua lokatie stond Santos erg goed. Wij daarentegen hadden een rottend, beschimmelde stacaravan... kon echt niet. Ook zou het bij het bos zijn, maar moesten wij minimaal 15/20 min stappen over een weggetje voor we bij een bos/heide was. Santos is de eerste 2 dagen doodsbang geweest voor de (bonte) koeien, varkens, schapen, etc langs het landweggetje. Op dag 3 ben ik er maar naast gaan lopen over het landweggetje. Dat ging erg goed. Erop had ie nog niet goed genoeg zelfvertrouwen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:33

Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat!

Mijn 3 jarige heeft al twee weken vakantie en is in die tijd naar de osteo geweest. Gisteren weer even gelongeerd met touwtjes en was is hij ervan opgeknapt, nu al! Ga er volgende week weer een keertje op.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:55

Marleen jammer dat je vakantie een beetje tegenviel, wel gaaf dat je hem nu al zo mee neemt! denk dat ik dat nog niet zo goed zou durven.

IPhone is enorm aan het groeien in de vorm van "paard" worden. In de hoogte zal hij helaas niet meer zo veel doen denken we maar hij begint een beetje meer bespiering te krijgen en dat maakt hem gelijk een stuk mooier! Kan er hopelijk vanavond weer op, vorig weekend liep hij top, echt jammer om dan weer de hele week niet te kunnen rijden ivm studie/op kamers wonen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:27

Marleen, wat zonde van zelf z'n rot caravan.

Welshfan - Have fun vanavond weer lekker rijden.

Meisje 200 -> Gewoon lekker doorrijden ze gaan het vanzelf snappen.

Hier zijn we ook sinds anderhalve week begonnen. Rustig aan met 2x in de week 20 minuten rijden en 2x longeren met balkjes om spiertje te kweken.

Dit was de eerste keer. Ik sta in het midden en suzanne van equilogica.

Nu rijden ze al door de grote bak, onze uitdaging is vooral haar in de vooruit zien te houden. En niet extreem met de handrem erop.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:04

Morgen neem ik Santos mee naar enjoy the ride "pink ribbon"!! Heb er zin in. Daarna heeft santos wel even vrij verdiend hihi.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:56

Even een ego update haha.
Ik heb vanmiddag voor het eerst een sprongetje gemaakt met de Tinker!
Ze begint meer balans te krijgen en probeert steeds meer mee te denken in het rijden.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:59

xChanelx schreef:
Even een ego update haha.
Ik heb vanmiddag voor het eerst een sprongetje gemaakt met de Tinker!
Ze begint meer balans te krijgen en probeert steeds meer mee te denken in het rijden.

Gaaf! Fijn dat ie zo goed gaat! Was hij braaf met het sprongetje?

Hier gaat alles z'n gangetje. We rijden rustig verder. Begin langzaam aan wel wat dingetjes te krijgen waar ik tegenaan loop (wil hem graag wat actiever zonder te versnellen en hij mag wat minder hangen, maar dat valt samen met het activere natuurlijk). Dus misschien binnenkort toch ons eerste lesje gaan nemen, alleen bij wie? We zijn verhuisd dus instructeurs waar ik voorheen wel eens bij gereden hebben zitten niet in de buurt en degene die op stal komen ben ik niet echt tevreden over. Moeilijk! Hebben jullie al instructie?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:29

Ik heb vanaf het eerste moment dat ik over hem heen gi g hangen en zitten begeleiding. En nu nog steeds van de zelfde instructrice. Ze is de ataleigenaresse en kent mmijn paard door en door omdat zij hem ook dagelijks in de hand heeft met binnen en buiten zetten voeren etc etc. Welke omgeving zoek je instructie